Tuntematon(?) pöllinosturi... (+ muuta)

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Helmi 2012, 15:43

Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

20 Helmi 2012, 05:18

Käväisin eilen katsomassa kyseistä nosturia ja (käsittääkseni) siinä on ollut aikoinaan automaattijatke.

Myyjä ei ollut asiasta ihan varma, ostanut joskus aikoinaan käytettynä.

Onko jossain vaiheessa sekasikiö-nivel antautunut, nyt ei ollut kuin mekaaninenjatke :?:

Tosin on "helppo" tehdä hydraulijatke, tarvii sylinterin, 6/2-magn.venttiilin, yms pientä...
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

25 Helmi 2012, 18:46

Kaikki muu vastustaa, ainoastaan ohjaus puoltaa... :(

Ei sit ole aisantekijä ja Leukun vetokoukun suunnittelija ollu saman pöydän ääressä...

Kuva 1

Kuva 2

Järjestelmä herjaa kuvien leveydestä, vaikka olen ennenkin Facen kautta laittanut kuvia...

Tarvinnee muokata aisaa ja tehdä "maatalousvetolaite" koukun tilalle. :?:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Helmi 2012, 19:46

Kuva-asetuksia muutin jotta ei tule liian leveitä kuvia palstalle, hankaloittaa selausta sellaiset.

On harvinaisen mölkky aisa kärrissä. Eihän tuo sovi suurimpaan osaan koneista, esim. 3600 Fordissa ottaisi jo voa tappi ojanylityksessä aisaan :(
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

25 Helmi 2012, 22:26

Nuffieldmaster kirjoitti:Kuva-asetuksia muutin jotta ei tule liian leveitä kuvia palstalle, hankaloittaa selausta sellaiset.

On harvinaisen mölkky aisa kärrissä. Eihän tuo sovi suurimpaan osaan koneista, esim. 3600 Fordissa ottaisi jo voa tappi ojanylityksessä aisaan :(
Summa summarum, tarvii (ilmeisesti) alkaa käyttään jotain muuta "kuvapalvelinta", ku Facebookia :?:

V*tut sano Vatanen, taas meni satanen... :wink:

Edellisen omistajan puheiden mukaan kärryä on vedetty MF 165 ja jollai Keissillä, sillä oloaikana. Oli varastossa Nuiffi Universl Four... 8)

Eipä toi Leukun perärakenne muutenkaan ole mikään "järjenjättiläisen" suunnittelema VOA H*lvetin korkealla ja koukku taka-akselin alapuolella... :shock:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Helmi 2012, 22:59

No miten sen ottaa, siihen sopii normaali peräkärryn aisa mainiosti, ja vetopiste ei tule liian kauaksi.

Lisäksi siihen voa:n sopii pumppu ilman, että se pienessä ojanylityksessä osuisi vetoaisaan.

Foordeihin ja massikoihin ei onnistu jokapaikasta ojanylitys kun tappi on poikki jos pumppu kiinni voassa.

Erääseen 3600 foordin laitetun nosturin lisäpumppu jouduttiin laittamaan aisaan kiinni, ja akselilla pyörittämään. Ojanylityksissä joutuu akselin irroittamaan aina, muuten menee akseli paskaksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Helmi 2012, 23:09

Leuku 344 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Kuva-asetuksia muutin jotta ei tule liian leveitä kuvia palstalle, hankaloittaa selausta sellaiset.

.....

Eipä toi Leukun perärakenne muutenkaan ole mikään "järjenjättiläisen" suunnittelema VOA H*lvetin korkealla ja koukku taka-akselin alapuolella... :shock:

Missäs se koukku sit on on akselin yläpuolella?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

25 Helmi 2012, 23:49

Nuffieldmaster kirjoitti:No miten sen ottaa, siihen sopii normaali peräkärryn aisa mainiosti, ja vetopiste ei tule liian kauaksi.
Näin yhtistemäajoneuvonkuljettajan tiedän tasan ja tarkkaan, mitä vaikuttaa vetopisteen ja "kääntöpisteen" väli, vrt kappaletavara-auto ja telivetoinen sora-auto!!!!
jusape kirjoitti:
Leuku 344 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Kuva-asetuksia muutin jotta ei tule liian leveitä kuvia palstalle, hankaloittaa selausta sellaiset.

.....

Eipä toi Leukun perärakenne muutenkaan ole mikään "järjenjättiläisen" suunnittelema VOA H*lvetin korkealla ja koukku taka-akselin alapuolella... :shock:

Missäs se koukku sit on on akselin yläpuolella?
Pilkun n*ssintaa... :mrgreen:

Tarkoitin takaylitystä, ts vrt etu- ja taka-akselin välistä suhdetta taka-akselin ja vetokoukun väliseen suhteeseen... 8)

Edit: VOA:n pää on korkealla esim Klapi-Tuikoa ajatellen, nivelet järkyttävässä "murrossa" ja jouduin lyhentämään akselin vaihdettuani Belaruiskusta Leukuun.
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

26 Helmi 2012, 11:34

Onpa möhkäleeksi tehty aisa :shock: , eikö olisi helpoin muuttaa vahän normaalimpaan suuntaan aisanpäätä? Loiventuva osa ja siihen lenkki päähän?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

26 Helmi 2012, 15:19

nelosnuhvi kirjoitti:Onpa möhkäleeksi tehty aisa :shock: , eikö olisi helpoin muuttaa vahän normaalimpaan suuntaan aisanpäätä? Loiventuva osa ja siihen lenkki päähän?
Aisan (ja vetokoukun) modaus alkaa, kunhan paikallinen metallimies saa edellisen projektin valmiiksi.

Vanha silmukka otetaan pois aisan alta ja hitsataan keskellä aisaa.

Vetokoukkua muokataan 10cm "pidemmäksi" ja maatalousvetolaite-tyyppiseksi, kun joutuu alkuperäisen kanssa arpomaan, koska osuu tappi reikään... :lol:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

28 Helmi 2012, 21:10

Voi kerPele!!!

Piti tänään käydä katsomassa, kuinka aisanpään vaihtotyö sujuu, tuli ns susi matka. :twisted:

Pajan ovi oli lukossa, metallimiestä ei näkynyt missään, eikä pihaan ollut ilmaantunut su-illan jälkeen uusia jälkiä, kun vein kärryn pajaan... :(

Oletettavasti on (taas) astunut nestemäisen ohjekirjan päälle, eikä sen menemisistä silloin tiedä mitään.

Hommiakin olisi kärrylle jo, alkaa serkku pian Vattuuntumaan kunnen ole saanut haettua sen pihakuusen oksia ja osaa rungosta pois sen pihasta... :oops:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Helmi 2012, 22:26

Asiantunteva asentaja-metallimies...... :mrgreen:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

01 Maalis 2012, 06:08

jusape kirjoitti:Asiantunteva asentaja-metallimies...... :mrgreen:
Selvitin "tuhannen mutkan kautta" sen numeron eilen ja soitin sille, la:na sanoi tekevänsä hommat ja mun on oltava apuna/neuvomassa! Vaikka melkein rautalangasta väänsin sille su:na ohjeen. :roll:

V*tuttaa kun ei ole järjestysmies-korttia, hakisin käsiraudat p.asemalta ja kytkisin sen kärryyn kiinni, kunnes työt on tehtynä... :wink: :lol:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
10/60 TenSpeed
Nuhvitietäjä
Viestit: 353
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
NLCF r.y jäsen Nro: 008
Paikkakunta: Kontiolahti

01 Maalis 2012, 08:24

Leuku 344 kirjoitti:
jusape kirjoitti:Asiantunteva asentaja-metallimies...... :mrgreen:
Selvitin "tuhannen mutkan kautta" sen numeron eilen ja soitin sille, la:na sanoi tekevänsä hommat ja mun on oltava apuna/neuvomassa! Vaikka melkein rautalangasta väänsin sille su:na ohjeen. :roll:

V*tuttaa kun ei ole järjestysmies-korttia, hakisin käsiraudat p.asemalta ja kytkisin sen kärryyn kiinni, kunnes työt on tehtynä... :wink: :lol:
ite kun tekköö niin ei oo toisten armoilla.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

01 Maalis 2012, 11:19

Etkai tosissasi koukkua taaksepäin ole jatkamassa? Eihän sillä sitten mitään saa vedettyä, ettei ole nokka ilmassa. Muutenkin on jo oltava painoa nokalla, että etupyörät olisi edes nimellisesti maassa, silloin kun on kärry perässä. Tulee tämä ilmiö http://www.youtube.com/watch?v=qDDCwPXwWV8" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin