Käytetyn etukuormaaja nelivetotraktorin testaus
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Ne remonttikustannukset riippuu siitä miten kiire remontilla on ja missä sen teettää. Jos ei hirmuhätä niin amiskat tekee erittäin edullisesti harjoitustyönä. Itsellä kokemusta reippaan 10 v takaa kun hankin Fiat 640 TD3 nelivedon jossa keula niin väljä että piti ajella tosi hissukseen se pari kilometriä kotiin että pysyi tiellä.
Keulapalikan keinuakseleineen kunnostutin Ylä-Savon Ammattikoululla, eikä maksanut kuin muutaman kympin ja huom. markkoina. Sisälsi täyttöhitsauksen, puslituksen ja uuden keinuakselin. Ohjaustehostimen tappien ja puslien teettämisessä myöhästyin (Amiska läksi kesätauolle) ja jouduin ne teettämään Ahmotuote Oy:llä eikä sekään ollut kallista kun tekivät ns. täytetyönä. Joten suosittelen hankintaa siten että remontille jää reilusti aikaa ja voi hyödyntää Ammattioppilaitoksia.
Keulapalikan keinuakseleineen kunnostutin Ylä-Savon Ammattikoululla, eikä maksanut kuin muutaman kympin ja huom. markkoina. Sisälsi täyttöhitsauksen, puslituksen ja uuden keinuakselin. Ohjaustehostimen tappien ja puslien teettämisessä myöhästyin (Amiska läksi kesätauolle) ja jouduin ne teettämään Ahmotuote Oy:llä eikä sekään ollut kallista kun tekivät ns. täytetyönä. Joten suosittelen hankintaa siten että remontille jää reilusti aikaa ja voi hyödyntää Ammattioppilaitoksia.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vetoakseleita, napoja yms. ei ammattikoulutkaan tee Samoin laakerit voivat maksaa hunajaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kun ostat traktorin ja ajat sillä, tulet huomaamaan että rikkoutumatonta EI OLE saatavilla. Koneet kuluu kun niitä käytetään. Uusissakin traktoreissa on vähän ajan päästä ja joskus jo uutenakin vikoja ja vaivoja. Toki takuu korjaa, mutta vikoja on.valtanen kirjoitti:Tarkoitus oli ostaa traktori, jossa ei tarvitse moisiin korjaustöihin ryhtyä. Juuri tuollaisten korjausten välttämiseksi avasin tämän keskustelun.
Jos uskot saavasi rikkoutumattoman traktorin niin elät pilvilinnassa, jota ei ole olemassa. Kädet paskautuu aivan varmasti, ja rahaa palaa, joskus kymppejä, joskus kymppitonni. Näin se vain menee... Jos et usko, kokeile
Joku joka ajaa n.10-50 tuntia vuodessa, voi säästyä monia vuosia remontitta ja ihmetellä puhettani, mutta kun koneilla ajetaan se 1000-2500 tuntia vuodessa, mahtuu siihen kaikenlaista
Eikä se traktorin osto niin hirveän tarkkaa ole. Kun kone on kohdalla, teet kaupat ja siittä sillä pääset. Rempataan sitten kun särkyy, kunhan varaat sen 20-40 % ostohinnan päälle sitä rempparahaa, niin ei harmita!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Uskon sinua täysin ja olen kanssasi samaa mieltä. Tarkoitus oli vain, että en osta traktoria joka on jo rikki. Kaikkea ei saa selville heti ja riskejä pitää ottaa. Olen ostanut uusia autojakin ja nekään eivät ole olleet kunnossa. Onneksi niissä on ollut takuu.
Tuhansien eurojen rempparaha vähän ihmetyttää kun en ole koskaan sellaista tarvinnut mihinkään varsinaiseen työtraktoriin. 1500 tuntia olen nyt tuolla Casella ajanut, rempparahaa on mennyt 35 euroa (normaali huoltojen lisäksi: Öljyt, suodattimet) Tuntimittarissa on nyt 5000 tuntia.
Ostaessa maksoi 2007 13 000 euroa ALV 0, oli silloin 10 vuotias. Hyvitystä vaihdokista sai 6500e.
Ostaessa maksoi 2007 13 000 euroa ALV 0, oli silloin 10 vuotias. Hyvitystä vaihdokista sai 6500e.
Viimeksi muokannut tommi, 31 Tammi 2012, 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Eipä noin paljoa remonttikuluja ole täälläkään tullut, tosin ei tuntejakaan noin paljoa tule. Urakointivehkeet on oma lukunsa.
Neljä rattoria talossa, vuosikulut huollot/korjaus yhteensä noin 500€. Tietysti vain yksi neliveto, valtra 900, liikkeessä päivittäin. Siihen lähinnä öljynvaihdot ja suodattimien puhdistus/uusiminen vuosittain riittänyt Ai, niin pakoputki piti hitsata, kun vähän repesi pönttö putken taipuessa räystäslautaan
Leylantti viikottaisessa ajossa, aika pomminvarma laite aina valmiina. Öljynvaihdot riittänyt siihenkin.
Lisäksi kaksi veteraania, eläkepäivien vietossa, heitä ei paljoa vaivata joten ei kulujakaan ole. Nuhviin uusi starttisolenoidi vuoden sisään.
