Tekeekö otsikon mukaisella paalaimella mitään? Olisi tiedossa edullisesti tuollainen, viallinen tosin. Myyjä ei osannut tarkemmin selittää kuin että sitojasta on jokin osa murtunut. Kone sen verran kaukana etten pääse heti itse katsomaan.
Saakohan tuollaiseen mistään varaosia, ja missä hinnoissa ovat, toisin sanoen kannattaako ostaa ko. kone?
Claas Markant 40
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Ainakin isoveljensä oli tosi tehokas ja varmatoiminen kone. Eikä kannata sitten maksaa liikoja, toimivienkin kovapaalainten hinnat on satasissa nykyisin, esim. nettikoneessa, liikkeissä ovat tietty kalliimpia mutta kyllä ne siellä vaihtokonepihoilla saa sitten rauhassa ruostuakkin. Toista oli ennen, oi niitä aikoja
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Wanha kulunut paalain on huono sijoitus, täytyy käydä huolellisesti läpi joka kohta jotta se on toimintavarma ennenkuin sade iskee.
Jos paalain tuntuu muuten timmiltä vikaa lukuunottamatta niin mikä ettei, vaan jos se näyttää ja tuntuu joka paikasta väljältä niin jätä ostamatta.
Katsele ketjujen kunto, männän välykset (lotiseeko varsi), terien kunto (ja varaterät jos on) ja noukkian kunto. Esim. noukkian radan kunnostus voi olla vihelijäistä. Neulat ovat tärkeä kapistus ja niiden olisi hyvät olla kunnossa. Hinnat satasissa varaosina ainakin rivierreen. Samoin tarkasta solmijoiden välykset.
Jos paalain tuntuu muuten timmiltä vikaa lukuunottamatta niin mikä ettei, vaan jos se näyttää ja tuntuu joka paikasta väljältä niin jätä ostamatta.
Katsele ketjujen kunto, männän välykset (lotiseeko varsi), terien kunto (ja varaterät jos on) ja noukkian kunto. Esim. noukkian radan kunnostus voi olla vihelijäistä. Neulat ovat tärkeä kapistus ja niiden olisi hyvät olla kunnossa. Hinnat satasissa varaosina ainakin rivierreen. Samoin tarkasta solmijoiden välykset.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Jaahas, pitää laittaa agentti paikan päälle, jos konetta minua ennen varaillut henkilö ei sitä vie
Tekisi mieli ostaa oma, ku lainakoneesta saa joka kesä kuitenkin maksaa vuokraa, ja pelottaa että jos se sattuu omalla pellolla särkymään. Mutta eihän sitä käytettyä rikkonaista varmaan sitten kannata jos pikku lisäsummalla saa edes toimivan. Siksi rupesin kyselemäänkin, että jos kyseessä sattuis olemaan semmoinen malli, joka tiedetään yleensä lujaksi/toimivaksi.
Esim. olen kuullut, että MF-paalaajien sitojat ei toimi, onko perää?
Tekisi mieli ostaa oma, ku lainakoneesta saa joka kesä kuitenkin maksaa vuokraa, ja pelottaa että jos se sattuu omalla pellolla särkymään. Mutta eihän sitä käytettyä rikkonaista varmaan sitten kannata jos pikku lisäsummalla saa edes toimivan. Siksi rupesin kyselemäänkin, että jos kyseessä sattuis olemaan semmoinen malli, joka tiedetään yleensä lujaksi/toimivaksi.
Esim. olen kuullut, että MF-paalaajien sitojat ei toimi, onko perää?
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kovapaalainta ostaessa yks ja aenoo tärkee asija mikä kannattaa huomijoijja on että konneessa on neula toppari eekä yksistään jarru esm. velkeri ssä ee moista hienootta oo ja neulakaappa kyllä kääpi hyvin gasalikset jd:t aenakii omaavat moisen topparin
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
No joo, nykyisillä kovapaalainten hinnoilla ei kyllä kannata paalainta lainata jos kerran vielä joutuu vuokraakin maksamaan.
Varsinkin vanhemmanmallisten (14, 15) MF-paalainten sitominen on hyvin tapauskohtaista, joku toimii sisalilangalla, joku muovilla, ja joku ei tahdo sitten toimia kummallakaan, uudemmat mallit 120 ja 124 ovat paljon varmatoimisempia.
Minun mielestä tärkein huomioitava asia kovapaalainta ostettaessa on, että onko sitä säilytetty sisällä, vai onko se unohtunut käyttökauden päätteeksi taivasalle paali sisällä. Esim. tässä voisi olla hyväkuntoinen kone suht. etusasti: http://www.nettikone.com/785540 , huomaa linnunp.skat ja puolen sentin pölykerros päällä = hyvä juttu
Varsinkin vanhemmanmallisten (14, 15) MF-paalainten sitominen on hyvin tapauskohtaista, joku toimii sisalilangalla, joku muovilla, ja joku ei tahdo sitten toimia kummallakaan, uudemmat mallit 120 ja 124 ovat paljon varmatoimisempia.
