Tuntematon(?) pöllinosturi... (+ muuta)
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Paikallisessa Y-maataloudessa olisi kohtuuhintaan myynnissä 1-akselinen perävaunu+nosturi.
Kärryssä on mahdollisuus kytkeä vetäväksi ulosoton kautta ja renkaina on jonkulaiset traktorikuviolla varustetut renkaat (koko jäi katsomatta...)
Enemmän kiinnostusta lisäsi täysin erillinen hydrauliikkajärjestelmä-> pumppu kiinni ulosotto-akseliin ja pyörimään...
Tossa 344:ssa, kun ei ole kuin 1 ainoa hydr.lähtö, niin tämä systeemi sopisi paremmin kuin nenä päähän.
Ohessa jokunen kännykameralla otettu kuva kyseisestä nosturista, osaako joku kertoa merkkiä, konemyyjä ei osannut ja tyyppikilvet jne on aikojen saatossa hävinneet...
Putkien kiinnitys rautalangalla!
Hiukan on aikojen saatossa hitsailtu ja ruostesuojaus on omasta takaa...
Kärryssä on mahdollisuus kytkeä vetäväksi ulosoton kautta ja renkaina on jonkulaiset traktorikuviolla varustetut renkaat (koko jäi katsomatta...)
Enemmän kiinnostusta lisäsi täysin erillinen hydrauliikkajärjestelmä-> pumppu kiinni ulosotto-akseliin ja pyörimään...
Tossa 344:ssa, kun ei ole kuin 1 ainoa hydr.lähtö, niin tämä systeemi sopisi paremmin kuin nenä päähän.
Ohessa jokunen kännykameralla otettu kuva kyseisestä nosturista, osaako joku kertoa merkkiä, konemyyjä ei osannut ja tyyppikilvet jne on aikojen saatossa hävinneet...
Putkien kiinnitys rautalangalla!
Hiukan on aikojen saatossa hitsailtu ja ruostesuojaus on omasta takaa...
Viimeksi muokannut Leuku 344, 11 Helmi 2012, 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Veikkaan itsetehtyä, käytetty osia sieltä sun täältä. Aika kaamea sätös, tuo kun tulee koppiin vierailemaan katketessaan
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Hirvittävä kötöstely,pysy kaukana,ystävän ohje
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Voishan tuo olla mielenkiintonenki josseivät hirveitä pyyä, mutta hintaa ei saa olla palijon yli rahtikulujen.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Huomattavasti halvempi, kuin nettikoneessa myynnissä olevat! Menee kyllä yli rahtikulujen, 2,5km välimatkaa...NuffiPekka kirjoitti:Voishan tuo olla mielenkiintonenki josseivät hirveitä pyyä, mutta hintaa ei saa olla palijon yli rahtikulujen.
Juurikin tuo oma hydejärjestelmä siinä kiinnostaakin, tuleehan siihenkin hintaa kun alkaa Leukuun rakentamaan nokkapumppua yms järjestelmää, että saa käyttää hydrauliöljyä...
Kötöstely? Sama ihan selko suomella, kitoos...nuhvi63 kirjoitti:Hirvittävä kötöstely,pysy kaukana,ystävän ohje
Ja Nuffieldmaster:n "sätös" kaipaa myös suomennosta...
Ei tuokaan ihan kötös ole, tehty aikana kaasupillit - puikkokone, selvästikkin.
Ei tietysti pling-plingiä, kiiltoa, desingiä. Tartteeko ollakkaan?
Minusta tuo on pala historiaa -pelastamisen arvoinen!
Ei tietysti pling-plingiä, kiiltoa, desingiä. Tartteeko ollakkaan?
Minusta tuo on pala historiaa -pelastamisen arvoinen!
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ohan siinä joku kilo rautaa sentään, joku isäntä aikoinaan tarpeeseen tehnyt itse mettäkärrin hyödyntäen kaikkea nurkissa lojuvaa. Selvää konehistoriaa Tyylikäshän tuolla olisi rangat metästä tuua. Tosin ei tuosta hirveitä kannata maksaa
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Eipä toi eteen suunniteltu Leuku(kaan) kiillä, muualta kuin laseistaan!tommi kirjoitti:Ei tuokaan ihan kötös ole, tehty aikana kaasupillit - puikkokone, selvästikkin.
Ei tietysti pling-plingiä, kiiltoa, desingiä. Tartteeko ollakkaan?
Minusta tuo on pala historiaa -pelastamisen arvoinen!
Ja jos hankkii käyttöesineen, niin ei siinä mitään "hifistelyjä" tarvitakaan...
Konemyyjän mukaan ollut vielä viime talvena "aktiivipalveluksessa", niiden puheisiin ei aina vaan parane luottaa.nelosnuhvi kirjoitti:Ohan siinä joku kilo rautaa sentään, joku isäntä aikoinaan tarpeeseen tehnyt itse mettäkärrin hyödyntäen kaikkea nurkissa lojuvaa. Selvää konehistoriaa Tyylikäshän tuolla olisi rangat metästä tuua. Tosin ei tuosta hirveitä kannata maksaa
Tarvii melkein tehdä siitä kaupat ja alkaa ensi kesänä käymään tiivisteitä yms läpi ja vaihtaa akseli BWP:n 10t:n akseliin, mitä sillä vedolla tekee kunnei tiedä minkä välityksille "sovitettu"...
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Sätös ja kötös tarkottaa samaa asiaa eli tein itse vaik en oikein osannutkaan,tein silti. jätä hyvä mies tuollanen raato kauppaan...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
niinpä niin mutta kun rahamiehet puhuu ruoste on sitä punasta vuatetta kun näättäshape kirjoitti:voepihan siitä tehä sitte mielleisesä kun on niunnii hyvä lähtökohta, ennemmin tuolla puita nostelloo kyyttiin kun jos käsin jootus kuorman tekemmään
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
"Kemppi-liima" on keksitty ja jotenkin osaan käyttääkin sitä, useimmiten taitaa olla "OK-liimax"...ahven kirjoitti:niinpä niin mutta kun rahamiehet puhuu ruoste on sitä punasta vuatetta kun näättäshape kirjoitti:voepihan siitä tehä sitte mielleisesä kun on niunnii hyvä lähtökohta, ennemmin tuolla puita nostelloo kyyttiin kun jos käsin jootus kuorman tekemmään
Jampin mainitsema kärryn muoto on kyllä "veikeä", polttoleikkaus + Kemppi-liima auttaa asiaan ja tunnetusti viisaampi antaa ensin periksi!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Kyllä minunkin mielestä tuollaisesta "raakileesta" olisi helpompaa lähteä kehittämään toimivaa nosturia, kuin aloittaisi ihan tyhjästä. Onhan siinä työtä, mutta kuitenkin
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
jokke kirjoitti:Kyllä minunkin mielestä tuollaisesta "raakileesta" olisi helpompaa lähteä kehittämään toimivaa nosturia, kuin aloittaisi ihan tyhjästä. Onhan siinä työtä, mutta kuitenkin
Ja parit kerrat kun sitä on "parannellut" niin lopulta huomaa - etteihän tässä ole vanhaa kuin aisan vetolenkki enää.... -
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68