Siihen päälle vielä pajatyö tunnit, mille ei pidä hintaa laskeakaan omana työnä Itsekkin pitänyt sääntöä konetta katsoessa että näkee jo kaukaa millä pidolla kone on ollut. Enpä paljoa ole syventynyt tekniikkaan sen enempää, tulee mikä tulee. Toki jos ajettava vehje kyseessä, kannattaahan sillä lenkki pihassa pyöräyttää että kulkeeko edes Jos on koppi ihan kaatopaikka ja ovet roikkuu yhen saranan varassa, erinäisiä osia irrallaan niin silloin voi kuvitella ettei ihan hyvälläpidolla ole tekniikkakaan ollut..
Neljä rattoria talossa, vuosikulut huollot/korjaus yhteensä noin 500€. Tietysti vain yksi neliveto, valtra 900, liikkeessä päivittäin. Siihen lähinnä öljynvaihdot ja suodattimien puhdistus/uusiminen vuosittain riittänyt Ai, niin pakoputki piti hitsata, kun vähän repesi pönttö putken taipuessa räystäslautaan
Leylantti viikottaisessa ajossa, aika pomminvarma laite aina valmiina. Öljynvaihdot riittänyt siihenkin.
Lisäksi kaksi veteraania, eläkepäivien vietossa, heitä ei paljoa vaivata joten ei kulujakaan ole. Nuhviin uusi starttisolenoidi vuoden sisään.
Siihen päälle vielä pajatyö tunnit, mille ei pidä hintaa laskeakaan omana työnä Itsekkin pitänyt sääntöä konetta katsoessa että näkee jo kaukaa millä pidolla kone on ollut. Enpä paljoa ole syventynyt tekniikkaan sen enempää, tulee mikä tulee. Toki jos ajettava vehje kyseessä, kannattaahan sillä lenkki pihassa pyöräyttää että kulkeeko edes Jos on koppi ihan kaatopaikka ja ovet roikkuu yhen saranan varassa, erinäisiä osia irrallaan niin silloin voi kuvitella ettei ihan hyvälläpidolla ole tekniikkakaan ollut..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Minulle sanoi eräs herra aikoinaan noista nelikoista että jos hän ostaisi etukuormaajalla olevan nelivetotraktorin niin
traktori ja kuormaaja tulisi eri paketissa, sen verran paljon oli etuakseliongelmista kärsinyt
Paljonhan tuurillakin on osuutta näissä konekaupoissa mutta toki hyvä esivalmistelu vähentää riskiä
traktori ja kuormaaja tulisi eri paketissa, sen verran paljon oli etuakseliongelmista kärsinyt
Paljonhan tuurillakin on osuutta näissä konekaupoissa mutta toki hyvä esivalmistelu vähentää riskiä
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
aika vähän loppuin lopuks on niitä jotka ajaa joka päevä esm7/h eli 2500 tuntii vuojessa ja mikä se maesterin nuin ennakko luuloseks nuita nel vetoja kohtaan. no jos aekonnaan valametin 604 ja nämä niin aehetta huoleen olikin mutta nykysin empä pelottelis nyt nuin karkeesti jotta jo uutena oes onkelmia ja kyllä nyt 10000 tuntii akselit kestää jos muutaman kerran öljyt vaehtaa ja nivelet rasvaa etukuormain käytössäkkii
aja millä ajat mutta majorilla loput
Minäkin epäilen, että jäljet johtavat sylttytehtaalle nimeltä Valmet.
Hyvin on puhuneet pojjan
Hyvin on puhuneet pojjan
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pitää laittaa teille kuvia 4000 h ajetusta Carrarosta vuosimallia 2004. Olkatapin maljat alta poikki, ohjausnivelet paskana, vuotanut jokapaikasta, keinu aivan väljä painelaakereita ei enää ollut jne jne Eikä ollut etukuormaajaa, metsäkäytössä ollut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Onko teillä mielipidettä seuraavasta traktorista:
http://www.nettikone.com/john-deere/2140-turbo/1016677" onclick="window.open(this.href);return false;
Minkälainen kuormaaja tuo Pehtoori 1500 on? Jos tuossa traktorissa tunnit pitää paikkaansa, niin onko ok? Onko hinta ok?
http://www.nettikone.com/john-deere/2140-turbo/1016677" onclick="window.open(this.href);return false;
Minkälainen kuormaaja tuo Pehtoori 1500 on? Jos tuossa traktorissa tunnit pitää paikkaansa, niin onko ok? Onko hinta ok?
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
mulla vastaava jd 2650 ajettu vajaa 10000/h ja aenut remontti se vaihteiston seekeri rengas 2,5e maksava osa. ee vuotoja missään kohtoo ketterä neliveto . tuolla hinta varmaan aeka yläkantissa mutta tuntija vähän, kää ehottomasti kahtomassa ja ota mukkaan semmonen jolla kokemusta tuosta merkistä niin tiijät mitä ostat
aja millä ajat mutta majorilla loput
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Miten se tuohon kuntoon on mennyt noilla tunneillaNuffieldmaster kirjoitti:Pitää laittaa teille kuvia 4000 h ajetusta Carrarosta vuosimallia 2004. Olkatapin maljat alta poikki, ohjausnivelet paskana, vuotanut jokapaikasta, keinu aivan väljä painelaakereita ei enää ollut jne jne Eikä ollut etukuormaajaa, metsäkäytössä ollut.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!