Työntövarret

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Traktorin työntövarsi?

Mekaaninen ruuvivarsi eli se "perinteinen"
19
63%
Hydraulinen työntövarsi
11
37%
"Tappi-reikä" -mallinen työntövarsi
0
Ei ääniä
Ketju toimitamassa varren virkaa
0
Ei ääniä
Muu, mikä?
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 30
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Loka 2009, 09:00

Sain juuri pihaan käytettynä ostetun Nokka-koneen valmistaman hydraulityöntövarren pikakytkentä kouralla varustettuna, joten pannaas kysely mikä työntövarsityyppi on porukalla yleisimmin käytössä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

25 Loka 2009, 09:09

Perinteinen ruuvattava malli.Kolme hyväkuntoista työntövartta olen jo työpaikalle tulevista romukuormista jemmannut :lol:
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

25 Loka 2009, 09:12

Äänestyskone viallinen, ei voi valita kuin yhden
Vastaaminen mahdotonta
Mukana kuin peräpukama!
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

25 Loka 2009, 20:01

Käytän hydraulista työntövartta, kierrettävää työntövartta, sekä ketjua, -työkoneen mukaan. :wink:
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

25 Loka 2009, 23:41

niin on täälläkin useampi vaihtoehto käytössä :)
ostin minäkin tuota 472 varten pikakourallisen hydraulisen työntövarren
mutta se kohtasi rälläkän heti alkumetreillä ja sai kiinteän pään tilalle,
koura kun ei sovi nuhvin ikäisiin koneisiin :evil: 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

26 Loka 2009, 09:21

Vihdoinkin meidän taloon on saatu hydraulinen joka on todella ahkerassa käytöss. harmi vain kun ei vielä sovi nuuffiin eikä leukkuihin
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Loka 2009, 10:25

hydraulinen on takakauhan kanssa välttämätön ja muutenkin mainio,nuhvissa toki perinteinen kierrettävä käytössä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
massikka_mies
Kylmäkoskelainen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
Paikkakunta: Ylämaa

26 Loka 2009, 15:38

hydrauliset on joka vehkeessä 165sta lukuunottamatta ja en kyllä siintä luopuisi on se niin kätevä kampe :wink: 8)
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

26 Loka 2009, 22:58

hydraulinen työntövarsi aina silloin käytössä kun etulevy ei ole paikoillaan.
Nuffi= King of the road
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Loka 2009, 23:24

[quote="Nuutu"]hydraulinen työntövarsi aina silloin käytössä kun etulevy ei ole paikoillaan.[/quote
mitenköhän tuonkin nyt sitten... 8) 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

27 Loka 2009, 14:16

Mekaaninen työntövarsi tuntuu riittävältä meikäläisen tarpeisiin, tuntuu että hydraulinen kaltevuudensäädin olisi tärkeämpi.
nuhvi63 kirjoitti:
Nuutu kirjoitti:hydraulinen työntövarsi aina silloin käytössä kun etulevy ei ole paikoillaan.[/quote
mitenköhän tuonkin nyt sitten... 8) 8)
Taitaa Nuutulla olla hydraulinen etulevy rakkorissaan ja yksi kaksitoiminen lohko...
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

27 Loka 2009, 14:31

Nuutulla tosiaan on etulevy jossa tuommonen tunkki hoitaa nostoa. Se kun ei milloin sitä käytä niin tunkki toimii työntövartena.

Hydraulista kaltevuudensäädintä ajattelin ruveta valmistamaan, mutta omat tunkit joita autotallista katselin olivat kaikki aivan liian pitkiä. En sitten tiedä rupeisiko niitä lyhentämään, hommaa on siinäkin jos sorvissa ottaa pohjasauman irti...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

27 Loka 2009, 16:48

nuhvi63 kirjoitti:
Nuutu kirjoitti:hydraulinen työntövarsi aina silloin käytössä kun etulevy ei ole paikoillaan.[/quote
mitenköhän tuonkin nyt sitten... 8) 8)
Heti tuli jostain syystä kaksimieliset jutut mieleen :lol: :lol:
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

27 Loka 2009, 16:54

Nuffieldmaster kirjoitti:Nuutulla tosiaan on etulevy jossa tuommonen tunkki hoitaa nostoa. Se kun ei milloin sitä käytä niin tunkki toimii työntövartena.

Hydraulista kaltevuudensäädintä ajattelin ruveta valmistamaan, mutta omat tunkit joita autotallista katselin olivat kaikki aivan liian pitkiä. En sitten tiedä rupeisiko niitä lyhentämään, hommaa on siinäkin jos sorvissa ottaa pohjasauman irti...
Ei tarvi sorvia lyhentämisessä, pienellä kulmahinkkarilla availee sauman
Sen sauman näkee kunhan saat alun siihen
Päädyissä on muutaman millin olake putkelle joten katkaisukin käy käsivaralta
Paljon helpompi homma kuin aluksi luulee
Paitsi jos nippa on hitsattu putkeen eikä päätyyn niin putken reiän reunojen pyöristykset hyvin
Mukana kuin peräpukama!
pets
Nuhvitietäjä
Viestit: 241
Liittynyt: 22 Syys 2007, 00:34
Paikkakunta: Hämeenlinna

28 Loka 2009, 08:12

Hydraulinen on yleisimmin käytössä. Mekaanin harvemmin, kyntäessä mekaanin on aina kiinni. Ketjullinen vielä harvemmin kiinni. Riippuu työkoneesta.
DB-990 jd-6200 jd-6410 jd-6430 tc-54 Suburban
Vastaa Viestiin