Piraatti Traktorit

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

NuhviOnKone
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
NLCF r.y jäsen Nro: 1234

12 Helmi 2018, 12:08

Avataanpa huvikseen aihe jota ei täällä ole juurikaan käsitelty. Vaikkakin tämänkin palstan moni lukija lienee ostellut vanhojen merkkien varaosia jotka todellisuudessa on kiinan poika väsännyt. Se että tilaa vaikka Britanniasta, ei takaa välttämättä mitään siitä missä osa on tehty.

Maailma globalisoituu ja tavaraa tehdään yhä enemmän "matalamman kustannustason maissa".
Automaailmassa tämä on tarkoittanut valmistuksen siirtymistä mm. kiinaan. Se on tosin tuonut sivuilmiön, kopioautot (alla linkki).

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/8 ... pycat-cars" onclick="window.open(this.href);return false;

Mielenkiinnolla odotellaan milloin kiinassakin aletaan tehdä nykytraktorien näköisiä, niiden piikkilangankiristäjän kokoisien omien mallien sijaan.
Jotkut traktorimerkit on jo antaneet siihen eväät , JD osia jo tehdään ja Valtran moottoreita ja kai muitakin osia tehdään kiinassa, siis virallisesti. Ei kulune kauaa kun samanlaisia osia valmistaa jotkut epäviralliset tahot. Ja markkinoille ilmestyy esim. joku Valtec Hitegh tau Ju Dong
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

12 Helmi 2018, 23:42

Ryss@t on tuon kopioinnin hallinneet jo ennen kinukkeja :roll:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
NuhviOnKone
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
NLCF r.y jäsen Nro: 1234

13 Helmi 2018, 09:02

Ei kyllä mulle tule neukkukopioista mieleen kun polski Fiat. Joka sittemmin Ladana tunnettiin. Sekään ei ollut suoranainen kopio vaan ihan "luvalla" tehty, ainakin aluksi. Italialisten lahja itäblokille. Missäköhän kohtaa royaltit Fiatille lakkasivat ? Britannia menetti taas mahkunsa kun eivät lähettäneet huikeita laatutuotteitaan kuten esim. Morris Marinaa sinne näytille....

alla lainausta netistä:
AvtoVaz sai alkunsa Neuvostoliiton ministerineuvoston puheenjohtaja Aleksei Kosyginin esittämässä 1966–1970 viisivuotissuunnitelmaa koskevassa alustuksessa Neuvostoliiton kommunistisen puolueen 23. edustajainkokousta varten 5. huhtikuuta 1966. Puheessa todettiin, että Neuvostoliitto tarvitsee uuden autotehtaan. Yhteistyösopimus italialaisen Fiatin kanssa allekirjoitettiin 4. toukokuuta 1966. Asiasta tiedotettiin joukkotiedotusvälineissä Neuvostoliitossa 30. kesäkuuta 1966. 25. elokuuta 1966 aloitettiin uuden tehtaan perustan kaivutyöt.
Teknisesti VAZ-2101 perustui vuoden 1966 Fiat 124:een. Keskikokoisten Žigulien lisäksi Ladalla on myös maastoautomalli Lada Niva ja pienikokoinen auto Oka, jonka uusin malli VAZ-1111 tunnetaan Malyškana
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

13 Helmi 2018, 11:37

Polski-Fiat oli samanlainen lisenssivalmiste kuin lada, perustui tosin malliin 125, jotta pysyttäis faktoissa.
Sodan jälkeen veivät Harppi-saksasta autotehtaat neukkulaan ja tekivät piikkinokkamossea ym...
Kyllä siellä on kopioitu kaikkea naulapyssystä napakelkkaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
NuhviOnKone
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
NLCF r.y jäsen Nro: 1234

13 Helmi 2018, 13:20

kiinalaiset on kopioineet myös eurooppalaisia kaupunginosia tai nähtävyyksiä, mm 108 metrinen eiffel torni löytyy ja palanen Venetsiaa yms. linkki alla.
karmeaa että valtiolla on varaa kaikenlaiseen huvikseen rakenteluun, täällä tehdään pikku metron laajennusta vuosikausia tai yhtä ydinvoimalaa 10 vuotta....

http://www.biancabosker.com/original-copies/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 929
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

13 Helmi 2018, 20:37

Ja vielä tuohon Polski Fiattiin niin eikös se ollut Puolalaisten tekele?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

