Näin saattaa olla.Täytyy kysäistä kun menen käymään.Tuollaisissa paikoissa sitä viihtyisi pidempäänkin tutkiskelemassa aarteita.Alkaa vaan nuo vanhat purkaamot käymään vähiinESM kirjoitti:Ossi meinaa sitten ilmeisesti jäädä eläkevaariksi.
Lavettirojekti
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 44
- Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:05
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -66 - Leyland 384 -71 - Vanaja 690Turbo
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Masterin kärryvärkistä..
Onko tuossa vanha BPW aks.?
Minkä lie kokoiset renkaat?
Lukkovanteilla näkyy olevan..
Turkkilaisia uusia renkaita oli yhestä kaupasta..
n.250-300e kpl.
Noita lukkovanteen renkaita ei taho olla joka paikassa myynissä enään.
Onko tuossa vanha BPW aks.?
Minkä lie kokoiset renkaat?
Lukkovanteilla näkyy olevan..
Turkkilaisia uusia renkaita oli yhestä kaupasta..
n.250-300e kpl.
Noita lukkovanteen renkaita ei taho olla joka paikassa myynissä enään.
Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -65 - Nuffield 10/60 -66 & Hymas - Leyland 384 -70
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
On BPW, isommalla kehällä ja euro pulttijaolla. Tähän olen kysellyt ihan uudemman tyylistä renkulisarjaa, tarpeeksi hyvää (lue halpaa) ei ole vielä löytynytNiku kirjoitti:Masterin kärryvärkistä..
Onko tuossa vanha BPW aks.?
Minkä lie kokoiset renkaat?
Lukkovanteilla näkyy olevan..
Turkkilaisia uusia renkaita oli yhestä kaupasta..
n.250-300e kpl.
Noita lukkovanteen renkaita ei taho olla joka paikassa myynissä enään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Sopivia renkaita esim. 295 tai 315 leveitä saa joskus ilmaiseksikin. Pitää vaan kysyä autoilijoilta tai rengasliikkeistä. Kaikki vaihtoon tulleet renkaat eivät ole rengasliikkeen omaisuutta, joten aina käytettyjä ei saa edes rahalla.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No niin nyt on kärryvärkki kotosalla, hain pois sen "suoladolta", latoa tosin siellä ei ole ollut 5 vuoteen.
Eilissä iltana hitsailin siihen tukijalan:
Tästä saisi kyllä vaikka mitä, pollekin sattui ihmettelemään koneita:
Lisää kuvia:
http://kuvablogi.com/blog/7305/4/
Eilissä iltana hitsailin siihen tukijalan:
Tästä saisi kyllä vaikka mitä, pollekin sattui ihmettelemään koneita:
Lisää kuvia:
http://kuvablogi.com/blog/7305/4/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No niin, lanarojekti muuttunut tarpeen mukaan lavettirojektiksi.
Toisinsanoen teen tästä kuljetusalustan, että saan molemmat traktorit mukaan esim. tapahtumiin ynnämuuta ynnämuuta.
Taakse tulee hydraulinen ajosilta, sylinterit ovat jo valmiina, samoin vähän käytettyä 3/8 letkua sopivin liittimin.
Nyt pitää vain miettiä vielä mittoja. Leveydeksi kerralla tarpeeksi leveä, samoin pituus kohtuulliseksi, että mukaan sopii muutakin kuin pelkkä traktori. Ongelmana on tuo muuta runkoa korkeammat pyörät, mitenhän siihen saa kyyditettävän kyytiin parhaiten, nyt varmasti olisi tuossa kohdalla ollessaan paras peruuttaa traktori kyytiin. Saas kattoa nyt...
Rautaahan tästä vielä puuttuu, ennenkuin voi alkaa rakentamaan.
Värisävyiksi laitetaan sitten joskus musta ja nuffield oranssi asiaankuuluvine tarroineen
Toisinsanoen teen tästä kuljetusalustan, että saan molemmat traktorit mukaan esim. tapahtumiin ynnämuuta ynnämuuta.
Taakse tulee hydraulinen ajosilta, sylinterit ovat jo valmiina, samoin vähän käytettyä 3/8 letkua sopivin liittimin.
Nyt pitää vain miettiä vielä mittoja. Leveydeksi kerralla tarpeeksi leveä, samoin pituus kohtuulliseksi, että mukaan sopii muutakin kuin pelkkä traktori. Ongelmana on tuo muuta runkoa korkeammat pyörät, mitenhän siihen saa kyyditettävän kyytiin parhaiten, nyt varmasti olisi tuossa kohdalla ollessaan paras peruuttaa traktori kyytiin. Saas kattoa nyt...
Rautaahan tästä vielä puuttuu, ennenkuin voi alkaa rakentamaan.
Värisävyiksi laitetaan sitten joskus musta ja nuffield oranssi asiaankuuluvine tarroineen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
teeppä siitä niin sanotusti edestä lastattava niin ei haittaa nuo korkeat pyörät ja kuorman painopiste pysyy alhaalla
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sekin kävi mielessä, mutta kiitos ei. Alle tulee tavaralaatikoita yms. joten takaa lastattava on vaihtoehtoni.nuffiman kirjoitti:teeppä siitä niin sanotusti edestä lastattava niin ei haittaa nuo korkeat pyörät ja kuorman painopiste pysyy alhaalla
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt tuli tämäkin kaivettua hangesta esiin.
http://kuvablogi.com/nayta/1836778/ tuosta eteenpäin...
Tähän tulee siis lavarakenne ja ajosillat. Peräosaa hieman jatkaen.
Tila etulaidasta takarenkaaseen on 290 cm, siihen mahtunee nuhvetti hyvin.
Renkaan taa tulee vielä hieman lisää pituutta myös ja sitten perään ne ajosillat.
