Tämä keskustelufoorumi

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Foorumi kaatuu

Äänestys päättyi 29 Huhti 2018, 19:59

1. Kaatuu
3
27%
2. Ei kaadu
7
64%
3. Evvk
1
9%
 
Ääniä yhteensä: 11
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1543
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

01 Huhti 2018, 20:20

Tarkistin tuossa juuri ylläpidosta että kauppapaikka on siivottu automaattisesti 8pv helmikuuta :wink:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

01 Huhti 2018, 20:31

Olisihan siinä viestien siirtelyssä varmasti omat riskinsä. Tuosta bittiavaruudesta päästäänkin siihen kun taannoin foorumi käväisi alhaalla ja tänne ladatut kuvat meni siinä... Kävi tuuri ettei mennyt kirjoitukset!
Tuolla mainitsemallani autopalstalla kävi pari vuotta takaperin palvelimen levyrikko ja ilmeisesti varmuuskopiota ei ollut tai sekin tuhoutui, koska aivan kaikki meni n. 10 vuoden ajalta eikä niitä saatu palautettua.
Toivottavasti tällä palstalla on varmuuskopiot kunnossa.
Kattelin tässä muuten vanhaa tietokonettani ja siellähän noista hävinneistä kuvista suuri osa olisi, pitäisi tehdä sellainen henkilökohtainen fiksi että ladata/linkittää kuvat uudestaan omiin viesteihin.

Tosiaan konerekisterikin kaipaisi päivitystä, siellä näkyy minullakin traktori jonka olen ajat sitten myynyt, mutta nuo asiat tulisi ehkä paremmin pidettyä ajantasaisina jos niitä tietoja voisi itse muokata. Galleriaan en ole koskaan kuvia lähettänyt, joskus sieltä tuli niitä katseltua mutta nykyisin ei enää. Nämä on kuitenkin sellaisia asioita jotka elää pitkälti elämäntilanteiden mukaan...
dexta59
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 17:46
Konekalustoani: Volvo BM 1632 Mini + kaikenlaista romua nurkat pullollaan...
Paikkakunta: Heinola

01 Huhti 2018, 20:40

automies560 kirjoitti:Tarkistin tuossa juuri ylläpidosta että kauppapaikka on siivottu automaattisesti 8pv helmikuuta :wink:
No siinä tapauksessa kysyn, että mitäköhän se sieltä on siivonnut? Ainakin mulla näkyy kauppapaikalla kaikki ilmoitukset maaliskuusta 2010 lähtien :shock:
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1543
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

01 Huhti 2018, 20:50

Suoraan sanottuna tuohon en osaa vastata. Tuon palstan puhdistus ei ole ollut minun vastuullani, olen poistanut toisinaan ainoastaan niitä uusimpia joissa lukee että saa poistaa.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

01 Huhti 2018, 22:15

Kyllä mulle näyttää et vanhin viesti olis kauppapaikas 1 tammikuuta 1970, yritin avata niin tuli ilmotus ettei löydy :lol: :lol:
-fiigumies-
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5079
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Huhti 2018, 08:16

fiigumies kirjoitti:Kyllä mulle näyttää et vanhin viesti olis kauppapaikas 1 tammikuuta 1970, yritin avata niin tuli ilmotus ettei löydy :lol: :lol:
Seuraava sitten 29.3.2010 avautuu. automies560, ihan huoletta saat poistaa myös nimimerkki velun ilmoitukset, pikaisesti laskin että olis 10 ilmoitusta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5079
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Huhti 2018, 08:29

kari t kirjoitti:Yksi asia jota olen pohtinut jo pitenpään, jäsenten konerekisteri osioon on niin helvetin vaikea saada lisättyä kuvia, omia ja kaken kuvia yritin aikoinaan lähetää kahteenkin eri kertaa, kummalakaan ei mennyt visiin seulan läpi.
Voisko tuonne kuvien laittoa vähän helpotaa.
En tosi tiedä kaipaako ja katseleeko kukaan enää kyseistä osiota.
Juuri katselin kyseistä sivustoa ja kuvagaleriaa. Kuvagaleriasta esim. omia kuviakin hukkunut hevon perseeseen.
Tuonne galeriaan sitten samanlainen kuvasivusto mitä on kuvat.fi sivuilla ja naamapuukissakin, elikkä voi kommentoida kuvia.
Esimerkkinä: https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Lintujen+ ... G_1668.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Oikeassa alalaidassa paikka komenteille.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
harrastaja
Vitos -nuffisti
Viestit: 47
Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53

02 Huhti 2018, 11:55

lähetin kans jäsenhakemuksen,vaikka en niin kirjotellu olekkaan.ei ole näitä merkkejä omistuksessa mutta kiinnostaa kuitenkin ja hyvää tietoa moneen asiaan täällä on.pientä vänkäystä nyt aina voi olla,masinisti palstalla enempikin,mutta ei se siihen kaadu.se vaan helposti on niin merkkifoorumilla,että on pitkälti kaikki vaivat jo käsitelty monistellen.niin aiheet loppuu ja kiinnostus hiipuu.pitäs tulla uusia kirjoittelijoita.tietäjiä näihin merkkeihin täälä on kiitettävästi.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

02 Huhti 2018, 16:02

Kaikkien ehdotukset ovat tuossa paperilla ja puntaroinnissa mitä tehdään.

Laivaa ei käännetä päivissä, eikä kuukaudessakaan mutta kokoajan jotain pientä.

