Tuntematon(?) pöllinosturi... (+ muuta)

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

01 Maalis 2012, 14:54

Vaikka on raasunnäköinen, vaan jos nemot on kunnossa niin hintansa väärti:

http://www.nettikone.com/omavalmiste/metsakarry/1001252
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

01 Maalis 2012, 15:27

joo kyllä jos toi toimii niin on kyllä kova sana metsässä :D
Leyland 272 -77
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

01 Maalis 2012, 15:55

UniversalDM4 kirjoitti:Etkai tosissasi koukkua taaksepäin ole jatkamassa? Eihän sillä sitten mitään saa vedettyä, ettei ole nokka ilmassa. Muutenkin on jo oltava painoa nokalla, että etupyörät olisi edes nimellisesti maassa, silloin kun on kärry perässä. Tulee tämä ilmiö http://www.youtube.com/watch?v=qDDCwPXwWV8" onclick="window.open(this.href);return false;
Saan tarpeekseni työkalun (K-A:n) kanssa peruutellessa lyhyestä takaylityksestä, 135cm telin (-veto) keskeltä vetokidan tapin keskelle... 8)

Rautaa on tulossa muutenkin nokalle, jokunen K-A:n jousipakka yms "suojakehikon" päälle.
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

01 Maalis 2012, 18:19

10/60 TenSpeed kirjoitti:
Leuku 344 kirjoitti:
jusape kirjoitti:Asiantunteva asentaja-metallimies...... :mrgreen:
Selvitin "tuhannen mutkan kautta" sen numeron eilen ja soitin sille, la:na sanoi tekevänsä hommat ja mun on oltava apuna/neuvomassa! Vaikka melkein rautalangasta väänsin sille su:na ohjeen. :roll:

V*tuttaa kun ei ole järjestysmies-korttia, hakisin käsiraudat p.asemalta ja kytkisin sen kärryyn kiinni, kunnes työt on tehtynä... :wink: :lol:
ite kun tekköö niin ei oo toisten armoilla.
Ei kauheasti viitsi ruveta "räpeltämään" taivasalla! Vaikka omistanki kys. metallimiehen verstaan, sillä on käyttöoikeus niin kauan kuin tarvii... :(
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

04 Maalis 2012, 20:53

UniversalDM4 kirjoitti:Etkai tosissasi koukkua taaksepäin ole jatkamassa? Eihän sillä sitten mitään saa vedettyä, ettei ole nokka ilmassa. Muutenkin on jo oltava painoa nokalla, että etupyörät olisi edes nimellisesti maassa, silloin kun on kärry perässä. Tulee tämä ilmiö http://www.youtube.com/watch?v=qDDCwPXwWV8" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotain tarvii vielä kehitellä, koukun modaus jäi tekemäti!

Tuli havaittua, ettei voi tehdä jyrkkää käännöstä, ottaa ketjut jalkojen sylintereihin kii... :(
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

10 Maalis 2012, 18:35

Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

18 Maalis 2012, 10:24

Muokattu aisanpää

Venttiilipöydän kiinnitys. Maisteri jättää "raiskauksen" kommentoimatta, tää on käyttöön tarkoitettu ja (oletettavasti) menee mun jälkeen Stenalle! :wink:

Pirullako aisaohjaksen tähän tekee/-is??? :roll:

Kuvat on Facebook:ssa, entisen tietokoneen otettua "loparit", en ole päässyt muihin kuvasivustojen kansioihini. :x

Salasanat oli FF:n tallentamia, meni "bittien taivaaseen"... :( :cry:

Edit: löytyiskö joltain joutilaana tohon Hakki Souvariin kuuluvia "vetovarsi-kiinnikkeitä", tai tekis niistä piirrokset ja laittais joko tänne tai YV:nä?
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

18 Maalis 2012, 13:23

Aika mielenkiintoisia ratkaisuja :roll: , mutta käyttötarkoituksen varmasti ajaa noinkin :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

18 Maalis 2012, 18:25

nelosnuhvi kirjoitti:Aika mielenkiintoisia ratkaisuja :roll: , mutta käyttötarkoituksen varmasti ajaa noinkin :wink:
Ns. Raakaversio, muokataan kesällä mikäli ehditään/jaksetaan! :lol:

En ole vielä päättänyt, jääkö kärrystä muuta alkuperäistä kuin akseli ja aisa. :roll:

"Aamul" kello herättää 02:00 ja Volvon "Webasto" lähtee samaan aikaan pyöriin.

Pakko hyökätä hyvissä ajoin kalkkitehtaalle ottaan kuormaa, levittäjälle tuli pe:na viesti MG5:n ja kalsiitin "rajoitetusta saatavuudesta"... :(
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Maalis 2012, 18:59

Kelitkin alkaa pian olla täälläpäin ohi, kalkinlevityksen suhteen, ei kauaa mene enää...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

18 Maalis 2012, 19:33

jusape kirjoitti:Kelitkin alkaa pian olla täälläpäin ohi, kalkinlevityksen suhteen, ei kauaa mene enää...
Sama täällä, muistaakseni 17 kuormaa jäljellä tolla levittäjällä ja moniko isäntä ilmoittaa ettei pelto kanna... :roll:

"Paras" isäntä tilasi viime viikolla 20t, matkaa tehtaalta pellolle on n.125km! :lol: Olis tilannu syksyllä, niin saattais saada kuormansa kun johonki lähistölle olis saanu pudotettua toisen pään. 8)
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

26 Elo 2012, 14:48

Kärry on hieman muuttunut viime aikoina, akseli otettiin irti ja hitsattiin 80cm edemmäs, runkoa lyhennettiin metrillä! :lol:

Jonkinlainen kuva(tus)... :roll:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

24 Syys 2012, 03:08

Paljon on virrannu vettä Loimijoessa "projektin" aikana, mut on (taas) jotain tapahtunutkin... :lol:

Nuhvi63n takavalopalkista otettu mallia, palkki on "hiukan" järeämpää (250x70x12)...

Kuva

Kuva

Aisaohjauksen tekoa, enemmän tais mennä suunnitteluun aikaa, tupakkaa ja olutta... :lol:

Kuva

Kiekkojen s=30, joten ei pitäisi ihan heti antautua... 8)

Kuva
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

24 Syys 2012, 09:05

Kärry on aivan asiallisen näköinen :!: Pilkkiä katsellessa tulee väkisinkin mieleen että aika huolimattomalla käytöllä ollut ennen, tai ainakin puikkohitsi ollut kovalla käytöllä. Talossa on vieläkin ainoana pöllinosturina kärryn aisalla Farmi S, kuittikin löytyy hankkijalta 8600,-markkaa vuonna 83 vinssin kera. Eikä ainuttakaan ylimääräistä hitsisaumaa ole muualle kuin kouraan tehty. (no, geometriaa muutettu noston suhteen mutta siis alkuperäisiä saumoja ole tarvinnut vahvistaa) :)
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

24 Syys 2012, 19:23

Takavalopalkin matkiminen on täysin sallittua,en sitä keksinyt itekään,jostain koneviestistä sain idean aikoinaan :wink: :wink:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin