Tuossa naapurin kanssa pähkäiltiin kimppakonetta. Joku lautasäes.
Catros, carrier, multiva, Lemken.
Onko kellään käyttökokemuksia noista. Mikä olisi hyvä? Vai onko kyntö paras vaihtoehto. Kevään kiiruisiin hiukan apuja ja nopeutta olisi haussa.
Lautasmuokkarit
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
ei oo lapiorulla äes käynyt harkinnassa nykyisillä 3-4 akselisilla lapiorulla äkeillä saa ihmeen hyvän jäljen ja ovat paljon edullisempia kuin lautasmuokkarit. http://www.murtola.com/foorum/viewtopic ... lit=hankmo murtolan puolella tuosta joskus käytiinkin keskustelua. itselläni kokemusta paskan multaamisesta tumen kolme akselisella lapiorulla äkeellä ja kahdella ajokerralla jälki on hiekkamailla kohtuullinen
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
aenakin mitä oon nähny tämän kotimuassa tehyn lautas muokkaemen ja sillä ajettiin sänki peltoo ja talon kokonen rattori veti sitä aenut missä mua oli mustoo niin rattorin pyöriin jälillä ee ies olet hävinnä näkyvistä ja minun vahva ja horjumaton miel pije on ja eelleen että kynnettään ja muokattaan hiän sitten vaekka risu karhilla se onnistuu jo huonommillakin vehkeellä. jos ee kerkee tehä näitä hommii niin on vaen yksin kertasesti liikkoo peltoo ja ens oerreita ennen kööhtymistä
aja millä ajat mutta majorilla loput
ääni menee täältä kyllä lapiorullaäkeelle. Tekee juuri saman myllerryksen ehkä jopa paremmankin. Helpompi vetää. Saa tehdä jyrkkiäkin käännöksiä. Vauhtia saa olla niin paljon kuin perse kestää. Halvempi.
Ennemmin yritettiin leikkiä areksella. se oli liian kevyt leveyteensä nähden. Sitte laitettiin 3150L kronos perään ja sillä alkoi valmista tulla. Kone vielä parani kun perään tehtiin putkivarpajyrä vai mikä lie nimeltään. Vauhtia ollaan pidetty n15-20km/h. Satakympissä iso kolmonen ja 1500-2200rpm.
Ennemmin yritettiin leikkiä areksella. se oli liian kevyt leveyteensä nähden. Sitte laitettiin 3150L kronos perään ja sillä alkoi valmista tulla. Kone vielä parani kun perään tehtiin putkivarpajyrä vai mikä lie nimeltään. Vauhtia ollaan pidetty n15-20km/h. Satakympissä iso kolmonen ja 1500-2200rpm.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
carrier, lemken ja catros on tuttuja jos nimen omaa lautas muokkarista puhutaan. Noista melkeen catros ottas ykkös paikan ja lemken toisen. Tosin ainakin lemkenillä on nii paljo eri variaatioita ja yhtä vaan oon kiskonu.
Lemken vaatii mun mielestä aika paljo voimaa. mutta sen voi nostaa varpajyrille pehmeessä kohassa ja lisäks vielä pyörille levitettynäkin.mutta ninku sanottu malleja on paljon.
Ainaki 5m hinattava carrier on hieman hankala pehmeillä kun sitä ei voi ajon aikana keventää(siis juur se kokeiltu malli. tiedä nykysistä) ja muokkaus tehossa jää noille muille.
Lemken vaatii mun mielestä aika paljo voimaa. mutta sen voi nostaa varpajyrille pehmeessä kohassa ja lisäks vielä pyörille levitettynäkin.mutta ninku sanottu malleja on paljon.
Ainaki 5m hinattava carrier on hieman hankala pehmeillä kun sitä ei voi ajon aikana keventää(siis juur se kokeiltu malli. tiedä nykysistä) ja muokkaus tehossa jää noille muille.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.