Konsta
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

03 Huhti 2018, 10:41

Minunki ilmotukset saa poistaa kauppapaikast, yhteen olen laittanutkin jo 4,5v sitten, että saa poistaa, vaan siellä näky olevan vieläkin..
-fiigumies-
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

03 Huhti 2018, 19:08

eihän ne asiat kaadu, vaan ne kaadetaan turhanpäiseen tyhjyyteen...aina pitää muistaa se avaruudellinen näkökökulma näissä keskusteluilla... :)
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

04 Huhti 2018, 11:48

Lisäämällä erilaisia luokkia tekniikkakysymyksille saadaan hiljainen foorumi näyttämään vain entistäkin hiljaisemmalta.

Mielestäni tämän foorumin ongelma on negatiivinen ja tietoja pimittävä ilmapiiri ja energia. Jos tulen foorumille sitä varten, että minun tarvitsee vaikka selvittää kansiremontissa tarvitsemani kiristysmomentit. Tiedän että ne tiedot on täällä foorumilla ja monella foorumilaisellakin, mutta niitä ei minulle tarkoituksella kerrota, niin miksi minusta tulisi tällaisen foorumin vakikäyttäjä? Masinistifoorumilta saan todennäköisemmin ne oikeat arvot. Täällä on yksi avulias ollut, joka on halunnut auttaa tällaisissa kysymyksissa, joka on siitä sitten tainnut saada ylläpidolta palautetta, että ei saisi auttaa merkin harrastajia pulmissaan?

Kun ei minulle haluta antaa tietoa, niin miksi antaisin projektikertomukseni foorumille, mikä on heille rahan arvoista tavaraa? Ei ne tekstit, kuvat ja videot itsestään synny. Ei kävijät tule tänne mainoksia lukemaan, vaan niitä projektikertomuksia, tai sitten kysymyksin. Ylläpidon pitäisi näyttää arvostavansa heitä, jotka projektikertomuksia jaksavat tehdä ja varmistaa, että kysyjät saavat vastaukset kysymyksiinsä.

Jos haluaa foorumin suuntaa muuttaa, niin lähtisin siitä, että ensin ylläpidosta vapautetaan palveluksesta negatiivista energiaa omaavat henkilöt ja ne korvataan positiivista energiaa omaavilla henkilöillä ja myös sellaisilla, joilla on oikeasti halua antaa jotain näiden merkkien harrastajille.
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

04 Huhti 2018, 19:48

Nimenomaan ja juuri siksi on tärkeätä,ettei koskaan ihmetellä, miksi joku kysyy hänelle juuri silloin päällä olevaa asiaa.Tämän kerhon tarkoituksena on jakaa ja merkistäkin riippumatta avoimesti tietoa jota meillä monilla on täällä .Täällä on ollut kantavina voimina hienoja immeisiä,jotka vastaavat sinnikkäästi kyselyihin.Tämän foorumin voima on siinä,että ketään ei jätetä pulaan, vaan aina saa apua..
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
NuhviOnKone
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
NLCF r.y jäsen Nro: 1234

05 Huhti 2018, 17:50

Alkuperäinen keskustelun aloitus oli jotta palsta hiljenee.
Muutaman viestin jälkeen jo pohditaankin miten foorumin sisältöä pitäs uudelleenjärjestellä vaiko ei. Juuri tämän takia ei keskusteluista tahdo löytää oikeita vastauksia selaamatta stoja läpi vaan käynnistetään uusi, samasta aiheesta uusi topikki vaikka sama aihe löytyy jo lukuisia kertoja aiemmin.
Juuri tuosta syystä lajittelu on vaikeaa kun samassa viestiketjussa käsitellään kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Ja jos kaikki katsoo jäsenkirjastosta tulee keskustelupuolella entistä hiljaisempaa...läppä vähenee.

Tosiasia on että tulevina vuosina luultavasti Nuffipuoli enempi hiljenee kuin vilkastuu. + - 60 vuotta vanha kalusto muuttuu hiljalleen atomeiksi josta ne on tehtykin. Juuri itse uusin toimivan nuffin jäähdytysletkuja, ja totesin että kanavat on lähes yhtä roisissa kunnossa kuin edesmenneen merivesijäähdytteisen veneeni GM moottori. Se, josta ensin happani pilalle pakosarja, sitten vesipumppu, sitten kansi ja lopuksi lohkokin. Mun hiljan hankkimasta Nuffista sentään tuli ulos vihreää nestettä (ei ruosteenruskeaa). Syöpymät lienee ed omistajan ajoita 60 ..70 luvulta, ajalta jolloin vesi oli ilmaista ja glykoli kallista. Ja päälle nuffin aktiiviuran jälkeen 30 vuotta sama (ruosteenruskeat) glykolit. Nyt käydään vain viivytystaistelua , kunnes...
Toinen asia, nuffit enimmäkseen kiinnostaa +- 50v "harrastajia", vähenee hiljalleen nekin. Tällä palstallakin jos laskee pois 10 aktiivisinta kirjoittajaa , lopuilta ei montaakaan juttua tule, tai sitten ne on satunnaisia mökkinuhvin ostajia. Joilla on ne samat perushaasteet kuten nostolaite, hydepumppu., ei käynnisty, lumiketju ei pysy päällä jne...

No ei lietsota pessimismiä , sillä Nuffi , se kestää, ihan loppuun asti :D
Vastaa Viestiin