Nettikoneen "helmiä"

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Nuffieldmaster
Ylläpitäjä
Viestit: 8061
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Case IH Maxxum 5150 pro '97
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Tammi 2010, 19:07

Kukahan tuommoseenkin paskaan haksahtaa, pelkkä maali vedetty ylön pintaan ja sillä hyvä. Hinta hirmunen... muutenkin tuo ylön versio on melko pehmorautanen muihin verrattuna.

http://www.nettikone.com/798947

Tämäkö muka harvinaisuus linkona, iteltäkin löytyy yksi, mutta toi kökkö talon seinien repijä on siitä vedetty rälläkällä veke. Tuolla hintaa mm. masinistipalstan morsku möi aivan uutta vastaavan samanlaisen, tuo vain miranoli tms. maalattu komistus:


http://www.nettikone.com/798894

Ennemmin ostaisin vaikka tämän:

http://www.nettikone.com/793597 tahi sitten ahvenen karjalaisessa myymän 2005 vuotisen eskon pari satasta enempi maksaen :wink:
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot kauttani, soita ja kysy Suomen kovin tarjous! 040-7306421
https://www.youtube.com/watch?v=2aNoRsLTwOQ&t=1s
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3836
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
NLCF r.y jäsen Nro: 248
Paikkakunta: Rantasalmi
Viesti:

10 Tammi 2010, 20:18

Nuffieldmaster kirjoitti:Kukahan tuommoseenkin paskaan haksahtaa, pelkkä maali vedetty ylön pintaan ja sillä hyvä. Hinta hirmunen... muutenkin tuo ylön versio on melko pehmorautanen muihin verrattuna.

http://www.nettikone.com/798947

Tämäkö muka harvinaisuus linkona, iteltäkin löytyy yksi, mutta toi kökkö talon seinien repijä on siitä vedetty rälläkällä veke. Tuolla hintaa mm. masinistipalstan morsku möi aivan uutta vastaavan samanlaisen, tuo vain miranoli tms. maalattu komistus:


http://www.nettikone.com/798894

Ennemmin ostaisin vaikka tämän:

http://www.nettikone.com/793597 tahi sitten ahvenen karjalaisessa myymän 2005 vuotisen eskon pari satasta enempi maksaen :wink:
Enpä ole tämmöistä mekanismia ennen nähnyt, mutta ei vissiin saa kumpaakin luukkua yhtä aikaa auki. Peltoteitä ja muita aukeita paikkoja aurattessa olisi kätevä puhaltaa kumpaankin suuntaan :wink: Mutta mikäs ihme vekotin tuo takaperin ajettava linko on? En kyllä kovin paljoa keksi käyttö v-lingolla takaperin ajettaessa, ainut olisi jotain umpista työntää mutta :shock:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!

http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1451
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

17 Marras 2010, 00:21

Leppälinko: http://www.nettikone.com/889082" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 491
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

17 Marras 2010, 08:29

Raskas käyttää tuommonen linko kun ei ole kuin yksi tyhjennystorvi.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1451
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

20 Marras 2010, 18:50

tommi kirjoitti:Raskas käyttää tuommonen linko kun ei ole kuin yksi tyhjennystorvi.
Tuskinpa tuota painonsakaan puolesta on pienempiin rakkoreihin tarkoitettu. Varmasti ainakin lujempi kuin "se toinen" Keskon myymä linkomerkki

Kai tämäkin tehdastekoinen on: http://www.nettikone.com/889906" onclick="window.open(this.href);return false; Mikä lie merkki, korkeutta näyttäis olevan ihan kohtalaisesti, mutta luukut ei turhan isoilta näytä.
EDIT: heh, tämä olikin ilmoitettu myydyksi tässä välissä kun tätä kirjoitin :wink: 600 ekua oli hinta.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1541
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

20 Marras 2010, 19:42

kesko se myi tätäkii linkoo ja eepä paljon kehumista oo moesesta peltikasasta,kerron tämän omakohtasesta kokemuksesta :oops:
aja millä ajat mutta majorilla loput
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 491
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

20 Marras 2010, 22:18

Käytön raskaus tulee siitä, kun lumi pakotetaan pitkää reittiä yläkautta, sen sijaan että se pääsisi suoraan ulos alempaa luukkua. Jos on käytössä kaksiluukkuinen linko voi kokeilla kummasta luukusta tulee vähemmällä voimalla, ja lentää paremmin. Urakkalingoissa on monessa merkissä roottorille pyörimissuunnanvaihtaja, silloin lumi lentää siitä keveämmästä luukusta vieläpä tien oikealle puolelle.
Viimeksi muokannut tommi, 21 Marras 2010, 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1541
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

21 Marras 2010, 07:05

kyllä tommi oekeessa oot ja tuskin raskaampoo pyöritettävöö linkoo muuta oo kuin runni vaekka linko on muuten suhteellisen luja
aja millä ajat mutta majorilla loput
Nuffieldmaster
Ylläpitäjä
Viestit: 8061
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Case IH Maxxum 5150 pro '97
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Marras 2010, 07:14

Että runni raskaspyöritettävä? Vaikka monet kehuvat 300:sta eskoa kevyeksi pyörittää, niin kyllä se enempi tehoja otti kuin runni, tosin on kokoluokkaa isompi. Runni kulkee vaikka 35 fergun rääpäleellä tai pikkunuhvilla, mutta moni muu linko ei. Runni on minusta kevyt pyöritteinen, vankkatekoinen mutta sitten liian kevyt muutoin ja liian matala ja lyhyt ruuvinen.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot kauttani, soita ja kysy Suomen kovin tarjous! 040-7306421
https://www.youtube.com/watch?v=2aNoRsLTwOQ&t=1s
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 491
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

21 Marras 2010, 10:04

Veikkaan että löytyy raskaampiakin pyöritettäviä. Mikäs se olikaan merkiltään se missä on pystysuora torvi, jota voi pyöritellä ja suunnata lumisuihkua. Se on raskas käyttää, hankalampaa enää keksiä miten sen lumen saisi vaikeammasti tulemaan ulos.

Mutta nämä alentavalla pyörimmissuunnanvaihtajalla varustettut lingot on ylipäätään kevyempiä käyttää, esim:

http://www.oulaistenmetallityo.fi/HUKI.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Katsokaapas miten päin tuolla perässä ovat nuo luukut, kumpi on alempana. :wink:
Viimeksi muokannut tommi, 21 Marras 2010, 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1541
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

21 Marras 2010, 11:23

eestä katottuna vasen hieman alempana, toinen talavi itellä moinen linko ja on hyvä linko paenaakin sopivasti eekä murtopultit poikki joka päevä, en suosittele nuhvin perrään voe tulla lingolle reppu selekään
aja millä ajat mutta majorilla loput
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 491
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

21 Marras 2010, 11:39

Vielä asian selventämiseksi; jos joku linko kulkee pikkutraktorilla painonsa takia, se ei vielä tarkoita että linko olisi kevyt käyttää siinä mielessä mitä tarkoitan. Rautaa säästämättä tehty leveä linko voi käytännön työssä tarvita vähemmän polttoainetta kuin joku toinen saman kokoinen tai vähän pienempi, jos linko on suunniteltu fiksusti. Ero tuntuu kyllä suuressakin traktorissa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1451
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

21 Marras 2010, 12:25

tommi kirjoitti:Mikäs se olikaan merkiltään se missä on pystysuora torvi, jota voi pyöritellä ja suunnata lumisuihkua. Se on raskas käyttää, hankalampaa enää keksiä miten sen lumen saisi vaikeammasti tulemaan ulos.
Taisi olla tämä: http://www.nettikone.com/883759" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

22 Marras 2010, 00:20

Leukkumies kirjoitti:
tommi kirjoitti:Mikäs se olikaan merkiltään se missä on pystysuora torvi, jota voi pyöritellä ja suunnata lumisuihkua. Se on raskas käyttää, hankalampaa enää keksiä miten sen lumen saisi vaikeammasti tulemaan ulos.
Taisi olla tämä: http://www.nettikone.com/883759" onclick="window.open(this.href);return false;
mulla on just tollanen ja kyllähän se voimaa vaatii.....setkassa joku 70 pollee nii se just riittää......torvi menee tukkoo suhteellisen helposti tuossa , etenkin jos on viimesenä vetäny ilman pyöritystä......sitte kun seuraavana päivänä koitat nii kytkin huutaa hoosiannaa.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

22 Marras 2010, 09:52

Nuffieldmaster kirjoitti:Että runni raskaspyöritettävä? Vaikka monet kehuvat 300:sta eskoa kevyeksi pyörittää, niin kyllä se enempi tehoja otti kuin runni, tosin on kokoluokkaa isompi. Runni kulkee vaikka 35 fergun rääpäleellä tai pikkunuhvilla, mutta moni muu linko ei. Runni on minusta kevyt pyöritteinen, vankkatekoinen mutta sitten liian kevyt muutoin ja liian matala ja lyhyt ruuvinen.
meillä aikanaa oli 230 runni. ei se ainakaa liika kevy ollu perässä pitää ku 4230 meinas huudella etupainoja välillä tiellä ajaessa, mut oli kevy pyörittää ja huippu linko muuten, nyt on leukun perässä esko 245 levee, lyhyt ja matala. runni oli toho verrattuna helvetin suuri. se taisi tosin olla joku urakka malli, 80-90 lukujen taitteessa tehty oli runni, eskosta ei mitää tietoa. esko ei paina mitää, saa hallissa siirrettyä ilman traktoria, eikä tarvii montaa miestäkää. mutta juurikin hyvä leilan perään ku ei tarvi katsella sitä ylpistymistä. ne noi englantilaiset on vähä ylpeitä välillä, jos tiiätte mitä meinaan =)
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Vastaa Viestiin