Pöyhin rojekti
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eilissä iltana tuli taas lähdettyä.
Kertojanuhvilla loikkasin käydä Tohmajärvellä. Kun välttelin kelirikkoisia sorateitä, niin ajelimpa vielä värtsilän kautta. Matkaahan tuli apauttiarallaa 75 - 80 km suuntaansa. Pariin tuntiin tuon välin kärrin kanssa ajoi. Tuhti vaan tuntuu yli 45 vauhdissa pomppivan kauheasti. Renkaat ovat soikeat...
Mukaan läksi vanha Ylö:n 320:n pyöröpöyhin, josta tulee korvaaja tuolle myynnissä olevalle Pomo ketjuharavalle.
Paluu meni sitten myöhäksi, kun pitihän ne tilan koneet katsella, ja muutenkin haastella asiaa ja asianlaitaa
Noein 23.30 hyräytin nuhvilla kotio. Alkoi olla jo pimeääkin...
Täytyy sanoa, että ilta ajelussa oli jotain todella eksoottista ja mukavaa. Kuun valo, joka teki osittaista siltaa vesistöjen päälle, juoksentelevat jänöt, hiljainen tie, vain nuhvin ääni rikkoi luonnon rauhan. Nuhvikkalla pitkin itärajan tiestöä, "via Karelia":aa kun huruuttelin
Kertojanuhvilla loikkasin käydä Tohmajärvellä. Kun välttelin kelirikkoisia sorateitä, niin ajelimpa vielä värtsilän kautta. Matkaahan tuli apauttiarallaa 75 - 80 km suuntaansa. Pariin tuntiin tuon välin kärrin kanssa ajoi. Tuhti vaan tuntuu yli 45 vauhdissa pomppivan kauheasti. Renkaat ovat soikeat...
Mukaan läksi vanha Ylö:n 320:n pyöröpöyhin, josta tulee korvaaja tuolle myynnissä olevalle Pomo ketjuharavalle.
Paluu meni sitten myöhäksi, kun pitihän ne tilan koneet katsella, ja muutenkin haastella asiaa ja asianlaitaa
Noein 23.30 hyräytin nuhvilla kotio. Alkoi olla jo pimeääkin...
Täytyy sanoa, että ilta ajelussa oli jotain todella eksoottista ja mukavaa. Kuun valo, joka teki osittaista siltaa vesistöjen päälle, juoksentelevat jänöt, hiljainen tie, vain nuhvin ääni rikkoi luonnon rauhan. Nuhvikkalla pitkin itärajan tiestöä, "via Karelia":aa kun huruuttelin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
Niin tämä oli se PP malli Täältä löytyy se KP Muutamia vinkkejä koneen käyttöön. Ensimmäisillä ajokerroilla pieni vaihde ja paljon kierroksia itse olen pitänyt jopa 2000 ja myös kierroksia sen takia että hihna ei pääse hyppäämään pois jos se alkaa luistamaan. Sitten seuraavalla kerralla voit mennä jo hieman suuremmalla vaihteella mutta kierrokset edelleeen 2000 ja kun heinä kuivu voit suurentaa vauhtia ja pudottaa kierroksia ja karhottaessa voit ajaa tyhjäkäynnillä niin kovaa kuin penkillä kestät Onkos tässä 2 asentoa piikeille Niiden piikkien asentoon kannattaa kiinnittää huomiota sillä jos ovat karhotus asennossa ja yrität heinää lähteä pöyhimään niin kone yrittää tehdä karhoa eikä levitä ollenkaan Muutes missä on koneen karhotus siivet kun ei ainakaan kuvissa näkynyt
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
Ei tarvitse masterin huudattaa konetta pöyhiessä. Siinähän on KKK, joten 1300 kierrosta pitäisi riittää ja heinä lentää.
On muuten totta, että avotraktorilla on kesällä mukava ajella - ei ola koppia kuskin ja luonnon välissä. Itse ainakin ota avomallin ajoon kesäaikaan aina, kun siitä vähänkin käsillä olevaan hommaan on.
Tuollaisella olen minäkin pöyhinyt monena kesänä. Ketjuharavalla on sitten tehty karhot.
On muuten totta, että avotraktorilla on kesällä mukava ajella - ei ola koppia kuskin ja luonnon välissä. Itse ainakin ota avomallin ajoon kesäaikaan aina, kun siitä vähänkin käsillä olevaan hommaan on.
Tuollaisella olen minäkin pöyhinyt monena kesänä. Ketjuharavalla on sitten tehty karhot.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
KKK löytyy, mutta oletettavasti laitan sen 3 nuffin perään kesällä, jos siis saan valmiiksi ennen heinätöitä.
Karhotuksen hoidan vicon acrobat:lla.
Karhotinpellitkin löytyvät, mutta vaativat peltiä ja hitsisaumaa, kuten koko kone muutoinkin... Repeilleitä paikkoja ovat: Toinen roottori, vetokarttu, karhotinpellit yms. Gummit on sököt yms. Mutta kyllä tuosta peli saadaan.
Tosiaan tämä on PP eli PyöröPöyhin, KP on KeskipakoisPöyhin.
Karhotuksen hoidan vicon acrobat:lla.