Minun mielestä tärkein huomioitava asia kovapaalainta ostettaessa on, että onko sitä säilytetty sisällä, vai onko se unohtunut käyttökauden päätteeksi taivasalle paali sisällä. Esim. tässä voisi olla hyväkuntoinen kone suht. etusasti: http://www.nettikone.com/785540 , huomaa linnunp.skat ja puolen sentin pölykerros päällä = hyvä juttu
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Joo tuota konetta itekin kattelin, tosin olisi jo aika kaukana hakea. Se claasihan on kans nettikoneessa: http://www.nettikone.com/790194
Kuulosti tosin olleen ainakin 10 vuotta ulkosalla
Olen vasta aloitellu tuota kuivaheinähommaa, ja joka vuosi varmaan tulee pikkuisen lisää paalattavaa, joten koneelle kyllä käyttöä sen puolesta olisi.
Kuulosti tosin olleen ainakin 10 vuotta ulkosalla
Olen vasta aloitellu tuota kuivaheinähommaa, ja joka vuosi varmaan tulee pikkuisen lisää paalattavaa, joten koneelle kyllä käyttöä sen puolesta olisi.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
on tullut claasin jäliltä mätettyä eräskin paali aikoinaan,en muista koneen olleen koskaan rikki eikä isäntä sitä kironnut,toimi hyvin muovilla että sisalilla. mutta kannattaa varmaan ettiä sisällä säilytetty kone kuitenkin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Joo laitoin tuon linkin vaan esimerkiksi sisällä säilytetystä koneesta, en tainnu etes paljon kattoa missäpäin suomea tuo on . Kyllä minä vähän ajattelinkin että tuossakohan se claassi on . Vähän paalatun näköinen kone kun tuo noukkimen päätypeltikin on ihan ehjä. Harmi kun on jäänyt ulos PP-Traktorin nurkalla kempeleessä lojuu muuten iso claassi 50 ties monettako vuotta
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tohon natikkaan älkää sotkeutuko, ei ole omakohtaista kokemusta, mutta NIIN monesta paikkaa olen kauhutarinoita kuullut, että parempi jättää ostamatta. Täältäkin yksi isäntä hävitti pari kpl pois, sanoi ettei kellekkään niin pahaa voi edes ilman antaa joten parempi että menivät romuksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Eipä sitä tuollaista konetta, jossa on paljon niveliä ja liikkuvia osia, tulisi koskaan ulkona säilyttää. Ainakin perusteellinen läpikäynti tuollekin claasille pitäisi tosiaan tehdä. Mistä voi kysellä claasin osia, jos ottaisi etukäteen selvää saako jotain vimpainta yleensäkään tilattua tuommoiseen. Kesko?
Kuvassa kone tosiaan näyttää paljon toimivammalta ja siistimmältä kuin esim. se natikka, olisko sitten suht vähän käytettynä särkynyt
Siitähän hyvällä tuurilla tekisi lähes uudenveroisen koneen, jos osat sattuisi saamaan edullisesti eikä tarvisi uusia kuin rikkoontuneet.
Kuvassa kone tosiaan näyttää paljon toimivammalta ja siistimmältä kuin esim. se natikka, olisko sitten suht vähän käytettynä särkynyt
Siitähän hyvällä tuurilla tekisi lähes uudenveroisen koneen, jos osat sattuisi saamaan edullisesti eikä tarvisi uusia kuin rikkoontuneet.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Ei millään pahalla, mutta se on niin tapauskohtaista näitten kovapaalainten kanssa, jos rupiaa kaikkien kauhutarinoita kuunteleen, niin kohta ei uskalla ostaa mitään merkkiä. Esim. yksi isäntä paalas casaliksella yhdellä narulla kauan aikaa kun ei vaan yksinkertaisesti sitonu kuin toisella, liekkö saanu loppujen lopuksi kuntoon. Jossain foorumilla joku haukkui claasin täysin mitääntekemättömäksi vehkeeksi, ketjut muka venyi ja paukkui, mitä lie sitten oikein paalannut ja welkeriäkin moni haukkuu mutta pirusti niitä silti yhä on käytössä paljon paalanneina tuttavapiirissä ja tyytväisiä ovat olleet, eka kertaa nyt kuulen niiden olevan persoja neuloille, ja muistakin merkeistä juttuja riittäisi, ihan itse nähtyjä, kun meillä kävi ennen noita "keikkapaalaajia". Mitä oon ite seurannu niin tuommonen natikka on myös ihan toimiva kone hyvinpidettynä (ei kuusen alla säilytettynä)Nuffieldmaster kirjoitti:Tohon natikkaan älkää sotkeutuko, ei ole omakohtaista kokemusta, mutta NIIN monesta paikkaa olen kauhutarinoita kuullut, että parempi jättää ostamatta. Täältäkin yksi isäntä hävitti pari kpl pois, sanoi ettei kellekkään niin pahaa voi edes ilman antaa joten parempi että menivät romuksi.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
jos joku tarvii kokemuksia MF 14 paalaimesta nii jotakin tiedän . Etenkin solmijasta. se on hiukan erilainen kun useimmissa muissa.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Nyt näkys olevan tuommonen MF 14 myynnissä http://www.nettikone.com/762468
Tuosta claasista ei ole vielä selvyyttä, joku on varannut sitä mutta ei oo sittemmin kuulunut eikä oo hakenut. Koetin paikallisesta keskon liikkeestä kysellä varaosien saatavuutta mutta en ole saanut vielä vastausta.
Tuosta claasista ei ole vielä selvyyttä, joku on varannut sitä mutta ei oo sittemmin kuulunut eikä oo hakenut. Koetin paikallisesta keskon liikkeestä kysellä varaosien saatavuutta mutta en ole saanut vielä vastausta.