puimurin käynti ongelma (claas medion 310)
Valvoja: automies560
Tämä ei nyt ole ihan masinisti kone, mutta kysympä silti. Ongelmä härpäti on claasin medion 310 perkkinsin koneella (6syl turbo) http://www.konedata.net/claas_medion.htm
mikäköhän mahtaa puimurissa olla vikana, kun oireet ovat seuraavat:
-Puimuri lähtee käyntiin 1s avaimen kääntämisestä
-Puimurilla voi puida puolesta tunnista tuntiin ilman mitään ongelmaa
-Kun jupiterin kuut on oikeassa asemassa, puimurin moottorista häviää huippu teho. Moottorin kierrokset putoavat hieman (Puintikelan kierrokset putoavat 100r/min pienemmäksi) ja piipusta alkaa puskea mustaa savua.
-Puimuri palaa normaaliksi, kun sen antaa olla sammuksissa viitisen minuuttia.
-Vika ei vaikuta tyhjäkäyntiin
-Kun vika on "päällä" moottori ei jaksa pyöriä täysillä kierroksilla edes ilman kuormaa
Puimurille on tehty toistaiseksi seuraavaa:
-polttoaineen suodattimet on vaihdettu
-tankkiin on kaadettu 1l diesselin jäänestoa, jos talven aikana kondensoitunut vesi olisi kiusannut.
-tankki on ajettu tyhjäksi ja tankattu uudelleen vuosi sitten puhdistetusta tilasäiliöstä
mikäköhän mahtaa puimurissa olla vikana, kun oireet ovat seuraavat:
-Puimuri lähtee käyntiin 1s avaimen kääntämisestä
-Puimurilla voi puida puolesta tunnista tuntiin ilman mitään ongelmaa
-Kun jupiterin kuut on oikeassa asemassa, puimurin moottorista häviää huippu teho. Moottorin kierrokset putoavat hieman (Puintikelan kierrokset putoavat 100r/min pienemmäksi) ja piipusta alkaa puskea mustaa savua.
-Puimuri palaa normaaliksi, kun sen antaa olla sammuksissa viitisen minuuttia.
-Vika ei vaikuta tyhjäkäyntiin
-Kun vika on "päällä" moottori ei jaksa pyöriä täysillä kierroksilla edes ilman kuormaa
Puimurille on tehty toistaiseksi seuraavaa:
-polttoaineen suodattimet on vaihdettu
-tankkiin on kaadettu 1l diesselin jäänestoa, jos talven aikana kondensoitunut vesi olisi kiusannut.
-tankki on ajettu tyhjäksi ja tankattu uudelleen vuosi sitten puhdistetusta tilasäiliöstä
Viimeksi muokannut sakkuli, 18 Syys 2008, 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Toimiiko polttoainetankin korvausilmaotto
Roskia polttoainelinjassa
Polttoainepumppu saattaa oikkuilla
Tuossa jotain mitä mieleen tuli, muutenhan tuo kutos perkinssi on mitä varmin laite
Roskia polttoainelinjassa
Polttoainepumppu saattaa oikkuilla
Tuossa jotain mitä mieleen tuli, muutenhan tuo kutos perkinssi on mitä varmin laite
Mukana kuin peräpukama!
Komppaan jamppia. Eli korvausilma mitä ekaks epäilisin. Roskia polttoainetankissa/putkisto? Onks Claasin polttoainesudattimessa vedeneroitin? NH:ssa on on "esisuodatin", missä on vedenpäästöroppu tankin vieressä. Nouseeko lämmöt? Kaverilla oli turbossa ihme vikaa. (Ei puimuri.)
DB-990 jd-6200 jd-6410 jd-6430 tc-54 Suburban
lämmöt ei nouse, joten siinä ei ole häikkää.
roskia ei pitäisi olla, mutta mistä sitä tietää jos sinne on yks möntti joutunut. Eikös tommonen roska haittaisi koko ajan, eikä vain tunnin parin ajon jälkeen?
roskia ei pitäisi olla, mutta mistä sitä tietää jos sinne on yks möntti joutunut. Eikös tommonen roska haittaisi koko ajan, eikä vain tunnin parin ajon jälkeen?
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
eiköhän se vika löövvy siitä syöttöpumpusta.
aja millä ajat mutta majorilla loput
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
voipihan tuo yrittää vetää ilmaakin jostain välistä
polttoaine pumppu pyörii siis onko sähköinen?
polttoaine pumppu pyörii siis onko sähköinen?
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jeps, sähköinen häräpäti se on.Warpu kirjoitti:polttoaine pumppu pyörii siis onko sähköinen?
Tuli tossa mieleen että jos siinä on akku paskana, niin jännite putoo-> pumppu ei pumppaa kunnolla. Tosin luulis että ajon aikana akun kunnolla ei ole niin väliä.