Karhotinpellitkin löytyvät, mutta vaativat peltiä ja hitsisaumaa, kuten koko kone muutoinkin... Repeilleitä paikkoja ovat: Toinen roottori, vetokarttu, karhotinpellit yms. Gummit on sököt yms. Mutta kyllä tuosta peli saadaan.
Tosiaan tämä on PP eli PyöröPöyhin, KP on KeskipakoisPöyhin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Lahojen renkaiden tilalle pitäisi laittaa uudet.
Entiset ovat Nokian valmistamat.
Mitenhän pelaisi mopon rengas tuossa käytössä, kun koko on yleinen 8.00 - 4", ja vielä yleisempi jos laittaisi puolituumaa kaposemmat. Hinnat alkaen 14€, kun työkonepuolelta äkkiseltään katsottuna näkyisi saatavan alkaen 40€ ja ylöspäin... "Katu" -mallinen ei repisi mutkissakaan nurmea??
Entiset ovat Nokian valmistamat.
Mitenhän pelaisi mopon rengas tuossa käytössä, kun koko on yleinen 8.00 - 4", ja vielä yleisempi jos laittaisi puolituumaa kaposemmat. Hinnat alkaen 14€, kun työkonepuolelta äkkiseltään katsottuna näkyisi saatavan alkaen 40€ ja ylöspäin... "Katu" -mallinen ei repisi mutkissakaan nurmea??
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
Kottikärrin rengastahan on kolmea kokoa.. Niin ainakin tuohon meidän vehkeeseen käy tuo suurimman kokoinen kottikärrin rengas niin luulisin että tuohonkin käy
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Savenmaa myy noita kiinalaisia kottarin renkaita vanteineen, hinta 14,90€, vanne ei käy suoraan ja kumi on muovista, jos nyt laitan niin mahtaa olla uusissa heinäntekoaikaan...massikka_mies kirjoitti:Kottikärrin rengastahan on kolmea kokoa.. Niin ainakin tuohon meidän vehkeeseen käy tuo suurimman kokoinen kottikärrin rengas niin luulisin että tuohonkin käy
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on sitten kumit, katsotaan miten kestävät alla ja pinnalla.
Kingspeed 3.5 - 8" mopon renkaat. Mopossa nuo aikoinaan kesti hyvin, takanen taisi kulua enempi
Samalla uusin pyörän laakerit 4 kpl ja sisuskumit.
Hintaa tuli renkaille 16€/kpl joten ei paha.
Kingspeed 3.5 - 8" mopon renkaat. Mopossa nuo aikoinaan kesti hyvin, takanen taisi kulua enempi
Samalla uusin pyörän laakerit 4 kpl ja sisuskumit.
Hintaa tuli renkaille 16€/kpl joten ei paha.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tutkimusteni mukaan kone on vuosimallia 78.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on uusi hihna tilattu agrimarketiin, oli halvin siellä (ihme kyllä!) 104€. Kuulema vähenemässä päin ovat nämä koneet... täh, ja minä kun luulin, että nyt päästään jo ökyisäntien joukkoon kun yli kolme metriä leviällä pöyhitään
Viime vuonna oli mennyt kaksi piikkiä kaupaksi jns agrilla... 8.30€ kpl olivat... huhhuh. Kallista on heinä tänä kesänä. Jurkele vetää niitä vielä 16 kpl. No kait se on kärsittävä ja ostettava uudet piikit, vanhat ovat melko haprean näköiset.
Kuulema IKH:n kauppaamat ylön KP piikit eivät käy ko. PP -malliin, vaan tässä on erilaiset piikit, ja saa vain agrista näillänäkymin...
Viime vuonna oli mennyt kaksi piikkiä kaupaksi jns agrilla... 8.30€ kpl olivat... huhhuh. Kallista on heinä tänä kesänä. Jurkele vetää niitä vielä 16 kpl. No kait se on kärsittävä ja ostettava uudet piikit, vanhat ovat melko haprean näköiset.
Kuulema IKH:n kauppaamat ylön KP piikit eivät käy ko. PP -malliin, vaan tässä on erilaiset piikit, ja saa vain agrista näillänäkymin...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt ois laite purettu lähes kokonaisuudessaan. Hihnankiristäjään laitoin vielä rasvanipan laakereille, näyttivät olleen kestovoidellut. Lisännee elinikää jokusen vuoden, tai sitten ei.
Kohta olisi maalausten aika, kunhan vain ilmat suosisivat.
Kohta olisi maalausten aika, kunhan vain ilmat suosisivat.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
minkäs sävyn maalilla meinaat maalata Itse yritin ettiä tuohon ylön niittokoneeseen (sama väri kuin pöyhimissä) oikeaa ral numeroa mutta kun ei löytynyt niin laitoin ihan miranol signaalin punaista.
http://kuvablogi.com/nayta/1951840/
sillä sai tuon väristä
http://kuvablogi.com/nayta/1951840/
sillä sai tuon väristä
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ral 3020 on sävy. En osaa sanoa sitten miten lähelle oikeata sattuu. Ei tosin ollut niin justi väliäkään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
juu juu itelläkään ei niin väliä ollut laitas kuvaa minkälainen tuo PP mallin piikki on ku ite oon ajatellu et myös ton KP mallin piikit on samanlaiset
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
ite kaivoin taas oman ylön tallin perältä ja lähdin pöyhimää ja taas todettiin että tuon parempaa vehjettä ei siihen hommaan ole
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455