kourakuormain
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
joettae puun ajo kärrijä tehneenä ja hieman kokemusta ommoovana veekkoisin että tuohon kun laettaa aisalle kuormoojan niin ja kun vielä mekkaaninen aesa niin ensmäenen tiukka mutka ja sisä kurvin puolella 20.cm kivi mätäs tae muu kohhooma niin voe olla että takarenkaan vaehto sujjuu iliman tunkkii.
aja millä ajat mutta majorilla loput
Totta! ja käy muuten sitten nopeampaa kun kissan sanominen lontooks. no näppärä tietysti nostaa kärryn pystyyn kuormaajalla jos vaan on pikkusen tuuria matkassa. mutta kaato mikä kaatoahven kirjoitti:joettae puun ajo kärrijä tehneenä ja hieman kokemusta ommoovana veekkoisin että tuohon kun laettaa aisalle kuormoojan niin ja kun vielä mekkaaninen aesa niin ensmäenen tiukka mutka ja sisä kurvin puolella 20.cm kivi mätäs tae muu kohhooma niin voe olla että takarenkaan vaehto sujjuu iliman tunkkii.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
no tiedä nyt tuleeko se tuohon aisalle ja pitäähän sitä vähän jännitystä olla että kaatuuko vai eikö kaadu. Mutta loput 3% tehty kaupasta. Parin tunnin päästä vekotin pihassa.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/nayta/2307160/
tuosta eteenpäin kuvatuksia.
Eli kuormaaja tuli/tulee aisalle. Nivel piti ottaa pois kun muuten aisan ollessa linkussa otti majorin takarengas kääntösylinteriin kiinni. Tassut sain tänään jotenkin paikalleen muutamalla pisteellä ja huomenna menen teettämään letkut niille ja yritän ehtiä hitsuuttaa loput saumat.
tuosta eteenpäin kuvatuksia.
Eli kuormaaja tuli/tulee aisalle. Nivel piti ottaa pois kun muuten aisan ollessa linkussa otti majorin takarengas kääntösylinteriin kiinni. Tassut sain tänään jotenkin paikalleen muutamalla pisteellä ja huomenna menen teettämään letkut niille ja yritän ehtiä hitsuuttaa loput saumat.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
tuleeko nuo tukijalat yli kärryn ulkomitan niinkuin kuvassa näyttää? tulee paljon leimattuja puita ajouran varteen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
tuossa ne on juuri kärryn renkaan tasalla. Mutta sylintereissä on vielä 3-4 senttiä varaa mennä kasaan joten menee "sisäpuolelle". Ja kuva vääntää jopa tassujen pituudenkin suht pahoin metsään. Ne on luonnossa jotain 10-15cm korkeammalla kuin kuormain.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kaeholla muistelen niitä aekoja jollon omistin samanlaisen kuormaimen ja tulihan sillä 20 vuotta ajettuu rangat sahapuut kivet pellolta noukittuu karjanlannat kuormattuu sekä sorat myös montulta kuormattu ihmeen sitkeetä raatoo vaekka ei paena paljo mittää ja ulottovuus ee mahoton ja mikä minusta hyvä niin kevyt venttiilikkö käättee ja liike lyhyt verrattuna vaekka pattuun vivut lyhyvet joten en voe kyllä moettii kyllä käsi miehen voettaa männen tullen ja nuapuri ajjaa sillä minun entisellä vieläkin puusa laaniin. ee muuta kuin puuta nurin ja kuorman hakkuun ee rukkaset kulu ennee. no nämä on vaen minun miel pitteetä
aja millä ajat mutta majorilla loput
No nyt tuli letkut kiinni. hienosti liikkuu tassut majorin pumpun tuotolla vaikkakin ne sylkyt ei ole mitkään pienet ja syy tähän on että sain ne suht edullisesti nettikoneesta. Huomenna pitää hakea naapurista miggi lainaan ja vetää tassujen saumat kiinni kun puikolla ei oiken saa kuunnolla noihin paikkoihin. Ehkäpä huoemnna saa jo ensimmäiset puut kyytiin
