Nettikoneen "helmiä"
Valvoja: automies560
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
... Kait aika hyvä trattori metsään oikeana nelikkona ja ajo-voa vedolla, oliko fiiuissa lukko etupäässä? Valmetit 4vedot taisi olla -70 luvulla 3 pyörävetoisia, ja milloin valluun tuli kitka/levy eteen? Olihan joissain merkeissä hammaslukot, mutta taisivat luopua niistä, olikohan kestävyys onkelmia ford coynty on ainakin oikea neliveto, sen mitä olen kuullut ja nähnyt
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Fiiussa on oikea hammaslukko, joissain ferguissa ainakin.
Valluissa carraron etuakselit nelikoissa 702-903, isommissa 1102 yms merkki tais olla naf.. Carraaroja myös sekarotuisissa, värisuoran tullessa myyntiin vaihtui sigeen ja on myös 6000 sarjassa, sekä pienemmissä.. Sige kohtalaisen hyvä aksila. Noin 10 000 tuntia yhteensä josta puolet kuormain keulilla, eikä mitään vikaa ikinä. (2 eri yksilöä) Teollisuusakseleiden lukoista en mee vannomaan. Etupää sekarodussa ruopi hyvin aina, mutta takapää saattoi jurahtaa kun kitkalukko ei pitänytkään huonojen öljyjen vuoksi.
Valluissa carraron etuakselit nelikoissa 702-903, isommissa 1102 yms merkki tais olla naf.. Carraaroja myös sekarotuisissa, värisuoran tullessa myyntiin vaihtui sigeen ja on myös 6000 sarjassa, sekä pienemmissä.. Sige kohtalaisen hyvä aksila. Noin 10 000 tuntia yhteensä josta puolet kuormain keulilla, eikä mitään vikaa ikinä. (2 eri yksilöä) Teollisuusakseleiden lukoista en mee vannomaan. Etupää sekarodussa ruopi hyvin aina, mutta takapää saattoi jurahtaa kun kitkalukko ei pitänytkään huonojen öljyjen vuoksi.
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
hups, sieltähän tietopankki aukesi, taisipa olla zetoreissakin hammaslukkoa -90 luvulla, on sitten lujiakin akseleita ollut, ja taitaa moni merkki käyttää samoja akseleita nykyäänkin.kolmetonnine kirjoitti:Fiiussa on oikea hammaslukko, joissain ferguissa ainakin.
Valluissa carraron etuakselit nelikoissa 702-903, isommissa 1102 yms merkki tais olla naf.. Carraaroja myös sekarotuisissa, värisuoran tullessa myyntiin vaihtui sigeen ja on myös 6000 sarjassa, sekä pienemmissä.. Sige kohtalaisen hyvä aksila. Noin 10 000 tuntia yhteensä josta puolet kuormain keulilla, eikä mitään vikaa ikinä. (2 eri yksilöä) Teollisuusakseleiden lukoista en mee vannomaan. Etupää sekarodussa ruopi hyvin aina, mutta takapää saattoi jurahtaa kun kitkalukko ei pitänytkään huonojen öljyjen vuoksi.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nykyään (ainakin tuossa 6-8v sitten kun NH huoltokoulutuksissa olin sanoivat ) ettei valmistajia olis kuin 4 tai 5kpl, etuakseleille.
Eli tehtaat tilaa akselit alihankkijoilta, kukaan ei taida nykyisin enää valmistaa itse.
Joo, tuo aiempi pitänee paikkansa, carraaro ja isommissa NAF, VolvoBM ssä sigee ja eteenpäinkin
Eli tehtaat tilaa akselit alihankkijoilta, kukaan ei taida nykyisin enää valmistaa itse.
Joo, tuo aiempi pitänee paikkansa, carraaro ja isommissa NAF, VolvoBM ssä sigee ja eteenpäinkin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Liekkö enää muita kuin Sige (dana) ja Carraro ns. yleisakseleita?
2004:kö lopetti ZF etuakselivalmistuksen (jota mm. Volvo BM Valmet käytti malleissa 2105,2005 ja 405 jne)
Kovin väittävät, että Carraro olisi tekemisissä CNH akseleiden kanssa.
JD kait tekee akselinsa vielä itse tai siis on joutunut nyt tekemään kun ZF lopetti?
2004:kö lopetti ZF etuakselivalmistuksen (jota mm. Volvo BM Valmet käytti malleissa 2105,2005 ja 405 jne)
Kovin väittävät, että Carraro olisi tekemisissä CNH akseleiden kanssa.
