Piraatti Traktorit
Valvoja: automies560
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
- Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
- NLCF r.y jäsen Nro: 1234
Avataanpa huvikseen aihe jota ei täällä ole juurikaan käsitelty. Vaikkakin tämänkin palstan moni lukija lienee ostellut vanhojen merkkien varaosia jotka todellisuudessa on kiinan poika väsännyt. Se että tilaa vaikka Britanniasta, ei takaa välttämättä mitään siitä missä osa on tehty.
Maailma globalisoituu ja tavaraa tehdään yhä enemmän "matalamman kustannustason maissa".
Automaailmassa tämä on tarkoittanut valmistuksen siirtymistä mm. kiinaan. Se on tosin tuonut sivuilmiön, kopioautot (alla linkki).
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/8 ... pycat-cars" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielenkiinnolla odotellaan milloin kiinassakin aletaan tehdä nykytraktorien näköisiä, niiden piikkilangankiristäjän kokoisien omien mallien sijaan.
Jotkut traktorimerkit on jo antaneet siihen eväät , JD osia jo tehdään ja Valtran moottoreita ja kai muitakin osia tehdään kiinassa, siis virallisesti. Ei kulune kauaa kun samanlaisia osia valmistaa jotkut epäviralliset tahot. Ja markkinoille ilmestyy esim. joku Valtec Hitegh tau Ju Dong
Maailma globalisoituu ja tavaraa tehdään yhä enemmän "matalamman kustannustason maissa".
Automaailmassa tämä on tarkoittanut valmistuksen siirtymistä mm. kiinaan. Se on tosin tuonut sivuilmiön, kopioautot (alla linkki).
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/8 ... pycat-cars" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielenkiinnolla odotellaan milloin kiinassakin aletaan tehdä nykytraktorien näköisiä, niiden piikkilangankiristäjän kokoisien omien mallien sijaan.
Jotkut traktorimerkit on jo antaneet siihen eväät , JD osia jo tehdään ja Valtran moottoreita ja kai muitakin osia tehdään kiinassa, siis virallisesti. Ei kulune kauaa kun samanlaisia osia valmistaa jotkut epäviralliset tahot. Ja markkinoille ilmestyy esim. joku Valtec Hitegh tau Ju Dong
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ryss@t on tuon kopioinnin hallinneet jo ennen kinukkeja
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
- Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
- NLCF r.y jäsen Nro: 1234
Ei kyllä mulle tule neukkukopioista mieleen kun polski Fiat. Joka sittemmin Ladana tunnettiin. Sekään ei ollut suoranainen kopio vaan ihan "luvalla" tehty, ainakin aluksi. Italialisten lahja itäblokille. Missäköhän kohtaa royaltit Fiatille lakkasivat ? Britannia menetti taas mahkunsa kun eivät lähettäneet huikeita laatutuotteitaan kuten esim. Morris Marinaa sinne näytille....
alla lainausta netistä:
AvtoVaz sai alkunsa Neuvostoliiton ministerineuvoston puheenjohtaja Aleksei Kosyginin esittämässä 1966–1970 viisivuotissuunnitelmaa koskevassa alustuksessa Neuvostoliiton kommunistisen puolueen 23. edustajainkokousta varten 5. huhtikuuta 1966. Puheessa todettiin, että Neuvostoliitto tarvitsee uuden autotehtaan. Yhteistyösopimus italialaisen Fiatin kanssa allekirjoitettiin 4. toukokuuta 1966. Asiasta tiedotettiin joukkotiedotusvälineissä Neuvostoliitossa 30. kesäkuuta 1966. 25. elokuuta 1966 aloitettiin uuden tehtaan perustan kaivutyöt.
Teknisesti VAZ-2101 perustui vuoden 1966 Fiat 124:een. Keskikokoisten Žigulien lisäksi Ladalla on myös maastoautomalli Lada Niva ja pienikokoinen auto Oka, jonka uusin malli VAZ-1111 tunnetaan Malyškana
alla lainausta netistä:
AvtoVaz sai alkunsa Neuvostoliiton ministerineuvoston puheenjohtaja Aleksei Kosyginin esittämässä 1966–1970 viisivuotissuunnitelmaa koskevassa alustuksessa Neuvostoliiton kommunistisen puolueen 23. edustajainkokousta varten 5. huhtikuuta 1966. Puheessa todettiin, että Neuvostoliitto tarvitsee uuden autotehtaan. Yhteistyösopimus italialaisen Fiatin kanssa allekirjoitettiin 4. toukokuuta 1966. Asiasta tiedotettiin joukkotiedotusvälineissä Neuvostoliitossa 30. kesäkuuta 1966. 25. elokuuta 1966 aloitettiin uuden tehtaan perustan kaivutyöt.
Teknisesti VAZ-2101 perustui vuoden 1966 Fiat 124:een. Keskikokoisten Žigulien lisäksi Ladalla on myös maastoautomalli Lada Niva ja pienikokoinen auto Oka, jonka uusin malli VAZ-1111 tunnetaan Malyškana
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Polski-Fiat oli samanlainen lisenssivalmiste kuin lada, perustui tosin malliin 125, jotta pysyttäis faktoissa.
Sodan jälkeen veivät Harppi-saksasta autotehtaat neukkulaan ja tekivät piikkinokkamossea ym...
Kyllä siellä on kopioitu kaikkea naulapyssystä napakelkkaan.
Sodan jälkeen veivät Harppi-saksasta autotehtaat neukkulaan ja tekivät piikkinokkamossea ym...
Kyllä siellä on kopioitu kaikkea naulapyssystä napakelkkaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
- Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
- NLCF r.y jäsen Nro: 1234
kiinalaiset on kopioineet myös eurooppalaisia kaupunginosia tai nähtävyyksiä, mm 108 metrinen eiffel torni löytyy ja palanen Venetsiaa yms. linkki alla.
karmeaa että valtiolla on varaa kaikenlaiseen huvikseen rakenteluun, täällä tehdään pikku metron laajennusta vuosikausia tai yhtä ydinvoimalaa 10 vuotta....
http://www.biancabosker.com/original-copies/" onclick="window.open(this.href);return false;
karmeaa että valtiolla on varaa kaikenlaiseen huvikseen rakenteluun, täällä tehdään pikku metron laajennusta vuosikausia tai yhtä ydinvoimalaa 10 vuotta....
http://www.biancabosker.com/original-copies/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä, puolalainen lisenssivalmiste Fiat 125 p.sompio kirjoitti:Ja vielä tuohon Polski Fiattiin niin eikös se ollut Puolalaisten tekele?
Moottori oli paljon heikompi kuin Ladassa, siinä oli vain kolme runkolaakeria, kun lada oli jo viidellä.
Kaverilla oli aikoinaan punanen Polskifiude, sen takia tuttu peli
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Tääl on 2105 1200 ja 2107 1300 lada, huomen jos sais 1300 leiman, se tuli ostettuu kuun alussa Kotkasta, 1200 tuli viimevuonna ennen juhannusta Imatralta, se on melkonen pommi, edellinen omistaja ajanu mettässä, kannokossa siin on leimaa enskuun loppuun ja ei taida kannattaa edes leimaa hakea siihen, moottori siihen piti lokakuus vaihtaa kun edellinen leikkas kiinni, jakopääst tippu siiva tielle ja lämmöt tappii, joku nakutus kuulu moottorist, ajon jälkee annoin valuu vapaal tyhjäkäynnil nii sillon kilahti, ei sielt moottoris oikee mitää syytä löytyny kun se purettiin osiks, sunnuntaina perä alko paukkuu, ilmeisesti edellisen omistajan kemppilukko petti, avoin perä tuli mukana, täytys vaihtaa ja kattoo pääseekö noil 185 kumeil mihikäänuhvi63 kirjoitti:Kyllä, puolalainen lisenssivalmiste Fiat 125 p.sompio kirjoitti:Ja vielä tuohon Polski Fiattiin niin eikös se ollut Puolalaisten tekele?
Moottori oli paljon heikompi kuin Ladassa, siinä oli vain kolme runkolaakeria, kun lada oli jo viidellä.
Kaverilla oli aikoinaan punanen Polskifiude, sen takia tuttu peli
-fiigumies-
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Vetoakseli olikin poikki, onneks auton mukana tuli yks mukana ja 1300 tuli leima, mut 1.3-2.7 on katsastus väli eli 2v pääst voi viedä taasfiigumies kirjoitti:Tääl on 2105 1200 ja 2107 1300 lada, huomen jos sais 1300 leiman, se tuli ostettuu kuun alussa Kotkasta, 1200 tuli viimevuonna ennen juhannusta Imatralta, se on melkonen pommi, edellinen omistaja ajanu mettässä, kannokossa siin on leimaa enskuun loppuun ja ei taida kannattaa edes leimaa hakea siihen, moottori siihen piti lokakuus vaihtaa kun edellinen leikkas kiinni, jakopääst tippu siiva tielle ja lämmöt tappii, joku nakutus kuulu moottorist, ajon jälkee annoin valuu vapaal tyhjäkäynnil nii sillon kilahti, ei sielt moottoris oikee mitää syytä löytyny kun se purettiin osiks, sunnuntaina perä alko paukkuu, ilmeisesti edellisen omistajan kemppilukko petti, avoin perä tuli mukana, täytys vaihtaa ja kattoo pääseekö noil 185 kumeil mihikäänuhvi63 kirjoitti:Kyllä, puolalainen lisenssivalmiste Fiat 125 p.sompio kirjoitti:Ja vielä tuohon Polski Fiattiin niin eikös se ollut Puolalaisten tekele?
Moottori oli paljon heikompi kuin Ladassa, siinä oli vain kolme runkolaakeria, kun lada oli jo viidellä.
Kaverilla oli aikoinaan punanen Polskifiude, sen takia tuttu peli
-fiigumies-
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kannattiko sitten edes vielä leimata, olis odottanu sen 2vko aikaa....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
20.5. jälkeen tuokin muuttuu, ei ole numeron tai käyttöönottopäivän määräämiä katsuuaikoja. Edellisestä leimasta aina vuosi kerrallaan eteenpäin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Niin no oishan siinä säästäny, 49€ a-katsastus kun netissä varaa ajanjusape kirjoitti:Kannattiko sitten edes vielä leimata, olis odottanu sen 2vko aikaa....
-fiigumies-
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Täälpäin paikallisella yksityisellä 38ekua ilmankin ajanvarausta + päästömittaus....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Täähän polveilee hyvin, nyt jo katastushintoja vertaillaan
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.