Sivu 12/12

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 18:23
Kirjoittaja nelosnuhvi
Tuleeko tuo säkitysteline millä koneella käsiteltäväksi? Kuormaajalla?

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 18:58
Kirjoittaja aviator
nelosnuhvi kirjoitti:Tuleeko tuo säkitysteline millä koneella käsiteltäväksi? Kuormaajalla?
Klapit tehdään trukkilavalla olevaan säkkiin. Klapit kuivatetaan ulkona ja kuivurissa joka on jo suunniteltu, kunhan vain ehtisi toteuttamaan.. :) . Kuivuneet klapisäkit sitten lavoineen lavanostimella sisälle varastoon.

Tuolla aikaisemmissa kuvissa esiintyneet etukuormaajassa olevat "piikit" ovat säkkiteline. Sillä ei nostella säkkejä. Kun säkki tulee täyteen, saman traktorin perässä olevalla lavanostimella siirretään klapisäkki lavoineen kuivumaan.

Tällä nostotelineellä klapisäkki voidaan nostaa esim. peräkärryn päälle, ja avattavan pohjan avulla tyhjentää. Tuota nostotelinettä käytetään kaivinkoneella.

Näin saadaan työllistettyä tilan veteraanikoneitakin.. :D


http://japa1700.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 22:29
Kirjoittaja ahven
50 cm pilikkeet ee tipu itekseen tuosta pohjaluukusta mutta 30 cm tippuu hyvin. on kokemusta moisesta säkityksestä ja roskat siellä säkissä

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 04 Maalis 2014, 18:51
Kirjoittaja aviator
Valokuvauslennolla metsänreunasta pilkisti tälläinen.
Sittemmin asiaa piti lähteä tutkimaan tarkemmin, ja niin kävi että nyt runko on kotipihassa.
Täältä kun löytyy vankkaa tietämystä, niin osaatteko kertoa minkä merkkisestä autosta lienee lähtöisin..?


http://japa1700.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 04 Maalis 2014, 23:34
Kirjoittaja nelosnuhvi
Runkoa voisin veikata Petteristä tehdyksi, mm. nuo välikannakkeet viittaisi siihen. Kaksinopeuksinen peräkin nappaisi hyvin tuon malliseen Bedfordin runkoon. Näin ollen vaihdelaatikko näyttäisi vähän että olisi jostain muusta autosta?

Mutta jokatapauksessa hyvä kärriaihio :wink:

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 07 Maalis 2014, 17:56
Kirjoittaja aviator
nelosnuhvi kirjoitti:Runkoa voisin veikata Petteristä tehdyksi, mm. nuo välikannakkeet viittaisi siihen. Kaksinopeuksinen peräkin nappaisi hyvin tuon malliseen Bedfordin runkoon. Näin ollen vaihdelaatikko näyttäisi vähän että olisi jostain muusta autosta?

Mutta jokatapauksessa hyvä kärriaihio :wink:
Kiitos nelosnuhvi tiedoista.
Tuo AUTOLAVA OY:N kilpi johdattikin yhtiön mielenkiintoiseen historiaan ja toimintaan tänä päivänä.



http://japa1700.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 15 Maalis 2014, 18:24
Kirjoittaja aviator
Lämpöä 50 vuoden takaa...


http://japa1700.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 29 Elo 2014, 18:48
Kirjoittaja aviator
Riukuvammaksen hydrauliöljysäiliön ja hydraulipumpun välisestä letkusta löytyi melko tyypillinen vaiva..



http://japa1700.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 10 Syys 2014, 16:40
Kirjoittaja aviator
Tilan peltoveteraani 50 V.
Yhä aktiivipalveluksessa.
Ei vastaanottoa, juhlimme työn merkeissä... :D


http://japa1700.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 26 Kesä 2017, 00:06
Kirjoittaja aviator
Riuku-Vammas uupui kesken ojankaivuun. Uupumuksen syykin löytyi kenttäsairaalassa tehtyjen hydraulipumpun tutkimusten perusteella...


http://japa1700.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti: JAPA 1700 3.0

Lähetetty: 17 Heinä 2017, 19:24
Kirjoittaja aviator
No niin, uusi hydrauliikkapumppu on hankittuna. Ennen sen asennusta oli aiheellista vaihtaa loppusuoralla oleva pumpun kytkimen laakeri..

http://japa1700.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;