Tuntematon(?) pöllinosturi... (+ muuta)
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Käväisin eilen katsomassa kyseistä nosturia ja (käsittääkseni) siinä on ollut aikoinaan automaattijatke.
Myyjä ei ollut asiasta ihan varma, ostanut joskus aikoinaan käytettynä.
Onko jossain vaiheessa sekasikiö-nivel antautunut, nyt ei ollut kuin mekaaninenjatke
Tosin on "helppo" tehdä hydraulijatke, tarvii sylinterin, 6/2-magn.venttiilin, yms pientä...
Myyjä ei ollut asiasta ihan varma, ostanut joskus aikoinaan käytettynä.
Onko jossain vaiheessa sekasikiö-nivel antautunut, nyt ei ollut kuin mekaaninenjatke
Tosin on "helppo" tehdä hydraulijatke, tarvii sylinterin, 6/2-magn.venttiilin, yms pientä...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Kaikki muu vastustaa, ainoastaan ohjaus puoltaa...
Ei sit ole aisantekijä ja Leukun vetokoukun suunnittelija ollu saman pöydän ääressä...
Kuva 1
Kuva 2
Järjestelmä herjaa kuvien leveydestä, vaikka olen ennenkin Facen kautta laittanut kuvia...
Tarvinnee muokata aisaa ja tehdä "maatalousvetolaite" koukun tilalle.
Ei sit ole aisantekijä ja Leukun vetokoukun suunnittelija ollu saman pöydän ääressä...
Kuva 1
Kuva 2
Järjestelmä herjaa kuvien leveydestä, vaikka olen ennenkin Facen kautta laittanut kuvia...
Tarvinnee muokata aisaa ja tehdä "maatalousvetolaite" koukun tilalle.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kuva-asetuksia muutin jotta ei tule liian leveitä kuvia palstalle, hankaloittaa selausta sellaiset.
On harvinaisen mölkky aisa kärrissä. Eihän tuo sovi suurimpaan osaan koneista, esim. 3600 Fordissa ottaisi jo voa tappi ojanylityksessä aisaan
On harvinaisen mölkky aisa kärrissä. Eihän tuo sovi suurimpaan osaan koneista, esim. 3600 Fordissa ottaisi jo voa tappi ojanylityksessä aisaan
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Summa summarum, tarvii (ilmeisesti) alkaa käyttään jotain muuta "kuvapalvelinta", ku FacebookiaNuffieldmaster kirjoitti:Kuva-asetuksia muutin jotta ei tule liian leveitä kuvia palstalle, hankaloittaa selausta sellaiset.
On harvinaisen mölkky aisa kärrissä. Eihän tuo sovi suurimpaan osaan koneista, esim. 3600 Fordissa ottaisi jo voa tappi ojanylityksessä aisaan
V*tut sano Vatanen, taas meni satanen...
Edellisen omistajan puheiden mukaan kärryä on vedetty MF 165 ja jollai Keissillä, sillä oloaikana. Oli varastossa Nuiffi Universl Four...
Eipä toi Leukun perärakenne muutenkaan ole mikään "järjenjättiläisen" suunnittelema VOA H*lvetin korkealla ja koukku taka-akselin alapuolella...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No miten sen ottaa, siihen sopii normaali peräkärryn aisa mainiosti, ja vetopiste ei tule liian kauaksi.
Lisäksi siihen voa:n sopii pumppu ilman, että se pienessä ojanylityksessä osuisi vetoaisaan.
Foordeihin ja massikoihin ei onnistu jokapaikasta ojanylitys kun tappi on poikki jos pumppu kiinni voassa.
Erääseen 3600 foordin laitetun nosturin lisäpumppu jouduttiin laittamaan aisaan kiinni, ja akselilla pyörittämään. Ojanylityksissä joutuu akselin irroittamaan aina, muuten menee akseli paskaksi.
Lisäksi siihen voa:n sopii pumppu ilman, että se pienessä ojanylityksessä osuisi vetoaisaan.
Foordeihin ja massikoihin ei onnistu jokapaikasta ojanylitys kun tappi on poikki jos pumppu kiinni voassa.
Erääseen 3600 foordin laitetun nosturin lisäpumppu jouduttiin laittamaan aisaan kiinni, ja akselilla pyörittämään. Ojanylityksissä joutuu akselin irroittamaan aina, muuten menee akseli paskaksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Leuku 344 kirjoitti:Nuffieldmaster kirjoitti:Kuva-asetuksia muutin jotta ei tule liian leveitä kuvia palstalle, hankaloittaa selausta sellaiset.
.....
Eipä toi Leukun perärakenne muutenkaan ole mikään "järjenjättiläisen" suunnittelema VOA H*lvetin korkealla ja koukku taka-akselin alapuolella...