En luulis että lähtis silloin noin hyvin käyntiin. Turbossa vikaa? Roska tankissa joka liikkuu ja estää polttoaineen saannin väliaikaisesti.sakkuli kirjoitti:jeps, sähköinen häräpäti se on.Warpu kirjoitti:polttoaine pumppu pyörii siis onko sähköinen?
Tuli tossa mieleen että jos siinä on akku paskana, niin jännite putoo-> pumppu ei pumppaa kunnolla. Tosin luulis että ajon aikana akun kunnolla ei ole niin väliä.
DB-990 jd-6200 jd-6410 jd-6430 tc-54 Suburban
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Tämä kävi minullakin mielessä.Imupuolen letku hiukan lämmettyään ja notkistuttuaan menisi alipaineen vuoksi luttuun.Likainen ilmansuodatin voimistaisi vielä alipainetta ja pahentaisi vikaa.Jusi kirjoitti:Tuskin lykkää mustaa savua jos on polttoaineen saannissa ongelmia. Vois olla ilmansaannissa ongelmia, missä kunnossa suodatin onko ilmaputket kunnossa, ettei mene esim. luttuun?
Hattu päähän ja hyvästi!
pitäneekin tutkia tota,imu putkea huomenissa jos vaan pääsen puimaan.anglia67 kirjoitti:Tämä kävi minullakin mielessä.Imupuolen letku hiukan lämmettyään ja notkistuttuaan menisi alipaineen vuoksi luttuun.Likainen ilmansuodatin voimistaisi vielä alipainetta ja pahentaisi vikaa.Jusi kirjoitti:Tuskin lykkää mustaa savua jos on polttoaineen saannissa ongelmia. Vois olla ilmansaannissa ongelmia, missä kunnossa suodatin onko ilmaputket kunnossa, ettei mene esim. luttuun?
Turbossa tuskin on vikaa, koneella kun on ajettu ~800h, tuskin sitä ois saannu ees yrittämällä rikki poks tohon aikaan.
Kerran turvetyömaalla traktori oireili juuri samoin, syyksi paljastui lopulta paperitullo joka ajelehti polttoaine tankissa. Se oli joutunut sinne tankkauksen yhteydessä tankkaus pistoolin päästä, jossa se oli ollut pölysuojana. Unohtui isännältä tietysti sen pois ottaminen ennen tankkausta.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
vois hyvinkin olla polttoainevaiva kuitenkin
kun koneen sammuttaa ja käynnistää sähköpumppu
ehtii ilmata koneen kunnolla
onko mikään polttoainelinjan kohta yhtään kostean
näköinen?
kaverilla kuutosleylandilla oleva vetomestari
oirehtii vähä samaan tyyliin
kun koneen lyö käyntiin lähtee nätisti mutta kaasua
painettaessa savuttaa hulluna mustaa ja röpeltää,
jonkin aikaa kun pitää kaasua pohjassa niin viimein
tasaantuu ja savutus katoaa. välillä sammuu myös lämpimänä
eikä lähde käyntiin kuin ilmaamalla.
kyseinen kone on rivipumpulla
joskus 665 valmetti hukkasi myös tehot ja kävi
miten sattuu lopulta syyksi paljastui siirtopumpun
imuventtiilissä jumittava hiekanjyvänen
pyörivässä sähköpumpussa tuskin ventiilit jumittaa
tässä joku aikasitten kurottajassa 14L cumminssi hukkasi ja
välillä tehot ja muuta vastaavaa. välillä
toimi monta tuntia ihan hyvin epäiltiin siinäkin kaikenlaisia
ilmavaivoja mutta loppujenlopuksi polttoainesuodattimesta
löytyi reilusti vettä + muuta mukavaa
kun koneen sammuttaa ja käynnistää sähköpumppu
ehtii ilmata koneen kunnolla
onko mikään polttoainelinjan kohta yhtään kostean
näköinen?
kaverilla kuutosleylandilla oleva vetomestari
oirehtii vähä samaan tyyliin
kun koneen lyö käyntiin lähtee nätisti mutta kaasua
painettaessa savuttaa hulluna mustaa ja röpeltää,
jonkin aikaa kun pitää kaasua pohjassa niin viimein
tasaantuu ja savutus katoaa. välillä sammuu myös lämpimänä
eikä lähde käyntiin kuin ilmaamalla.
kyseinen kone on rivipumpulla
joskus 665 valmetti hukkasi myös tehot ja kävi
miten sattuu lopulta syyksi paljastui siirtopumpun
imuventtiilissä jumittava hiekanjyvänen
pyörivässä sähköpumpussa tuskin ventiilit jumittaa
tässä joku aikasitten kurottajassa 14L cumminssi hukkasi ja
välillä tehot ja muuta vastaavaa. välillä
toimi monta tuntia ihan hyvin epäiltiin siinäkin kaikenlaisia
ilmavaivoja mutta loppujenlopuksi polttoainesuodattimesta
löytyi reilusti vettä + muuta mukavaa
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um