Työntövarret
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sain juuri pihaan käytettynä ostetun Nokka-koneen valmistaman hydraulityöntövarren pikakytkentä kouralla varustettuna, joten pannaas kysely mikä työntövarsityyppi on porukalla yleisimmin käytössä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Perinteinen ruuvattava malli.Kolme hyväkuntoista työntövartta olen jo työpaikalle tulevista romukuormista jemmannut
Hattu päähän ja hyvästi!
Käytän hydraulista työntövartta, kierrettävää työntövartta, sekä ketjua, -työkoneen mukaan.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
niin on täälläkin useampi vaihtoehto käytössä
ostin minäkin tuota 472 varten pikakourallisen hydraulisen työntövarren
mutta se kohtasi rälläkän heti alkumetreillä ja sai kiinteän pään tilalle,
koura kun ei sovi nuhvin ikäisiin koneisiin
ostin minäkin tuota 472 varten pikakourallisen hydraulisen työntövarren
mutta se kohtasi rälläkän heti alkumetreillä ja sai kiinteän pään tilalle,
koura kun ei sovi nuhvin ikäisiin koneisiin
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Vihdoinkin meidän taloon on saatu hydraulinen joka on todella ahkerassa käytöss. harmi vain kun ei vielä sovi nuuffiin eikä leukkuihin
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
hydraulinen on takakauhan kanssa välttämätön ja muutenkin mainio,nuhvissa toki perinteinen kierrettävä käytössä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
hydrauliset on joka vehkeessä 165sta lukuunottamatta ja en kyllä siintä luopuisi on se niin kätevä kampe
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
[quote="Nuutu"]hydraulinen työntövarsi aina silloin käytössä kun etulevy ei ole paikoillaan.[/quote
mitenköhän tuonkin nyt sitten...
mitenköhän tuonkin nyt sitten...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Mekaaninen työntövarsi tuntuu riittävältä meikäläisen tarpeisiin, tuntuu että hydraulinen kaltevuudensäädin olisi tärkeämpi.
Taitaa Nuutulla olla hydraulinen etulevy rakkorissaan ja yksi kaksitoiminen lohko...nuhvi63 kirjoitti:Nuutu kirjoitti:hydraulinen työntövarsi aina silloin käytössä kun etulevy ei ole paikoillaan.[/quote
mitenköhän tuonkin nyt sitten...
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuutulla tosiaan on etulevy jossa tuommonen tunkki hoitaa nostoa. Se kun ei milloin sitä käytä niin tunkki toimii työntövartena.
Hydraulista kaltevuudensäädintä ajattelin ruveta valmistamaan, mutta omat tunkit joita autotallista katselin olivat kaikki aivan liian pitkiä. En sitten tiedä rupeisiko niitä lyhentämään, hommaa on siinäkin jos sorvissa ottaa pohjasauman irti...
Hydraulista kaltevuudensäädintä ajattelin ruveta valmistamaan, mutta omat tunkit joita autotallista katselin olivat kaikki aivan liian pitkiä. En sitten tiedä rupeisiko niitä lyhentämään, hommaa on siinäkin jos sorvissa ottaa pohjasauman irti...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Heti tuli jostain syystä kaksimieliset jutut mieleennuhvi63 kirjoitti:Nuutu kirjoitti:hydraulinen työntövarsi aina silloin käytössä kun etulevy ei ole paikoillaan.[/quote
mitenköhän tuonkin nyt sitten...
Hattu päähän ja hyvästi!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ei tarvi sorvia lyhentämisessä, pienellä kulmahinkkarilla availee saumanNuffieldmaster kirjoitti:Nuutulla tosiaan on etulevy jossa tuommonen tunkki hoitaa nostoa. Se kun ei milloin sitä käytä niin tunkki toimii työntövartena.
Hydraulista kaltevuudensäädintä ajattelin ruveta valmistamaan, mutta omat tunkit joita autotallista katselin olivat kaikki aivan liian pitkiä. En sitten tiedä rupeisiko niitä lyhentämään, hommaa on siinäkin jos sorvissa ottaa pohjasauman irti...
Sen sauman näkee kunhan saat alun siihen
Päädyissä on muutaman millin olake putkelle joten katkaisukin käy käsivaralta
Paljon helpompi homma kuin aluksi luulee
Paitsi jos nippa on hitsattu putkeen eikä päätyyn niin putken reiän reunojen pyöristykset hyvin
Mukana kuin peräpukama!