Missäs se koukku sit on on akselin yläpuolella?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Näin yhtistemäajoneuvonkuljettajan tiedän tasan ja tarkkaan, mitä vaikuttaa vetopisteen ja "kääntöpisteen" väli, vrt kappaletavara-auto ja telivetoinen sora-auto!!!!Nuffieldmaster kirjoitti:No miten sen ottaa, siihen sopii normaali peräkärryn aisa mainiosti, ja vetopiste ei tule liian kauaksi.
Pilkun n*ssintaa...jusape kirjoitti:Leuku 344 kirjoitti:Nuffieldmaster kirjoitti:Kuva-asetuksia muutin jotta ei tule liian leveitä kuvia palstalle, hankaloittaa selausta sellaiset.
.....
Eipä toi Leukun perärakenne muutenkaan ole mikään "järjenjättiläisen" suunnittelema VOA H*lvetin korkealla ja koukku taka-akselin alapuolella...
Missäs se koukku sit on on akselin yläpuolella?
Tarkoitin takaylitystä, ts vrt etu- ja taka-akselin välistä suhdetta taka-akselin ja vetokoukun väliseen suhteeseen...
Edit: VOA:n pää on korkealla esim Klapi-Tuikoa ajatellen, nivelet järkyttävässä "murrossa" ja jouduin lyhentämään akselin vaihdettuani Belaruiskusta Leukuun.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Onpa möhkäleeksi tehty aisa , eikö olisi helpoin muuttaa vahän normaalimpaan suuntaan aisanpäätä? Loiventuva osa ja siihen lenkki päähän?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Aisan (ja vetokoukun) modaus alkaa, kunhan paikallinen metallimies saa edellisen projektin valmiiksi.nelosnuhvi kirjoitti:Onpa möhkäleeksi tehty aisa , eikö olisi helpoin muuttaa vahän normaalimpaan suuntaan aisanpäätä? Loiventuva osa ja siihen lenkki päähän?
Vanha silmukka otetaan pois aisan alta ja hitsataan keskellä aisaa.
Vetokoukkua muokataan 10cm "pidemmäksi" ja maatalousvetolaite-tyyppiseksi, kun joutuu alkuperäisen kanssa arpomaan, koska osuu tappi reikään...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Voi kerPele!!!
Piti tänään käydä katsomassa, kuinka aisanpään vaihtotyö sujuu, tuli ns susi matka.
Pajan ovi oli lukossa, metallimiestä ei näkynyt missään, eikä pihaan ollut ilmaantunut su-illan jälkeen uusia jälkiä, kun vein kärryn pajaan...
Oletettavasti on (taas) astunut nestemäisen ohjekirjan päälle, eikä sen menemisistä silloin tiedä mitään.
Hommiakin olisi kärrylle jo, alkaa serkku pian Vattuuntumaan kunnen ole saanut haettua sen pihakuusen oksia ja osaa rungosta pois sen pihasta...
Piti tänään käydä katsomassa, kuinka aisanpään vaihtotyö sujuu, tuli ns susi matka.
Pajan ovi oli lukossa, metallimiestä ei näkynyt missään, eikä pihaan ollut ilmaantunut su-illan jälkeen uusia jälkiä, kun vein kärryn pajaan...
Oletettavasti on (taas) astunut nestemäisen ohjekirjan päälle, eikä sen menemisistä silloin tiedä mitään.
Hommiakin olisi kärrylle jo, alkaa serkku pian Vattuuntumaan kunnen ole saanut haettua sen pihakuusen oksia ja osaa rungosta pois sen pihasta...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Asiantunteva asentaja-metallimies......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Selvitin "tuhannen mutkan kautta" sen numeron eilen ja soitin sille, la:na sanoi tekevänsä hommat ja mun on oltava apuna/neuvomassa! Vaikka melkein rautalangasta väänsin sille su:na ohjeen.jusape kirjoitti:Asiantunteva asentaja-metallimies......
V*tuttaa kun ei ole järjestysmies-korttia, hakisin käsiraudat p.asemalta ja kytkisin sen kärryyn kiinni, kunnes työt on tehtynä...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
ite kun tekköö niin ei oo toisten armoilla.Leuku 344 kirjoitti:Selvitin "tuhannen mutkan kautta" sen numeron eilen ja soitin sille, la:na sanoi tekevänsä hommat ja mun on oltava apuna/neuvomassa! Vaikka melkein rautalangasta väänsin sille su:na ohjeen.jusape kirjoitti:Asiantunteva asentaja-metallimies......
V*tuttaa kun ei ole järjestysmies-korttia, hakisin käsiraudat p.asemalta ja kytkisin sen kärryyn kiinni, kunnes työt on tehtynä...
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Etkai tosissasi koukkua taaksepäin ole jatkamassa? Eihän sillä sitten mitään saa vedettyä, ettei ole nokka ilmassa. Muutenkin on jo oltava painoa nokalla, että etupyörät olisi edes nimellisesti maassa, silloin kun on kärry perässä. Tulee tämä ilmiö http://www.youtube.com/watch?v=qDDCwPXwWV8" onclick="window.open(this.href);return false;