13 Helmi 2018, 21:15

sompio kirjoitti:Ja vielä tuohon Polski Fiattiin niin eikös se ollut Puolalaisten tekele?
Kyllä, puolalainen lisenssivalmiste Fiat 125 p.
Moottori oli paljon heikompi kuin Ladassa, siinä oli vain kolme runkolaakeria, kun lada oli jo viidellä.
Kaverilla oli aikoinaan punanen Polskifiude, sen takia tuttu peli :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

13 Helmi 2018, 21:44

nuhvi63 kirjoitti:
sompio kirjoitti:Ja vielä tuohon Polski Fiattiin niin eikös se ollut Puolalaisten tekele?
Kyllä, puolalainen lisenssivalmiste Fiat 125 p.
Moottori oli paljon heikompi kuin Ladassa, siinä oli vain kolme runkolaakeria, kun lada oli jo viidellä.
Kaverilla oli aikoinaan punanen Polskifiude, sen takia tuttu peli :D
Tääl on 2105 1200 ja 2107 1300 lada, huomen jos sais 1300 leiman, se tuli ostettuu kuun alussa Kotkasta, 1200 tuli viimevuonna ennen juhannusta Imatralta, se on melkonen pommi, edellinen omistaja ajanu mettässä, kannokossa :lol: siin on leimaa enskuun loppuun ja ei taida kannattaa edes leimaa hakea siihen, moottori siihen piti lokakuus vaihtaa kun edellinen leikkas kiinni, jakopääst tippu siiva tielle ja lämmöt tappii, joku nakutus kuulu moottorist, ajon jälkee annoin valuu vapaal tyhjäkäynnil nii sillon kilahti, ei sielt moottoris oikee mitää syytä löytyny kun se purettiin osiks, sunnuntaina perä alko paukkuu, ilmeisesti edellisen omistajan kemppilukko petti, avoin perä tuli mukana, täytys vaihtaa ja kattoo pääseekö noil 185 kumeil mihikää :D
-fiigumies-
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

14 Helmi 2018, 20:04

fiigumies kirjoitti:
nuhvi63 kirjoitti:
sompio kirjoitti:Ja vielä tuohon Polski Fiattiin niin eikös se ollut Puolalaisten tekele?
Kyllä, puolalainen lisenssivalmiste Fiat 125 p.
Moottori oli paljon heikompi kuin Ladassa, siinä oli vain kolme runkolaakeria, kun lada oli jo viidellä.
Kaverilla oli aikoinaan punanen Polskifiude, sen takia tuttu peli :D
Tääl on 2105 1200 ja 2107 1300 lada, huomen jos sais 1300 leiman, se tuli ostettuu kuun alussa Kotkasta, 1200 tuli viimevuonna ennen juhannusta Imatralta, se on melkonen pommi, edellinen omistaja ajanu mettässä, kannokossa :lol: siin on leimaa enskuun loppuun ja ei taida kannattaa edes leimaa hakea siihen, moottori siihen piti lokakuus vaihtaa kun edellinen leikkas kiinni, jakopääst tippu siiva tielle ja lämmöt tappii, joku nakutus kuulu moottorist, ajon jälkee annoin valuu vapaal tyhjäkäynnil nii sillon kilahti, ei sielt moottoris oikee mitää syytä löytyny kun se purettiin osiks, sunnuntaina perä alko paukkuu, ilmeisesti edellisen omistajan kemppilukko petti, avoin perä tuli mukana, täytys vaihtaa ja kattoo pääseekö noil 185 kumeil mihikää :D
Vetoakseli olikin poikki, onneks auton mukana tuli yks mukana ja 1300 tuli leima, mut 1.3-2.7 on katsastus väli eli 2v pääst voi viedä taas :D
-fiigumies-
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Helmi 2018, 20:15

Kannattiko sitten edes vielä leimata, olis odottanu sen 2vko aikaa....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Helmi 2018, 20:17

20.5. jälkeen tuokin muuttuu, ei ole numeron tai käyttöönottopäivän määräämiä katsuuaikoja. Edellisestä leimasta aina vuosi kerrallaan eteenpäin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

14 Helmi 2018, 20:34

jusape kirjoitti:Kannattiko sitten edes vielä leimata, olis odottanu sen 2vko aikaa....
Niin no oishan siinä säästäny, 49€ a-katsastus kun netissä varaa ajan
-fiigumies-
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Helmi 2018, 21:34

Täälpäin paikallisella yksityisellä 38ekua ilmankin ajanvarausta + päästömittaus....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

15 Helmi 2018, 19:43

Täähän polveilee hyvin, nyt jo katastushintoja vertaillaan :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin