Käytetyn etukuormaaja nelivetotraktorin testaus
Valvoja: automies560
No ei sitä ole rasvattu varmaan ikinä. Onko loppuosa traktorista samaa tasoa?
Casen Carraro on välyksetön ja kuiva 5000 tunnissa.
Casen Carraro on välyksetön ja kuiva 5000 tunnissa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Saman koneen takapäästä kuva tuolla fordilla kyntämistä -ketjussa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Eipä ihan normaalilta vaikuta, taitaa olla vähän käytössäkin sanomista. Ei tuommoista moskaa ole jokaisen 4000 tuntia ajetun traktorin persauksissa, eikä edes joka toisen! Kyllä noilla tunnella pitää paikkojen olla vielä ihan uuden veroisia. 14000 tunnissa vois jo vähän silppua ja remonttia tullakkin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mutta löytyykö nämä viat katsomalla? EI aina, kuten ei tässäkään tapauksessa. Edes lasketuista öljyistä ei huomattu koneessa mitään epäilyttävää. Öljyt laskettiin banjoista, ei perästä, joten hilua ei tullut kun kone oli seissyt omistajattomana kotvasen ja sakka laskeutunut pohjalle.
Sitä mitä koetan sanoa, on, että vaikka kuinka huolella katselisi konetta, niin kun musta pekka sattuu korttipakasta käteen, niin on hyvä olla massia takataskussa, ei vithuta niin paljoa SE oli sanomani.
Valoisana puolena on se, että jos varaa sitä remonttirahaa, se voi jäädä käyttämättä.
Sitä mitä koetan sanoa, on, että vaikka kuinka huolella katselisi konetta, niin kun musta pekka sattuu korttipakasta käteen, niin on hyvä olla massia takataskussa, ei vithuta niin paljoa SE oli sanomani.
Valoisana puolena on se, että jos varaa sitä remonttirahaa, se voi jäädä käyttämättä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tuli tällainen myyntiin. http://www.nettikone.com/massey-ferguson/3680/1028873" onclick="window.open(this.href);return false; Taitaa olla liian iso tarkoitukseeni? Onko tuossa massikassa joitain ongelmia, joiden takia tuon voi unohtaa?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Aika möhkö laitos on, hinnasta en tiedä sanoa, ei ehkä aivan älytön
Veroton kone kuitenkin, mut kyllä 180kaakkia jo lunta lykkii.....
Veroton kone kuitenkin, mut kyllä 180kaakkia jo lunta lykkii.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kannattaa selvittää C kortin tarve. Kun muutoksia on luvassa tuohon traktorihommaan. Missä vain lukee Liikennetraktori, saatetaan vaatia C kortti, ja toisaalta kuljetustyöt, vaaditaanko ei maatalouden ulkopuolisilta mitä toimenpiteitä kuljetustöissä, jotka suoritetaan liikennetraktorilla. Vaaditaanko liikennelupa jopa!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sitten sanoisin, että jos kone on yhtä hyvä livenä, äkkiä kaupoille. En usko, että esim. 5 v tai 10 v aikana juuri hinta putoaa, ja jos putoaa niin tuskin tonnisotalla.valtanen kirjoitti:Minulla on C-kortti, joten tuo ei ongelma. Ja aioin säilyttää C-korttini.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Onkohan jo turhan järeä peli 180 kaakkia kuitenkin pellin alla
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jos käyttö on pientä, niin ei kai sillä väliä? Onhan siinä tuplakustannukset, öljyt jne mutta jos käyttö tosiaan pientä. Jos käyttö taas lisääntyy niin eipähän jää koneista kiinni, niitä löytyy pellin alta. Varaosathan on suunnilleen samanhintaisia isoon ja pieneen traktoriin.
Ja loppupeleissä nuo isokormut on halvempia ostaa, mutta eivät kuitenkaan hirveästi hintojaan pudota.
Ja loppupeleissä nuo isokormut on halvempia ostaa, mutta eivät kuitenkaan hirveästi hintojaan pudota.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikä ole kovi tiukille rasitettu ainakaan, jos aattelis jonkun 5-70heppaisen kuormitukseen, tuollaisissa "kevyemmissä" töissä.
Ja onhan siinä naapurit katteelisia "---kun tolla on tollanen hirmu lumikoneena---- mitäköhä lie maksanut----- onkos se lotos voittanu ku tollasen hommas-----"
Ja onhan siinä naapurit katteelisia "---kun tolla on tollanen hirmu lumikoneena---- mitäköhä lie maksanut----- onkos se lotos voittanu ku tollasen hommas-----"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
No joo, onhan se tietysti komea tuollaisella jyryytellä Siistinnäköinen peli on kyllä.jusape kirjoitti:Eikä ole kovi tiukille rasitettu ainakaan, jos aattelis jonkun 5-70heppaisen kuormitukseen, tuollaisissa "kevyemmissä" töissä.
Ja onhan siinä naapurit katteelisia "---kun tolla on tollanen hirmu lumikoneena---- mitäköhä lie maksanut----- onkos se lotos voittanu ku tollasen hommas-----"
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Ehkä menee hieman isoksi, en tiedä. Muuten kai ok. Esim. tuommosessa on varmaan kolme metriä pienempi kääntösädekin vaikka 6-pyttynen onkin: http://www.nettikone.com/1029182" onclick="window.open(this.href);return false;, itse en ostaisi ehkä kumpaakaan näistä merkeistä, vaan Case 5120-5150 Maxxumin, jos isompaa rakkoria tarvisin .
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]