Tämä keskustelufoorumi

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Foorumi kaatuu

Äänestys päättyi 29 Huhti 2018, 19:59

1. Kaatuu
3
27%
2. Ei kaadu
7
64%
3. Evvk
1
9%
 
Ääniä yhteensä: 11
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

30 Maalis 2018, 20:50

Noh....
Mukana kuin peräpukama!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Maalis 2018, 21:12

Pikemminkin vilkastunut keskustelut täällä on, viime viikkoina..... :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

30 Maalis 2018, 21:24

http://leyland.conforums.com/index.cgi? ... y&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

ATTENTION MEMBERS: Conforums will be closing it doors and discontinuing its service on April 15, 2018.
We apologize Conforums does not have any export functions to migrate data.

Ulkomailla yhtä huonosti pyyhkii. Tämä palsta vilkastunut vissiin jäsenten palstalla, lie kuin sitten asiapitoista juttua vai?
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

31 Maalis 2018, 08:33

Paljoha ne haastaa kaikenlaista...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

31 Maalis 2018, 08:43

Vastasin ettei kaadu. Eikait tämä mitenkään kaadu sanan varsinaisessa merkityksessä, mikäli operaatori / ylläpitäjät haluavat pitää tämän toiminnassa.
Saataa kuitenkin kuitenkin käydä niin, että kuihtuu kirjoitajien vähyyteen.
Tämäkin pöljä yritänyt tehdä jutunjujuurta projektipalstalla sellaisista vähäpätöisistä asioista mistä en yleensä ole kirjoitellut. Jäsentenpalstalla, oli asiaakin, muutamissa kohdissa vähän huumorillakin / tahalaan yritin ärsytää porukaa kirjoitelemaan, mutta, meni miten meni. Menkööhän sitten ns. vit...s.
Ans katoo, kuis menee :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

31 Maalis 2018, 22:08

Olikos se aloittajan idea eräässä toisessa viestiketjussa, että tekisi tälle palstalle omat osiot eri traktorimalleille?

Asiasta ei keskustelua virinnyt mutta minä olen sitä hiljakseen miettinyt ja täytynee ottaa puheeksi nyt viimein kun täällä taas tappiomielialaa lietsotaan.

Tälle forumille on ihmiset kirjoittaneet vuosien saatossa suuren määrän hyvää tietoa joka on nyt tuolla muutaman aihealueen alla ja vaatii oikeita hakusanoja ja kärsivällisyyttä kaivaa tuo tieto sieltä tarvittaessa esille.

Olisiko aihetta tehdä suursiivous, eli luoda tänne esimerkiksi teknisesti jaotellut osiot Nuffield/Leyland -traktoreille ja siirrellä vanhoja viestiketjuja niihin.
Idea omista alueista eri malleille oli hyvä, mutta kun kuitenkin koneet jakavat saman perustekniikan olisi mielestäni järkevämpää jos olisi alasivut tyyliin moottori - voimansiirto - nostolaite - sähkölaitteet... Aivan kuten vaikkapa korjaamo-oppaassa.

Autopuolen foorumeilla käytetään hyvinkin monipuolista jakoa eri aihealueisiin, miksei näin voisi tehdä täälläkin!

Viestejä siirtäessä myös tulisi varmasti esiin jos jotain asiaa on käsitelty usein, näistä voisi tehdä UKK-osion tai vastaavan.

Tämäntyylinen järjestelytyö tietenkin vaatisi aikaa jota keneltäkään tuskin yksin löytyy, mutta olisiko yhteistyössä ratkaisu, halukkaille annettaisiin oikeudet siirrellä viestejä ja mitä foorumin muokkaaminen sitten vaatiikaan.

Ainakin saisimme uutta ilmettä tänne...
Joku tietenkin nyt keksii että sittenhän kukaan ei enää kirjoita jos kysymyksiin löytyy valmis vastaus, mutta ei se ehkä ihan niinkään menisi...

Mielipiteitä?
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

31 Maalis 2018, 23:05

Tuo minkä kerkänmatti puki sanoiksi on hyvä idea.
Facebookissa lähinnä jaetaan edelleen kuitenkin kuvoa,mutta miltei jokaisesta aiheesta on täällä keskusteltu jo kojetaulun ruuveista lohkojen valamiseen asti..
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

01 Huhti 2018, 07:43

Ajatuksena hiton hyvä mutta kuka sen tekis? Ja kaino toive jäseneltä, älkää poistako mitään, joutavatkin on nuffihistoriaa. Me on aikoinaan jo menetetty se eka foorumi josta kaikki alkoi.
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

01 Huhti 2018, 13:20

En tarkoittanutkaan että mitään juttuja poistettaisiin, vaan että teknisille aiheille olisi omat osiot joihi jatkossa kirjoitettaisiin uudet viestit ja näin tieto olisi paremmin löydettävissä.

Kuten kirjoitin, halukkaille voitaisiin antaa tarvittavat oikeudet esim. siirtää viestejä, mutta ilman mitään painetta tai aikatauluja, kukin tekisi sitä vähän kerrallaan ja osaamisensa mukaan. Siinä saisi olla kotoaan pitäen tavallaan toiminnassa mukana. Rönsyilevät topikit voisi sijoittaa otsikon mukaan tai jättää ennalleen, ehkä se on osasyy miksi ne rönsyilee kun valmiita alueita on niin rajoitetusti. Ei mielestäni vaikka "maatalouskoneet" -osiossa ole juurikaan sellaista ilmiötä ollut.

Voihan olla että tällainen ei toteudu/ole tehtävissä teknisesti mutta onpahan ainakin nyt ehdotettu jotakin uudistusta. Facebookista ei mielestäni ole uhkaa palstalle sellaisenaan, tietopankkina se ei toimi eikä sinne voi mitään projektiblogiakaan oikein tehdä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

01 Huhti 2018, 15:55

Hyvä ehdotus Kärkänmatilta, mutta, miksi keksiä pyörä uudestaa, kun nuo kaikki tekniset tiedot, korjausohjeet, on jo olemassa, selvästi hyvin eroteltuina, eikä tarvitse millään hakukoneella hakea.
JÄSENTEN KIRJASTO on jo olemassa, sieltä löytyy kaikki tarpeelinen. Käytännössä jos tehtäisiin kuten Kärkänmatti esitää, olisko sitten sama jos avattaisiin jäsentenkirjasto julkiseksi.

Itsekään en kyllä jäsentenkirjastosta käytännössä mitään haekaan, minulla on kaikki tarvittava kirjalisuus nuhveista, kaikista malleista käden ulotuvilla, korjausohjekirjat, leukunkin 15 cm päässä tietokoneesta, varaosaluettelot komerossa muutaman askelee päässä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

01 Huhti 2018, 16:57

Totta että kaikki data löytyy jo jäsenten kirjastosta, sekä tärkeimmät tekniset tiedot myös pääsivulta konemallien valikosta, mutta nyt puhutaan foorumin käytännön ohjeistuksesta ja mitä tässä pidän pointtina, yhtä turhaa kuin keksiä pyörä uudestaan, on kysyä samoja kysymyksiä aina uudestaan.

Toki täällä on usein vastauksissa ollut linkki vanhoihin ketjuihin, mikä on hyvä asia. Mitenkään en vertaisi tätä ehdotustani jäsenten kirjaston julkistamiseen, sillä siellähän ne viestit nytkin ovat kaikkien luettavissa. Mietin, voisiko uusia aihealueita laittaa sitten vain jäsenalueelle, mutta sitten ei ainakaan vanhoja ketjuja voisi/tarvitsisi sinne siirtää.