Leveydeksi päätin tehdä 240 cm, joten jää vielä hieman lavaa raktoria leveämmälle.
Homma alkaakin ylimäääräisten rautojen irtileikkaamisella ja renkaan vaihdolla. Jätän entisen lanan kääntökehän paikoilleen ja pulttaan siihen kiinni varapyörän, sattuu olemaan nimittäin kääntökehänä kaksi kuorma-auton 10 pulttista vannekeskiötä.
http://kuvablogi.com/nayta/1836778/ tuosta eteenpäin...
Tähän tulee siis lavarakenne ja ajosillat. Peräosaa hieman jatkaen.
Tila etulaidasta takarenkaaseen on 290 cm, siihen mahtunee nuhvetti hyvin.
Renkaan taa tulee vielä hieman lisää pituutta myös ja sitten perään ne ajosillat.
Leveydeksi päätin tehdä 240 cm, joten jää vielä hieman lavaa raktoria leveämmälle.
Homma alkaakin ylimäääräisten rautojen irtileikkaamisella ja renkaan vaihdolla. Jätän entisen lanan kääntökehän paikoilleen ja pulttaan siihen kiinni varapyörän, sattuu olemaan nimittäin kääntökehänä kaksi kuorma-auton 10 pulttista vannekeskiötä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jep, laitanpa tähän samaan aiheeseen kyssärini. Keväämmällä pitäisi jatkaa omaa kärryprojektia eteenpäin. Tarkoitus olisi siis tehdä lavetti maamoottoreille. Hätätilanteessa myös nuhvikin voisi mennä lavetin kyytiin. Lisäksi pitäisi muutama vanha puimuri käydä kylältä hakemassa.
Vanha kuorma-auton taka-akseli on hankittu ja traktorin vetokoukku systeemi. Lisäksi hieman palkkia.
Sitten kysymykseen: Miten leveän lavetista saa tehdä/on järkevää tehdä. Kumminkin tielle pitäisi hyvin mahtua. Isoimmat maamoottorin alustat on 250 pitkiä ja ajattelin laittaa ne poikittain kärryn kyytiin. Että mahtuisi n. 5-6 moottoria. Nuhvi vetää varmasti vaivattomasti tommoiset kuormat?
Entäs pituus, ei varmaan kovin pitkää kannata tehdä? Tai pitäisi olla aika järeästä tavarasta.
Tämmöstä tälläkertaa, kaikkee höperöö sitä tulloo tehtyä
Vanha kuorma-auton taka-akseli on hankittu ja traktorin vetokoukku systeemi. Lisäksi hieman palkkia.
Sitten kysymykseen: Miten leveän lavetista saa tehdä/on järkevää tehdä. Kumminkin tielle pitäisi hyvin mahtua. Isoimmat maamoottorin alustat on 250 pitkiä ja ajattelin laittaa ne poikittain kärryn kyytiin. Että mahtuisi n. 5-6 moottoria. Nuhvi vetää varmasti vaivattomasti tommoiset kuormat?
Entäs pituus, ei varmaan kovin pitkää kannata tehdä? Tai pitäisi olla aika järeästä tavarasta.
Tämmöstä tälläkertaa, kaikkee höperöö sitä tulloo tehtyä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
2,60 lvvee niin vähemmillä valoloilla selevijää, pittuutta minkä ´tiettää tarvihtevan vähint. 5m
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Leveydeksi laki sallii max 2,6 m. Mutta jos kuormaan ei tule kuin 2,5 m leveitä vehkeitä niin eikös se 2,5 m riitä. Jos taas teet kapeamman ja kuorma tulee sivusuunnassa yli joutuu laittamaan apu äärivalot.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tee kymmenen metriä lavanpituudeksi, on maksimipituus, niin sopii nuffejakin kyytille
http://kuvablogi.com/nayta/2068486/
Tämä kärry oli minulla lainassa Oulaisten ja Kokkolan reissuilla
http://kuvablogi.com/nayta/2068486/
Tämä kärry oli minulla lainassa Oulaisten ja Kokkolan reissuilla
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Ristiriitaisin tuntein luen tätä keskustelua. Olisi nimittän lavetin aihio tarjolla, eikä siitä paljoa parempi voisi olla. Paripyörillä, valmis ritiä ja hydraulivinssi. Pitäisi vain ostaa koko metsäkoneen kuljetusauto ja nyt on tullut sen verran hankittoja tehtyä, ettei rehellisesti sanottuna uskalla ostaa muutamaan kuukauteen yhtään mitään, mikä ei sopisi tallin sisälle piiloon. Pitää vian toivoa, että se on siellä vielä keväällä. Ei nyt kyllä ehtisi mitään rakentamaankaan, kun on puuhaa vähän liiankin kanssa.
Lavetti kai se olisi hankittava. Sillä voisi kuskailla Harkovia, kaivuria ja nuffieldia. Lavetin päällä kulkisi myös muut hankinnat ja vaikka betonirummut työmaalle. Lavetin hommaaminen pieneen porukkaan olisi vieläpä melkein järkevää. Ei jäisi itselle kovin paljon maksettavaa ja toisaalta hankinnasta nouseva myrskykin olisi lievempi.
Lavetti kai se olisi hankittava. Sillä voisi kuskailla Harkovia, kaivuria ja nuffieldia. Lavetin päällä kulkisi myös muut hankinnat ja vaikka betonirummut työmaalle. Lavetin hommaaminen pieneen porukkaan olisi vieläpä melkein järkevää. Ei jäisi itselle kovin paljon maksettavaa ja toisaalta hankinnasta nouseva myrskykin olisi lievempi.
Viimeksi muokannut Velu, 22 Marras 2009, 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.