Mikä aurausvälineenä?
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Vanha Normetin/Peltosalmen konepajan takakuormaaja roikkuu Tenspeedin perässä lunta odottelemassa (nyt olisi 5cm maassa ja kinoksissa ehkä jopa 20cm )
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Perälevyllä syksyisin ja keväisin. Levy vinoon ja reilummin vauhtia silloin lumi lentää vähän tien sivuunkin. Talven puunajoa tulee joskus pohjustettua ajamalla levy taaksepäin käännettynä. Tällöin syntyy polannetietä. Tuolla tavalla saa ajella talven ajan huomattavasti tasaisempaa tietä. Samalla konsilla on tarkoitus jäädyttää tänä talvena hetteen ympäristöä, että pääsee kaivurilla avaamaan tukkeutuneet ojat. Muulla tavalla tuo homma ei varmaan onnistuisikaan.
Talven mittaan aurailut tehdään perinteisesti lingolla. Täällä päin on pihassa helpostikin lähes 2 metrin penkat, vaikka yritänkin aina lingota niin pitkälle kuin koneessa tehot riittävät.
Kaivurin etukuormaajalla lähtee penkat ja polanne keväällä. Paino auttaa siinä hommassa paljon ja lumi tuntuu kevyelle sen edessä.
Talven mittaan aurailut tehdään perinteisesti lingolla. Täällä päin on pihassa helpostikin lähes 2 metrin penkat, vaikka yritänkin aina lingota niin pitkälle kuin koneessa tehot riittävät.
Kaivurin etukuormaajalla lähtee penkat ja polanne keväällä. Paino auttaa siinä hommassa paljon ja lumi tuntuu kevyelle sen edessä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Vanhalla Runnin konepajan tekemällä lingolla, olisiko ollut 10v minulla hyvin kuiva lumi lähtee mutta ei toimi kun mittari näyttää 0 astetta. On niitä juttuja kuullut että hyvä maalaus ja vielä lakka päälle lingon siipiin niin kuulema nuoskalumi lentää paremmin, eipä tuota hommaa ole tullut kesällä tehtyä liekkö ollut lunta vähänlaiseen joten lingon kunnostus jäänyt. Jos nämät sateet mitä täälläpäin on satanut ja sataa edelleen nytkin tulleet lumena niin olisipa sitä runnia tarvinnut
Nuffield 460/Hymas Vm-64
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61