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Näpsäkkä peli on varmaan mutta tuon nosturin käännön ja rajoitetun kourankäännön kanssa menee hermot, vai onkos tuossa ympäripyörivä kääntäjä
Nosturin kääntö on toisessa ääriasennossa tosi heikko lähtemään liikkeelle
Mutta äkkiä sen kanssa oppii temppuilemaan
Tulikos noihin tassun sylinterien yläpäihin vain yksipuoleinen korvake vai olikos se vaan "valeessa"
Kyllä tommonen kelpais mullekkin, pienistä viosta huolimatta
Nosturin kääntö on toisessa ääriasennossa tosi heikko lähtemään liikkeelle
Mutta äkkiä sen kanssa oppii temppuilemaan
Tulikos noihin tassun sylinterien yläpäihin vain yksipuoleinen korvake vai olikos se vaan "valeessa"
Kyllä tommonen kelpais mullekkin, pienistä viosta huolimatta
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
jampin miel pie on aevan oekee mutta jos ee oo ollut ympäripyörivää kouraa ennen niin ee sitä niin mahottomasti kaepookaa mutta jos on ollut niin se on jo kolomas assii
aja millä ajat mutta majorilla loput
kaks puolinen kiinnike. Kouran kans mennyt jo hermot. samoin vipujen. ja kaiken muunkin mahdollisen
No ei vaiskaa. Kyllä sen kouran kanssa oppii näköjään touhaamaan mutta alku oli vaikea. Sitten nuo vivut. Ei ole sellaisessa järjestyksessä kuin kädet haluaisi. Nostovipu pitäisi olla enemmän vasemmallapäin, mutta sitten sekoaa jo loppu pakka. kääntöön en ota vielä kantaa mutta eiköhän sekin ensimmäisillä kuormilla selviä.
Taitaa vain tulla turhan arvokkaita puukuormia kun tuo koko homma tuli kärryineen maksamaan n. 2800 euroa.
No ei vaiskaa. Kyllä sen kouran kanssa oppii näköjään touhaamaan mutta alku oli vaikea. Sitten nuo vivut. Ei ole sellaisessa järjestyksessä kuin kädet haluaisi. Nostovipu pitäisi olla enemmän vasemmallapäin, mutta sitten sekoaa jo loppu pakka. kääntöön en ota vielä kantaa mutta eiköhän sekin ensimmäisillä kuormilla selviä.
Taitaa vain tulla turhan arvokkaita puukuormia kun tuo koko homma tuli kärryineen maksamaan n. 2800 euroa.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
toesille tuo voe olla romu mutta itelle se varmaan on hintasa väärtti ja onhan se jottae muuta kuin käsin latjata märkijä leppä rankoja satteen jäläkeen. käättöarvo on ihan toesta kuin se mitä siitä joku luppaatuu maksammaan. että ee kun puutä kyytiin ja 20.v piästä se tuntuu että eepä tuo pahan hintanen oo ollut
aja millä ajat mutta majorilla loput
näin ajattelin ostohetkelläkin. Tulis nyt vain jo routaa ja pikkuisen lunta niin pääsisi kokeilemaan.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
Minulla oli tuommonen kuormaajaa -90 luvulla. Siinä oli semmonen ominaisuus, että kun käänsi ääriasentoon sen puominkäännön, niin se jäi siihen. Piti puuta vasten traktorilla liikauttaa, että meni pois kuolokohdasta. Toimiiko tuossa kääntö? Jos on tuota minun kuormaajan oiretta, niin kääntö on varmaan kulunut silloin. Itsekkin käytin majorilla sitä kuormaajaa.
Myöhemmin möin kuormaajan kärryineen pois, se meni Siikajoelle. Tein itse ulottuvamman tilalle. Jäi vielä rahaakin.
Myöhemmin möin kuormaajan kärryineen pois, se meni Siikajoelle. Tein itse ulottuvamman tilalle. Jäi vielä rahaakin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96