Oon itsekin katsellu ton "korjaushitsauksia", enemmän muistuttaa etanan jättämää limavanaa ku kunnollista hitsisaumaa!kolmetonnine kirjoitti:Kärry on aivan asiallisen näköinen Pilkkiä katsellessa tulee väkisinkin mieleen että aika huolimattomalla käytöllä ollut ennen, tai ainakin puikkohitsi ollut kovalla käytöllä. Talossa on vieläkin ainoana pöllinosturina kärryn aisalla Farmi S, kuittikin löytyy hankkijalta 8600,-markkaa vuonna 83 vinssin kera. Eikä ainuttakaan ylimääräistä hitsisaumaa ole muualle kuin kouraan tehty. (no, geometriaa muutettu noston suhteen mutta siis alkuperäisiä saumoja ole tarvinnut vahvistaa)
Tuntematon(?) pöllinosturi... (+ muuta)
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Onko tuo nyt varmasti oikealla puolella paakan niveltä?
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kunhan muistat aina tempasta vaan sen kellunnan päälle...
Mie oon tukijalkoja oikonu pariin otteeseen kun tuppaavat unohtumaan alas kun on oikein sellanen KEEP ON LOGGING-fiilis
Mie oon tukijalkoja oikonu pariin otteeseen kun tuppaavat unohtumaan alas kun on oikein sellanen KEEP ON LOGGING-fiilis
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mielenkiintoista se oli ajaa reilun kuukauden päivät taannoin 810D deerellä, kun nosturi oli etuvaunussa, mutta kaikkeen tottuu. Tuo voi olla aika mielenkiintoinen patentti...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Katotaan, kuin äijän käy! "Koesavut" otin tänään ja takas pajalle, tassu ottaa sermiin (täydessä) käännöksessä kiinni...Nuffieldmaster kirjoitti:Mielenkiintoista se oli ajaa reilun kuukauden päivät taannoin 810D deerellä, kun nosturi oli etuvaunussa, mutta kaikkeen tottuu. Tuo voi olla aika mielenkiintoinen patentti...
Enempi huolettaa muistaa laittaa/jättää hydrauliikka päälle, kun aikaisemmin on ollut tapana laittaa se pois päältä ku kärryn on kytkeny...nuhvi63 kirjoitti:Kunhan muistat aina tempasta vaan sen kellunnan päälle...
Mie oon tukijalkoja oikonu pariin otteeseen kun tuppaavat unohtumaan alas kun on oikein sellanen KEEP ON LOGGING-fiilis
Ja 3 kuvatusta "valmiista" paketista...
Kuvien laatu on mitä on, Samsung GT-S5230:llä otettuja...
Meilläpäin sanotaan vetopaakaksi tuota traktorin vetokoukkuun tulevaa putkipalkkia, jonka nokassa on silmukka.Leuku 344 kirjoitti: Edit. Mikä Helvatun "paakan nivel"???
Oisit jatkanut.Leuku 344 kirjoitti: Olis tullu "hieman" hintavaksi uusia kaikki 14kpl letkuja...
Tuo taitettava valojen ja hitaan ajoneuvon varoituskolmion "suojus" on muuten tosi hyvä idea!!
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ja minäkö muka lätystän pe---le paakka
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Oon kuullu aiemmin nityksen tonki, joka tarkoittaa myös (veto)aisaa, mut onhan noita eri murteissa käytettyjä sanoja...tommi kirjoitti:Meilläpäin sanotaan vetopaakaksi tuota traktorin vetokoukkuun tulevaa putkipalkkia, jonka nokassa on silmukka.Leuku 344 kirjoitti: Edit. Mikä Helvatun "paakan nivel"???
Oisit jatkanut.Leuku 344 kirjoitti: Olis tullu "hieman" hintavaksi uusia kaikki 14kpl letkuja...
Tuo taitettava valojen ja hitaan ajoneuvon varoituskolmion "suojus" on muuten tosi hyvä idea!!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Mahtaneeko Kellfrin kourankääntäjällä tehdä yhtään mitään?
Olis ainaki halpa, 321,47€ toimituskuluineen...
Suunnitelmissa olis heittää Sorsaa tolla "rajallisella" kourankääntäjällä ja laittaa "rajaton" tilalla.
Olis ainaki halpa, 321,47€ toimituskuluineen...
Suunnitelmissa olis heittää Sorsaa tolla "rajallisella" kourankääntäjällä ja laittaa "rajaton" tilalla.