Subaru Club Finlandin, jossa kerhossa myös olen jäsenenä, foorumilla on käytössä tällainen jako että rekisteröityneille näkyy vain tietyt yleiset alueet ja jäsenille sitten enemmän, ml. projektiosio. Jäsenmäärä taitaa olla vain hieman isompi kuin täällä, muistaakseni...
En ole kylläkään tuolla autopuolen foorumillakaan aikoihin kirjoitellut kun ei yksinkertaisesti ole nykyisin aikaa kaikkeen, ja harraste/käyttöautoihin on omassa kirjahyllyssä täydelliset tehdasmanuaalit.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1543
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

01 Huhti 2018, 17:09

Mielestäni Kerkänmatin idea foorumin ”siivouksesta” vaikuttaa teoriassa ihan hyvältä, mutta käytännössä huonolta.

Sillä nämä asiat löytyvät kohtuullisen helposti oikeassa yläkulmassa olevalla hakutoiminnolla: Etsi. Ja kuten Kari edellä mainitsi, jäsenten kirjastosta löytyy paljon asiaa jäsenille.

Ja sillä tiedolla mitä minulla on foorumin toiminnasta, en lähtisi sitä sorkkimaan. Enkä ainakaan niin, että useampi henkilö lähtisi sitä tekemään. Sillä siinä on kuitenkin aina se vaara, että kokonaisia viestiketjuja saattaisi ”vahingossa” kadota bittiavaruuteen.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
dexta59
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 17:46
Konekalustoani: Volvo BM 1632 Mini + kaikenlaista romua nurkat pullollaan...
Paikkakunta: Heinola

01 Huhti 2018, 18:24

Oliskohan mitään itua laittaa automaattisiivous kauppapaikalle? Esim. 4kk viimeisestä viestistä aiheeseen, niin aihe lentää kuin leppäkeihäs bittiavaruuteen. Nythän siellä ei taida edes manuaalisiivousta tapahtua :?: Meinaan jos vuonna 2010 on ilmottanut ostavansa lumilingon, niin eiköhän se ole jo tässä kuluneen kahreksan vuoden aikana löytynyt :lol:

Ihan tämmösillä pikkuasioillakin voi parantaa foorumin käyttökokemusta. Ja onhan tuossa jaottelussa kyllä itua, helpottaa huomattavasti tiedon etsimistä tai vähintäänkin sen kysymistä.

Luokitteluhan voisi olla esim.

Koodi: Valitse kaikki

Nuffield
-Hydrauliikka
-Moottori
-Vaihteisto
-Yleistä
Leukuille sama juttu :idea:

Mitä foorumin kaatumiseen tulee, niin pahin ongelma kyllä on kirjoittelijoiden kato. Siihen varmaan on osaltaan vaikuttanut välillä jatkuvalta tuntuva inttäminen, kyräily ja väärien korjausmenetelmien / ei-alkuperäisosien käytön haukkuminen.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

01 Huhti 2018, 18:53

Yksi asia jota olen pohtinut jo pitenpään, jäsenten konerekisteri osioon on niin helvetin vaikea saada lisättyä kuvia, omia ja kaken kuvia yritin aikoinaan lähetää kahteenkin eri kertaa, kummalakaan ei mennyt visiin seulan läpi.
Voisko tuonne kuvien laittoa vähän helpotaa.
En tosi tiedä kaipaako ja katseleeko kukaan enää kyseistä osiota.
Juuri katselin kyseistä sivustoa ja kuvagaleriaa. Kuvagaleriasta esim. omia kuviakin hukkunut hevon perseeseen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Huhti 2018, 20:10

Joskus oli ? jokin tai joku, joka osto-myyntipalstaa siivoili aika-ajoin ?
Kylöä jokin 6-12kk ilmoituksen laitosta voisi olla hyvä raja poistoon, tai ilmoituksen viimeisimmän viestin ajankohdasta.

Itsellä edelleen hakusessa etuvanteet Nuffiin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin