Hyvinkään reissulta tuli aurat, eli paikallismurteella viännettynä uatrat tulijaisina.
Paikalla olleet näkivätkin ne.
Aurat ovat Överum Pony B2 malliset, 16" SR siivillä. Sen verran sain googlattua Överumin sivuilta löytyi myös varaosakirja siihen.
Ovat muuten hyvät vetää ja tekevät nätin jäljen!
Näitä on valmistettu '74 vuodesta lähtien, joten aurat nuorentuivat kahdella vuosikymmenellä, entiset fiskarssin kyntäjät ovat 50 luvun lopulta!
Aurat ostin paikalliselta masinistilta!
Uatra
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Vai että uatrat Toi kuullostaa ihan itänaapurin kuormurimerkiltä
Mutta ihan hyvä merkki tuo ainakin on, mallia en muista näin äkkiseltään.
Mutta ihan hyvä merkki tuo ainakin on, mallia en muista näin äkkiseltään.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
http://kuvablogi.com/nayta/1474137/automies560 kirjoitti:Vai että uatrat Toi kuullostaa ihan itänaapurin kuormurimerkiltä
Mutta ihan hyvä merkki tuo ainakin on, mallia en muista näin äkkiseltään.
Tuossa hämärä kuva
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Atrat ja sahrat, mutta toi oli uus sana.Nuffieldmaster kirjoitti:Hyvinkään reissulta tuli aurat, eli paikallismurteella viännettynä uatrat tulijaisina.
Oliko ne Hämeenlinnan naapuri pitäjästä?
DB-990 jd-6200 jd-6410 jd-6430 tc-54 Suburban
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on sitten kokeiltu överumeilla nurmen kyntöä. Sekä sen lisäksi havaittu noiden olevan puoliautomaattiset Ei tarvitse pysähtyä eikä peruuttaa laukaisulaitteen lauettua, vaan hiukan keventää nostolaitteella.
Kyllä jälki on erinomaista verrattuna fiskarsin jälkeen. Tuota pitkää ja loivaa siipeä en niissä saanut millään pelaamaan nurmella. Näillä auroilla nurmen kyntö on todella mukavaa ja suorastaan nautinnollista
Kyllä jälki on erinomaista verrattuna fiskarsin jälkeen. Tuota pitkää ja loivaa siipeä en niissä saanut millään pelaamaan nurmella. Näillä auroilla nurmen kyntö on todella mukavaa ja suorastaan nautinnollista
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Minulla meinasi hermot mennä fiskarssien kanssa kun en saanut säädöistä huolimatta siistiä jälkeä aikaiseksi.Pitänee kokeilla muitakin auroja .Saattoi olla että siiven malli ei ole oikea savimaalle
Hattu päähän ja hyvästi!
överumit on kyllä paremat aurat kuin fiskarssit. Tässä ~10v sitten isä ja naapuri kynsi yhteistyöllä yhtä peltoa, isällä oli fiskarssit ja naapurilla överumit. Överumit piti päästää aina silloin tällöin ohi päisteessä kun niitä pystyi vetämään huomattavasti kovempaa vauhtia ja silti jälki oli parempaa kuin fiskarsseilla. Mutta kyllä se pelto mustaksi muuttuu fiskarseillakin.