O: leyland 384 huolto-opas

Myy, Vaihda, Osta, Anna...

Valvoja: automies560

Leilaukko
Kolmos -nuffisti
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

15 Touko 2019, 21:51

Elikkäs otsikon mukaisen huolto-oppaan/korjaamokirjan haluaisin ostaa. Voi olla alkuperäinen kirja,tai nippu tulostettuja papereita tai jopa sähköinen tiedosto.
Ei siis käyttöohjekirja vaan korjausopas.
Tarjotkaa,saatan maksaa jopa räikeää ylihintaa :D
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002

16 Touko 2019, 05:04

Eikös kerhon jäsenten kirjastosta sitä löytynytkään? Olethan tietoinen että jäsenillä on kattava kirjasto käytössään.
Foortilla voi ajaa ja markariiniä voi syyä piikaaki voi panna et ei se sen huonompi ole
Leilaukko
Kolmos -nuffisti

16 Touko 2019, 06:55

Tiedän että löytyy kirjasto jäsenille.
Olen vanhanaikainen ihminen,minusta on mukavampi selata tallin hämyssä paperista kirjaa kuin mobiililaitetta,lisäksi kirjan voi jättää auki pöydälle eikä sitä tarvitse ladata :D
Suurelta osin fiiliksen takia siis kyselen kirjaa
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti

20 Touko 2019, 12:21

Jos se on tuolla kirjastossa ja sinä olet jäsen niin voisin yrittää tulostaa sen sieltä, josko tulostin pelaa ja mustetta riittää...??
Leilaukko
Kolmos -nuffisti

22 Touko 2019, 15:34

No miksipä ei! Sovitaanko yv:llä kulukorvauksista ja toimituksesta? Maksan toki vaivanpalkkaa jos viitsit tulostushommiin käydä?
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti

22 Touko 2019, 20:44

Minäpä tässä katsastelen tilanteen, kirja näkyy siellä olevan. On muuten suht paljon sivuja. :lol:
Laitan yyveetä asiasta tarkemmin.
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006

22 Touko 2019, 21:05

Nyt ollaan hieman harmaalla alueella jos raha vaihtaa omistajaa.

"Jäsenten kirjasto on tarkoitettu vain jäseniämme varten ja sen tiedostot ovat vain jäseniämme varten. Tiedostojen jako muuta kautta kielletty! Mikäli havaitsemme tiedostojemme ilmestyvän jäsentenkirjaston ulkopuolelle, jäsenten kirjasto suljetaan pysyvästi."
Foortilla voi ajaa ja markariiniä voi syyä piikaaki voi panna et ei se sen huonompi ole
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti

24 Touko 2019, 07:25

Eikös niitä sivuja jaettu facessakin? Huomasitko, otitko selvää, kuka?

Eihän tässä rahasta ole puhuttu vielä mitään :lol:

Mitä tarkoittaa "jäsenkirjastomme ulkopuolelle"?
Eikös noita saa itselleen talliin tulostaa, onko ne silloin ulkopuolella?
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti

25 Touko 2019, 18:07

No. Eikö pj vastaa??
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006

26 Touko 2019, 13:22

mämitääntiedä kirjoitti:
24 Touko 2019, 07:25
Eikös niitä sivuja jaettu facessakin? Huomasitko, otitko selvää, kuka?

Eihän tässä rahasta ole puhuttu vielä mitään :lol:

Mitä tarkoittaa "jäsenkirjastomme ulkopuolelle"?
Eikös noita saa itselleen talliin tulostaa, onko ne silloin ulkopuolella?
Kyse lienee kahdesta kuvasta jotka laitoin kerhon FB-sivulle jokaisen vapaasti nähtäville. Yksi yhdistyksen tarkoituksista on auttaa näiden vanhojen rakkineiden kanssa painivia henkilöitä ja kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Vain jäsenille tarkoitettu kirjasto jo nimessään kertoo että kyseessä ei ole yleiseen käyttöön tarkoitettu kopiointi ja myyntipaikka. Tämän kirjaston eteen on tehty paljon töitä ja on selkeästi yksi parhaista eduista jota voimme jäsenille tarjota. Me emme voi estää sieltä kopiointia ja tämä jääköön jokaisen omantunnon asiaksi.

