Tuntematon(?) pöllinosturi... (+ muuta)
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vaikka on raasunnäköinen, vaan jos nemot on kunnossa niin hintansa väärti:
http://www.nettikone.com/omavalmiste/metsakarry/1001252
http://www.nettikone.com/omavalmiste/metsakarry/1001252
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
joo kyllä jos toi toimii niin on kyllä kova sana metsässä
Leyland 272 -77
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Saan tarpeekseni työkalun (K-A:n) kanssa peruutellessa lyhyestä takaylityksestä, 135cm telin (-veto) keskeltä vetokidan tapin keskelle...UniversalDM4 kirjoitti:Etkai tosissasi koukkua taaksepäin ole jatkamassa? Eihän sillä sitten mitään saa vedettyä, ettei ole nokka ilmassa. Muutenkin on jo oltava painoa nokalla, että etupyörät olisi edes nimellisesti maassa, silloin kun on kärry perässä. Tulee tämä ilmiö http://www.youtube.com/watch?v=qDDCwPXwWV8" onclick="window.open(this.href);return false;
Rautaa on tulossa muutenkin nokalle, jokunen K-A:n jousipakka yms "suojakehikon" päälle.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Ei kauheasti viitsi ruveta "räpeltämään" taivasalla! Vaikka omistanki kys. metallimiehen verstaan, sillä on käyttöoikeus niin kauan kuin tarvii...10/60 TenSpeed kirjoitti:ite kun tekköö niin ei oo toisten armoilla.Leuku 344 kirjoitti:Selvitin "tuhannen mutkan kautta" sen numeron eilen ja soitin sille, la:na sanoi tekevänsä hommat ja mun on oltava apuna/neuvomassa! Vaikka melkein rautalangasta väänsin sille su:na ohjeen.jusape kirjoitti:Asiantunteva asentaja-metallimies......
V*tuttaa kun ei ole järjestysmies-korttia, hakisin käsiraudat p.asemalta ja kytkisin sen kärryyn kiinni, kunnes työt on tehtynä...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Jotain tarvii vielä kehitellä, koukun modaus jäi tekemäti!UniversalDM4 kirjoitti:Etkai tosissasi koukkua taaksepäin ole jatkamassa? Eihän sillä sitten mitään saa vedettyä, ettei ole nokka ilmassa. Muutenkin on jo oltava painoa nokalla, että etupyörät olisi edes nimellisesti maassa, silloin kun on kärry perässä. Tulee tämä ilmiö http://www.youtube.com/watch?v=qDDCwPXwWV8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuli havaittua, ettei voi tehdä jyrkkää käännöstä, ottaa ketjut jalkojen sylintereihin kii...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Muokattu aisanpää
Venttiilipöydän kiinnitys. Maisteri jättää "raiskauksen" kommentoimatta, tää on käyttöön tarkoitettu ja (oletettavasti) menee mun jälkeen Stenalle!
Pirullako aisaohjaksen tähän tekee/-is???
Kuvat on Facebook:ssa, entisen tietokoneen otettua "loparit", en ole päässyt muihin kuvasivustojen kansioihini.
Salasanat oli FF:n tallentamia, meni "bittien taivaaseen"...
Edit: löytyiskö joltain joutilaana tohon Hakki Souvariin kuuluvia "vetovarsi-kiinnikkeitä", tai tekis niistä piirrokset ja laittais joko tänne tai YV:nä?
Venttiilipöydän kiinnitys. Maisteri jättää "raiskauksen" kommentoimatta, tää on käyttöön tarkoitettu ja (oletettavasti) menee mun jälkeen Stenalle!
Pirullako aisaohjaksen tähän tekee/-is???
Kuvat on Facebook:ssa, entisen tietokoneen otettua "loparit", en ole päässyt muihin kuvasivustojen kansioihini.
Salasanat oli FF:n tallentamia, meni "bittien taivaaseen"...
Edit: löytyiskö joltain joutilaana tohon Hakki Souvariin kuuluvia "vetovarsi-kiinnikkeitä", tai tekis niistä piirrokset ja laittais joko tänne tai YV:nä?
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Aika mielenkiintoisia ratkaisuja , mutta käyttötarkoituksen varmasti ajaa noinkin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Ns. Raakaversio, muokataan kesällä mikäli ehditään/jaksetaan!nelosnuhvi kirjoitti:Aika mielenkiintoisia ratkaisuja , mutta käyttötarkoituksen varmasti ajaa noinkin
En ole vielä päättänyt, jääkö kärrystä muuta alkuperäistä kuin akseli ja aisa.
"Aamul" kello herättää 02:00 ja Volvon "Webasto" lähtee samaan aikaan pyöriin.
Pakko hyökätä hyvissä ajoin kalkkitehtaalle ottaan kuormaa, levittäjälle tuli pe:na viesti MG5:n ja kalsiitin "rajoitetusta saatavuudesta"...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kelitkin alkaa pian olla täälläpäin ohi, kalkinlevityksen suhteen, ei kauaa mene enää...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Sama täällä, muistaakseni 17 kuormaa jäljellä tolla levittäjällä ja moniko isäntä ilmoittaa ettei pelto kanna...jusape kirjoitti:Kelitkin alkaa pian olla täälläpäin ohi, kalkinlevityksen suhteen, ei kauaa mene enää...
"Paras" isäntä tilasi viime viikolla 20t, matkaa tehtaalta pellolle on n.125km! Olis tilannu syksyllä, niin saattais saada kuormansa kun johonki lähistölle olis saanu pudotettua toisen pään.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Kärry on hieman muuttunut viime aikoina, akseli otettiin irti ja hitsattiin 80cm edemmäs, runkoa lyhennettiin metrillä!
Jonkinlainen kuva(tus)...
Jonkinlainen kuva(tus)...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Paljon on virrannu vettä Loimijoessa "projektin" aikana, mut on (taas) jotain tapahtunutkin...
Nuhvi63n takavalopalkista otettu mallia, palkki on "hiukan" järeämpää (250x70x12)...
Aisaohjauksen tekoa, enemmän tais mennä suunnitteluun aikaa, tupakkaa ja olutta...
Kiekkojen s=30, joten ei pitäisi ihan heti antautua...
Nuhvi63n takavalopalkista otettu mallia, palkki on "hiukan" järeämpää (250x70x12)...
Aisaohjauksen tekoa, enemmän tais mennä suunnitteluun aikaa, tupakkaa ja olutta...
Kiekkojen s=30, joten ei pitäisi ihan heti antautua...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kärry on aivan asiallisen näköinen Pilkkiä katsellessa tulee väkisinkin mieleen että aika huolimattomalla käytöllä ollut ennen, tai ainakin puikkohitsi ollut kovalla käytöllä. Talossa on vieläkin ainoana pöllinosturina kärryn aisalla Farmi S, kuittikin löytyy hankkijalta 8600,-markkaa vuonna 83 vinssin kera. Eikä ainuttakaan ylimääräistä hitsisaumaa ole muualle kuin kouraan tehty. (no, geometriaa muutettu noston suhteen mutta siis alkuperäisiä saumoja ole tarvinnut vahvistaa)
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Takavalopalkin matkiminen on täysin sallittua,en sitä keksinyt itekään,jostain koneviestistä sain idean aikoinaan
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.