maamoottorit
Valvoja: automies560
Olympia on jo entisöity ja seuraavana vuorossa on Veto-merkkinen maamoottori,sitten on vuorossa Teijo jonka jälkeen projektina A.sarin josta uupuu mangneetto ja viimeisenä ja helpoimpana Douglas joka on ilmajäähdytteinen pikkunen moottori.Moottorit on jo hiekkapuhallettu ja pohjamaalissa pedit on tekemättä.Oiskohan Veto moottoriin kellään yhtä männänrengasta ja öljy rengasta,pirulaiset katkesivat kun irrottelin.Männän halkaisija piirun alle 120mm ja moottorin type 10hv.
Ei oo riemulla rajaa kun saa nuffilla ajaa . Tuunattu 460
kyllä täytyy sanoa, että on jäänyt vähän paitsioon nuo moottorit,oli tavote jotta vuodessa pari mottia sais valmiiksi ,mutta ei kerkiä.emäntä pittää siitä huolen,on sitä kaikenlaista tähellistä tekemistä.
Ei oo riemulla rajaa kun saa nuffilla ajaa . Tuunattu 460
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Johan nuita on tarpeeksi särjetty romumiesten toimesta..hyvä vain, että niitä pelastetaan kiihtyvällä tahdilla ja kyllä ne emännät/emäntäkokelaatkin saa puhuttua ympäri näihin hyviin harrastuksiin
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
No nyt on onneksi romuraudan hinta syöksynyt pohjamutiin .Eivät enää riistä kaikkea kiinnostavaa sulatukseen
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Maamoottoreihin voi helposti tehdä itsekin männänrenkaita.pyöveli kirjoitti:Oiskohan Veto moottoriin kellään yhtä männänrengasta ja öljy rengasta,pirulaiset katkesivat kun irrottelin.Männän halkaisija piirun alle 120mm ja moottorin type 10hv.
Wikkeen (18-24Hv D-125mm)) ja Olympiaan (HL muistaakseni kanssa D-125mm ) sorvailtiin uudet männänrenkaat vanhoista jarrulevyistä sekä G.G:hen (25-30Hv D-200mm) jostakin valurautaisesta pumpun laipasta.
Männänrengasaihioksi käy ns. Harmaa Valurauta (eli kunnolla Atussoitu valu) normaali patarauta on liian mureaa (ts. ei kestä taivuttaa yhtään)
'Harmaasta' sorvattu rengas yleensä avautuu jonkin verran, kun rengasaihioon sahaa katkokohdan
Öljyrengas syntyy samalla tavalla. Voitelu-urat saa tehtyä kätevästi rautasahan terällä ja viilalla ennen rengasaihion katkaisua (testattu kahdessa maamoottorissa sekä yhdessä 460 Nuhvissa ja hyvin toimii)
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Tällaiset vinkit ovat aina kiinnostaviaNuhvelentin veli kirjoitti:Maamoottoreihin voi helposti tehdä itsekin männänrenkaita.pyöveli kirjoitti:Oiskohan Veto moottoriin kellään yhtä männänrengasta ja öljy rengasta,pirulaiset katkesivat kun irrottelin.Männän halkaisija piirun alle 120mm ja moottorin type 10hv.
Wikkeen (18-24Hv D-125mm)) ja Olympiaan (HL muistaakseni kanssa D-125mm ) sorvailtiin uudet männänrenkaat vanhoista jarrulevyistä sekä G.G:hen (25-30Hv D-200mm) jostakin valurautaisesta pumpun laipasta.
Männänrengasaihioksi käy ns. Harmaa Valurauta (eli kunnolla Atussoitu valu) normaali patarauta on liian mureaa (ts. ei kestä taivuttaa yhtään)
'Harmaasta' sorvattu rengas yleensä avautuu jonkin verran, kun rengasaihioon sahaa katkokohdan
Öljyrengas syntyy samalla tavalla. Voitelu-urat saa tehtyä kätevästi rautasahan terällä ja viilalla ennen rengasaihion katkaisua (testattu kahdessa maamoottorissa sekä yhdessä 460 Nuhvissa ja hyvin toimii)
Hattu päähän ja hyvästi!