Lingon laittoa
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jets, aletaanpas nyt kertoilemaan "kiirusrojektista", ennen lumien tuloa. Elikkäs tuota vanhaa runni -ressua pitäisi hiukan kunnostaa. Enpäs silloin kesähelteillä muistanut sitä sisäpintaa maalata, joten se saa välttää.
Kävin päivällä ostamassa kaksi pientä hydraulisylinteriä joista teen luukuille hydraulisen käytön. Runniin se on hiukan erikoisempi toteuttaa koska ko. valmiutta ei ole. "runkokin" on ohutta peltiä, ja siihen sylinterin vakaa kiinnitys on haastavaa. Olihan tähän varattu kaksi järeää sylinteriä, mutta niille on muutakin käyttöä (toistaiseksi varaston nurkassa)
Toinen päivitys runniin on syöttöruuvin kumitus, eli pulttaan ruuvin ulkolaitaan vahvaa teräskudosvahvisteista kumilätkää. Tämä auttanee (teoriassa) lingon suvilumen vetokykyyn ja puhdistaa jäljen muutenkin paremmin. Kumilätkä taipuu korokkeeseen kiinniottaessaan, joten linko ei hyppää vastoin kuin tapahtuisi mikäli tekisin ruuviin metallikorokkeen.
Kuvia ja etenemistä kertoilen täällä...
nyt jänskättää kerkeääkö ennen lumia
Kävin päivällä ostamassa kaksi pientä hydraulisylinteriä joista teen luukuille hydraulisen käytön. Runniin se on hiukan erikoisempi toteuttaa koska ko. valmiutta ei ole. "runkokin" on ohutta peltiä, ja siihen sylinterin vakaa kiinnitys on haastavaa. Olihan tähän varattu kaksi järeää sylinteriä, mutta niille on muutakin käyttöä (toistaiseksi varaston nurkassa)
Toinen päivitys runniin on syöttöruuvin kumitus, eli pulttaan ruuvin ulkolaitaan vahvaa teräskudosvahvisteista kumilätkää. Tämä auttanee (teoriassa) lingon suvilumen vetokykyyn ja puhdistaa jäljen muutenkin paremmin. Kumilätkä taipuu korokkeeseen kiinniottaessaan, joten linko ei hyppää vastoin kuin tapahtuisi mikäli tekisin ruuviin metallikorokkeen.
Kuvia ja etenemistä kertoilen täällä...
nyt jänskättää kerkeääkö ennen lumia
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Noniin, nyt on hommaa jatkettu: toisen puolen sylinterin korvakoita suunnittelin ja hitsailin alustavasti heftiin. Illan pimetessä vielä hitsasin tiukemmin kiinni, huomiseksi kun on kuulemma myrskyä luvassa
Kuvia tuloksesta:
jatkoa siis luvassa...
Kuvia tuloksesta:
jatkoa siis luvassa...
Viimeksi muokannut Joonas Potkonen, 21 Syys 2007, 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Älä hitossa hitsaa heppiinNuffieldmaster kirjoitti:Noniin, nyt on hommaa jatkettu: toisen puolen sylinterin korvakoita suunnittelin ja hitsailin alustavasti heftiin. Illan pimetessä vielä hitsasin tiukemmin kiinni, huomiseksi kun on kuulemma myrskyä luvassa
jatkoa siis luvassa...
Mukana kuin peräpukama!
saattaapi tulla pipi pitkäksi aikaaa....jamppi kirjoitti:Älä hitossa hitsaa heppiinNuffieldmaster kirjoitti:Noniin, nyt on hommaa jatkettu: toisen puolen sylinterin korvakoita suunnittelin ja hitsailin alustavasti heftiin. Illan pimetessä vielä hitsasin tiukemmin kiinni, huomiseksi kun on kuulemma myrskyä luvassa
jatkoa siis luvassa...
Nuffi= King of the road
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No niin, vääräleuat laukokoon lauseitaan, lingon remontoimista on säiden salliessa jatkettu. Tänään sain jo laitettua toisen puolen letkuja ja kiristelyjä vaille valmiiksi.
Maalin kuivuttua pölykuivaksi alkaa toisen puolen suunnittelu.
Kuvia tältä päivältä:
Tämmöistä tällä kertaa...
Jatkuu...
Maalin kuivuttua pölykuivaksi alkaa toisen puolen suunnittelu.
Kuvia tältä päivältä:
Tämmöistä tällä kertaa...
Jatkuu...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Noniin, ahaa elämyksenä huomasin, että R kierteinen kaksoisnippa käy myös paineilmapistoolin päähän, ja kokeilin luukun toimintaa sillä. Hyvin toimii 8 barilla ilmaa. Karmea on vauhti
Mites nuo voimat, onko hydrauliikassa ja pneumatiikassa samat voimat kyseessä (8 bar ilmaa onkos se 8 bar nestettä voimiltaan sama?)
Mites nuo voimat, onko hydrauliikassa ja pneumatiikassa samat voimat kyseessä (8 bar ilmaa onkos se 8 bar nestettä voimiltaan sama?)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Juu, tuo on varttituuman kierre noissa paineilmavehkeissä
Voima on sama kummallakin mutta kuormituksessa ilma puristuu kasaan ja joustaa
Voima on sama kummallakin mutta kuormituksessa ilma puristuu kasaan ja joustaa
Mukana kuin peräpukama!
mul on kans tuol nurkal tollane runnin raato se oli joskus 230 levee ,,,,nykysi ainaki 250??????terät ihan loppu ja täs mallis kun ne o hitsattu....ei oo niitä kaikkei lujimpia linkoja???? joo muuten toi hydrauli olis ollu siihenki asiaa......tossa zetkassa kun se hytin malli tuo takalasin aika taakke ja ne luukkujen tangot.........jokunen lasi tuli laitettuu................
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tässäpä viimeistelemätön (lue maalaamaton) lopputulos:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 44
- Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:05
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -66 - Leyland 384 -71 - Vanaja 690Turbo
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Näppärän kätevän näköinen linkomakone.!
Ei oo tainnu olla tälle vuotta oikein käyttöä kovinkaan paljon ku ei näy tuota lunta tulevan..
Tänään on kyllä tiputtanut jo 4cm ja lissää näkkyy tulevan...
Ei oo tainnu olla tälle vuotta oikein käyttöä kovinkaan paljon ku ei näy tuota lunta tulevan..
Tänään on kyllä tiputtanut jo 4cm ja lissää näkkyy tulevan...
Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -65 - Nuffield 10/60 -66 & Hymas - Leyland 384 -70
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
olet sitten laittanu valssiin lisähydrauliikkaa,ei oo vakiona kahta kaksitoimista lohkoa! pätevän näkönen asennus kyllä,ei voi moittia.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuolla kuvia valpurin lisähydrauliikan asennuksesta:nuhvi63 kirjoitti:olet sitten laittanu valssiin lisähydrauliikkaa,ei oo vakiona kahta kaksitoimista lohkoa! pätevän näkönen asennus kyllä,ei voi moittia.
http://kuvablogi.com/blog/7305/8/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.