Tästä varmasti löytyy paljonkin saivarreltavaa mutta jos ymmärrys ei riitä asiaa tajuamaan niin minkäs teet.
Lopuksi laitan toisen näistä julkaisemista kuvistani nähtäväksi ja molemmat löytyy ihan jokaiselle kerhon FB-sivulta, eikä tarvi kirjautua mihinkään.
Liitteet
tasa.jpg
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti

26 Touko 2019, 15:01

jamppi kirjoitti:
26 Touko 2019, 13:22

Kyse lienee kahdesta kuvasta jotka laitoin kerhon FB-sivulle jokaisen vapaasti nähtäville. Yksi yhdistyksen tarkoituksista on auttaa näiden vanhojen rakkineiden kanssa painivia henkilöitä ja kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Vain jäsenille tarkoitettu kirjasto jo nimessään kertoo että kyseessä ei ole yleiseen käyttöön tarkoitettu kopiointi ja myyntipaikka. Tämän kirjaston eteen on tehty paljon töitä ja on selkeästi yksi parhaista eduista jota voimme jäsenille tarjota. Me emme voi estää sieltä kopiointia ja tämä jääköön jokaisen omantunnon asiaksi.
Kyllä ei nyt ymmärrys riitä.
SINÄ saat laittaa FB-sivuille kaikille näkyviin sivuja, jotka on tarkoitettu vain jäsenille ja selittelet kuva kertoo tuhat sanaa loruja.

Minä en saa kopioida jäsenelle talliin sivuja.

Kaksinaismoraalia parhaimmillaan.
Sinä teit sääntörikkomuksen. Tuossa lainauksessasi lukee kirjastosta näin

"kyseessä ei ole yleiseen käyttöön tarkoitettu kopiointi "

Et vissiin lukenut tai ymmärtänyt sitä.
Asia käsitelty puolestani.
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006

26 Touko 2019, 15:35

Mikä nyt on ongelma?
Sinulle tarjotaan vastiketta siitä että kopioisit kirjastosta toiselle jäsenelle paperille korjaamokirjan.
Minä laitan omasta kirjasta kaksi sivua kaikkien nähtäväksi. Pitääkö ne poistaa että olet tyytyväinen?
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti

26 Touko 2019, 18:33

SINÄ saat laittaa FB-sivuille kaikille näkyviin sivuja, jotka on tarkoitettu vain jäsenille ja selittelet kuva kertoo tuhat sanaa loruja.

Minä en saa kopioida jäsenelle talliin sivuja.

Kaksinaismoraalia parhaimmillaan.
Sinä teit sääntörikkomuksen. Tuossa lainauksessasi lukee kirjastosta näin

"kyseessä ei ole yleiseen käyttöön tarkoitettu kopiointi "

Et vissiin lukenut tai ymmärtänyt sitä.
Asia käsitelty puolestani.
Leilaukko
Kolmos -nuffisti

27 Touko 2019, 14:40

Taidanpa kommentoida itsekin koska tämän keskustelun alkuun saatoin.
Olen jäsen,pääsen siis käsiksi huolto-ohjeeseen itsekin.
En ole jakamassa mitään dokumentteja kenellekään missään muodossa. En nyt enkä myöhemmin,koska jäsenten kirjasto on jäsenille.
Kunnioitan tätä sääntöä.
Tarjosin kulukorvausta tulostuksesta,siis palvelusta jota minulle tarjottiin. Mielestäni se ei ole kohtuutonta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
NLCF r.y jäsen Nro: 19

28 Touko 2019, 20:39

Leilaukko kirjoitti:
27 Touko 2019, 14:40
Taidanpa kommentoida itsekin koska tämän keskustelun alkuun saatoin.
Olen jäsen,pääsen siis käsiksi huolto-ohjeeseen itsekin.
En ole jakamassa mitään dokumentteja kenellekään missään muodossa. En nyt enkä myöhemmin,koska jäsenten kirjasto on jäsenille.
Kunnioitan tätä sääntöä.
Tarjosin kulukorvausta tulostuksesta,siis palvelusta jota minulle tarjottiin. Mielestäni se ei ole kohtuutonta.
Eikös sinulla Leilaukko ole itselläsi tulostinta ?

Minäkin olen omista korjausohjekirjoista julkaissut senkin sata kuvaa / ohjetta, eikä kukaan ole asiaan puutunut, tosin en rupeaisi kenellekään tulostamaan esim. leukun korjausohjekirja, on sen verran paljon sivuja.

Itse ole kyseisen kirjan saanut kopiona eräältä henkilöltä jota puhelimitse neuvoin useita kertoja 4/65:sen nuhvin ongelmien kanssa, hän itse tarjosi enkä voinut kieltäytyä tarjouksesta. Olen tämän leukun korjausohjekirjan sittemin laitattanut jäsenten kirjastoon.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho merkkinen pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin