Käytetyn etukuormaaja nelivetotraktorin testaus

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

01 Helmi 2012, 19:32

No ei sitä ole rasvattu varmaan ikinä. Onko loppuosa traktorista samaa tasoa?

Casen Carraro on välyksetön ja kuiva 5000 tunnissa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

01 Helmi 2012, 19:42

Saman koneen takapäästä kuva tuolla fordilla kyntämistä -ketjussa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

02 Helmi 2012, 18:31

Eipä ihan normaalilta vaikuta, taitaa olla vähän käytössäkin sanomista. Ei tuommoista moskaa ole jokaisen 4000 tuntia ajetun traktorin persauksissa, eikä edes joka toisen! Kyllä noilla tunnella pitää paikkojen olla vielä ihan uuden veroisia. 14000 tunnissa vois jo vähän silppua ja remonttia tullakkin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Helmi 2012, 18:36

Mutta löytyykö nämä viat katsomalla? EI aina, kuten ei tässäkään tapauksessa. Edes lasketuista öljyistä ei huomattu koneessa mitään epäilyttävää. Öljyt laskettiin banjoista, ei perästä, joten hilua ei tullut kun kone oli seissyt omistajattomana kotvasen ja sakka laskeutunut pohjalle.

Sitä mitä koetan sanoa, on, että vaikka kuinka huolella katselisi konetta, niin kun musta pekka sattuu korttipakasta käteen, niin on hyvä olla massia takataskussa, ei vithuta niin paljoa :!: SE oli sanomani.

Valoisana puolena on se, että jos varaa sitä remonttirahaa, se voi jäädä käyttämättä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
valtanen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Joulu 2011, 17:06

02 Helmi 2012, 19:30

Tuli tällainen myyntiin. http://www.nettikone.com/massey-ferguson/3680/1028873" onclick="window.open(this.href);return false; Taitaa olla liian iso tarkoitukseeni? Onko tuossa massikassa joitain ongelmia, joiden takia tuon voi unohtaa?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Helmi 2012, 20:41

Aika möhkö laitos on, hinnasta en tiedä sanoa, ei ehkä aivan älytön :?:
Veroton kone kuitenkin, mut kyllä 180kaakkia jo lunta lykkii..... :D
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Helmi 2012, 20:45

Kannattaa selvittää C kortin tarve. Kun muutoksia on luvassa tuohon traktorihommaan. Missä vain lukee Liikennetraktori, saatetaan vaatia C kortti, ja toisaalta kuljetustyöt, vaaditaanko ei maatalouden ulkopuolisilta mitä toimenpiteitä kuljetustöissä, jotka suoritetaan liikennetraktorilla. Vaaditaanko liikennelupa jopa!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
valtanen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Joulu 2011, 17:06

02 Helmi 2012, 20:51

Minulla on C-kortti, joten tuo ei ongelma. Ja aioin säilyttää C-korttini.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Helmi 2012, 20:57

valtanen kirjoitti:Minulla on C-kortti, joten tuo ei ongelma. Ja aioin säilyttää C-korttini.
Sitten sanoisin, että jos kone on yhtä hyvä livenä, äkkiä kaupoille. En usko, että esim. 5 v tai 10 v aikana juuri hinta putoaa, ja jos putoaa niin tuskin tonnisotalla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

02 Helmi 2012, 22:05

Onkohan jo turhan järeä peli :twisted: 180 kaakkia kuitenkin pellin alla :roll:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Helmi 2012, 22:20

Jos käyttö on pientä, niin ei kai sillä väliä? Onhan siinä tuplakustannukset, öljyt jne mutta jos käyttö tosiaan pientä. Jos käyttö taas lisääntyy niin eipähän jää koneista kiinni, niitä löytyy pellin alta. Varaosathan on suunnilleen samanhintaisia isoon ja pieneen traktoriin.

Ja loppupeleissä nuo isokormut on halvempia ostaa, mutta eivät kuitenkaan hirveästi hintojaan pudota.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Helmi 2012, 22:49

Eikä ole kovi tiukille rasitettu ainakaan, jos aattelis jonkun 5-70heppaisen kuormitukseen, tuollaisissa "kevyemmissä" töissä.
Ja onhan siinä naapurit katteelisia "---kun tolla on tollanen hirmu lumikoneena---- mitäköhä lie maksanut----- onkos se lotos voittanu ku tollasen hommas-----"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

02 Helmi 2012, 22:54

jusape kirjoitti:Eikä ole kovi tiukille rasitettu ainakaan, jos aattelis jonkun 5-70heppaisen kuormitukseen, tuollaisissa "kevyemmissä" töissä.
Ja onhan siinä naapurit katteelisia "---kun tolla on tollanen hirmu lumikoneena---- mitäköhä lie maksanut----- onkos se lotos voittanu ku tollasen hommas-----"
No joo, onhan se tietysti komea tuollaisella jyryytellä 8) Siistinnäköinen peli on kyllä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

03 Helmi 2012, 15:37

Ehkä menee hieman isoksi, en tiedä. Muuten kai ok. Esim. tuommosessa on varmaan kolme metriä pienempi kääntösädekin vaikka 6-pyttynen onkin: http://www.nettikone.com/1029182" onclick="window.open(this.href);return false;, itse en ostaisi ehkä kumpaakaan näistä merkeistä, vaan Case 5120-5150 Maxxumin, jos isompaa rakkoria tarvisin 8) .
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
valtanen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Joulu 2011, 17:06

03 Helmi 2012, 15:48

Olisi ainakin kilohinta kohdallaan. Se on kyllä liian suuri, pituus 538, korkeus 298. Polttoainetankki 306 litraa. Tekniikan uskoisin kestävän mun käytössä, mutta kyllä se on liian iso tontille. Tien päällä varmaan mukava.
Vastaa Viestiin