JD kait tekee akselinsa vielä itse tai siis on joutunut nyt tekemään kun ZF lopetti?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Zetkoissa vaihtuu jossain 80-luvun puolivälissä automaattilukosta mekaanisesti kytkettävään ainakin noissa kotitalousmalleissa (7000srj), ja zetoristien mielestä oma akseli on lujempi kuin carraro joka vaihtuu 6000 ja 9000 sarjalaisissa joskus 90-luvulla.. Näin kyliltä kuultua..
Zf tais lisäks olla jossain foordissakin, deutseissa.. Napojen kestävyydessä ongelmia..? Ja zf kallein akseli hommata osia..
Zf tais lisäks olla jossain foordissakin, deutseissa.. Napojen kestävyydessä ongelmia..? Ja zf kallein akseli hommata osia..
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 21 Marras 2011, 21:17
- Konekalustoani: Valtra A-95,Fiatagri 82-94,Super major ja Deutz D-15 Sampo 680H
- Paikkakunta: Alajärvi
Tuota,tuo hammaslukko tuli Zetoreiden etuakseliin 1987 7745 mallin lanseeramisen myötä.Mutta 5245 mallissa sitä ollu.6340mallissa vaihtu tuo mainio akseli carraroon 1996.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Olikos minkämerkkinen se DX sarjojen no-spin lukolla varustettu etuakseli? Multa löytyy ko. sarjan traktoriesite. Siis sama kuin mikä oli luppakorvalokomoissakin lukkona.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
- Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi
Nuffieldmaster kirjoitti:
JD kait tekee akselinsa vielä itse tai siis on joutunut nyt tekemään kun ZF lopetti?
Kyllä taitaa vihreissäkin koneissa olla tuo Danan akseli, eli siis aiemmin Sigenä tunnettu akseli... Ei ole tainnut ZF lopettaa akselien valmistusta, mikäli tätä katalogia on uskominen: http://www.zf.com/media/media/document/ ... _Value.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kyllä minun tietääkseni ZF jatkaa vain noiden raskaskonepuolen akselistojen toimituksia, ja maatalouskoneisiin tekevät vaihdelaatikoita, mutta ei näitä etuakseleita.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Arvossaan ovat hs-laitteet irrallisena kylvölannoittimiin, esim.: http://www.nettikone.com/1147057" onclick="window.open(this.href);return false; , ostin jokin aika sitten Simulta 250 kylvölannoittimen hs-laitteella, siemenpuolen kiekkovantailla ja jyräpyörästöllä alvillisena pari sataa kalliimmalla kuin tuolla simultan pelkällä hs-laitteella oli tuossa pyynti Jospa se ei sittenkään ollut niin hirmu kallis kuin alkuun tuntui
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Täältä pääsi röhönauru.
Minä ostin 500 € kuitilla hinattavan 2.5 metrin 1990 puolenvälin raskashinattavan täyskunnossa (plus rahti toki) ja satkulla 2 metrisen hs laitteen, johonka tein levityksen tuolle koneelle. Keltaisesta pörssistä löytyi.
No pyytäähän saa ja kai noille ostajakin löytyy
Minä ostin 500 € kuitilla hinattavan 2.5 metrin 1990 puolenvälin raskashinattavan täyskunnossa (plus rahti toki) ja satkulla 2 metrisen hs laitteen, johonka tein levityksen tuolle koneelle. Keltaisesta pörssistä löytyi.
No pyytäähän saa ja kai noille ostajakin löytyy
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Taitavat pitää paremmin arvonsa nuo 2,5 metriset nostolaitemalleina kuin hinattavina. Ei tuokaan hirmu pahan hintainen ole, hs-laitekin löytyy: http://www.nettikone.com/1143660" onclick="window.open(this.href);return false; , toki tumehan se leylandin perässä kuuluisi olla
Pneumatkaan ei kelpaa kellekään, yllätys yllätys: http://www.nettikone.com/1072868" onclick="window.open(this.href);return false; Ollut tuolla jo jonkin aikaa, siitä jollekin seikkailuhenkiselle halvalla
Pneumatkaan ei kelpaa kellekään, yllätys yllätys: http://www.nettikone.com/1072868" onclick="window.open(this.href);return false; Ollut tuolla jo jonkin aikaa, siitä jollekin seikkailuhenkiselle halvalla
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Halpa (näin euroaikana) ja siisti pikku-Velsakärry, ei varmasti tarvi olla kauaa myynnissä: http://www.nettikone.com/1148105" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei kovin pahannnäköinen ole, eikä hintakaan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68