Siunaustilaisuus
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Omaltaosin olen yritänyt siirtää siunaustilaisuuta myöhäisenpään ajankohtaan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä mäkin koitan vastailla omalta osaltani kysymyksiin, sen minkä pystyn.
Jo omis projektiplogeissa kun ei ole ollut oikein mitään päivitettävää viimeaikoina, niin eipä niihinkään ole isommin tullut kirjuuteltua...
Jo omis projektiplogeissa kun ei ole ollut oikein mitään päivitettävää viimeaikoina, niin eipä niihinkään ole isommin tullut kirjuuteltua...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jospa meikäläinenkin sais viimeisellä suunsa täällä avattua... Harmittavaa seurata että tälläistä kehitystä foorumilla on havaittavissa, mutta lienen itsekkin osasyyllinen asiaan. Kovasti on omakin käyttö hiljentynyt, niin täällä kuin kaikilla muillakin harrastefoorumeilla.
Elämäntilanteet vaan muuttuu, omalla kohdalla varsin radikaalistikkin. Yritysmaailma on vienyt mennessään ja sekin on huomattu että painettava on kuin reikä päässä että pärjää taloudellisesti. Rakas masinistiharrastus on jäänyt ihan paitsiolle projektien ja muiden osalta, työnäytöksiä ja traktoreiden ulkoiluttamista onneksi kesällä maltoin tehdä, mutta en siinä määrin missä itse toivoisin tekeväni.. Myös kotitilan isännyys ja puolison löytyminen rinnalle on varmasti vaikuttaneet ajankäyttöön.
Mutta, lepoasennosta huolimatta uskon vielä että kunhan saa nämä ruuhkavuodet käsistä niin pääsee taas koneita raplaamaan. Eikä kalusto minnekkään katoa, tukevasti omissa katoksissaan kaikki odottelee, rakkaus rautaan kestää kyllä
Yleisemmällä tasolla veikkaisin keskustelun rauhoittuneen jo ihan käyttöympäristön muutosten takia, foorumeiden tilalle on tulleet ajantasaiset keskusteluryhmät ja sosiaalinen media. Se on vaan tätä nykypäivää, halusimme sitä sitten myöntää tai ei. Somea on helppo ja vaivaton seurata vaikka kesken työpäivän, ihan vaikka autolle kävellessä tms.
Muistissa on kyllä vielä nuhvifooruminkin vauhdikkaimmat vuodet, asialliset tekniikkakeskustelut niin KariT:een kuin Masterinkin kanssa, ja aina vauhdikkaisiin yöllisiin viestitulituksiin Jusapen ja kolmetonnisen kanssa, vain näin muutamia nimimerkkejä mainitakseni. Muistellaan ylpeydellä näitä hetkiä ja pidetään lippu korkealla myös jatkossa, keskustelutavat ja elämä muuttuu, mutta silti saman hienon harrastuksen parissa puuhaillaan!
Elämäntilanteet vaan muuttuu, omalla kohdalla varsin radikaalistikkin. Yritysmaailma on vienyt mennessään ja sekin on huomattu että painettava on kuin reikä päässä että pärjää taloudellisesti. Rakas masinistiharrastus on jäänyt ihan paitsiolle projektien ja muiden osalta, työnäytöksiä ja traktoreiden ulkoiluttamista onneksi kesällä maltoin tehdä, mutta en siinä määrin missä itse toivoisin tekeväni.. Myös kotitilan isännyys ja puolison löytyminen rinnalle on varmasti vaikuttaneet ajankäyttöön.
Mutta, lepoasennosta huolimatta uskon vielä että kunhan saa nämä ruuhkavuodet käsistä niin pääsee taas koneita raplaamaan. Eikä kalusto minnekkään katoa, tukevasti omissa katoksissaan kaikki odottelee, rakkaus rautaan kestää kyllä
Yleisemmällä tasolla veikkaisin keskustelun rauhoittuneen jo ihan käyttöympäristön muutosten takia, foorumeiden tilalle on tulleet ajantasaiset keskusteluryhmät ja sosiaalinen media. Se on vaan tätä nykypäivää, halusimme sitä sitten myöntää tai ei. Somea on helppo ja vaivaton seurata vaikka kesken työpäivän, ihan vaikka autolle kävellessä tms.
Muistissa on kyllä vielä nuhvifooruminkin vauhdikkaimmat vuodet, asialliset tekniikkakeskustelut niin KariT:een kuin Masterinkin kanssa, ja aina vauhdikkaisiin yöllisiin viestitulituksiin Jusapen ja kolmetonnisen kanssa, vain näin muutamia nimimerkkejä mainitakseni. Muistellaan ylpeydellä näitä hetkiä ja pidetään lippu korkealla myös jatkossa, keskustelutavat ja elämä muuttuu, mutta silti saman hienon harrastuksen parissa puuhaillaan!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
TERE!nelosnuhvi kirjoitti:Jospa meikäläinenkin sais viimeisellä suunsa täällä avattua... Harmittavaa seurata että tälläistä kehitystä foorumilla on havaittavissa, mutta lienen itsekkin osasyyllinen asiaan. Kovasti on omakin käyttö hiljentynyt, niin täällä kuin kaikilla muillakin harrastefoorumeilla.
Elämäntilanteet vaan muuttuu, omalla kohdalla varsin radikaalistikkin. Yritysmaailma on vienyt mennessään ja sekin on huomattu että painettava on kuin reikä päässä että pärjää taloudellisesti. Rakas masinistiharrastus on jäänyt ihan paitsiolle projektien ja muiden osalta, työnäytöksiä ja traktoreiden ulkoiluttamista onneksi kesällä maltoin tehdä, mutta en siinä määrin missä itse toivoisin tekeväni.. Myös kotitilan isännyys ja puolison löytyminen rinnalle on varmasti vaikuttaneet ajankäyttöön.
Mutta, lepoasennosta huolimatta uskon vielä että kunhan saa nämä ruuhkavuodet käsistä niin pääsee taas koneita raplaamaan. Eikä kalusto minnekkään katoa, tukevasti omissa katoksissaan kaikki odottelee, rakkaus rautaan kestää kyllä
Yleisemmällä tasolla veikkaisin keskustelun rauhoittuneen jo ihan käyttöympäristön muutosten takia, foorumeiden tilalle on tulleet ajantasaiset keskusteluryhmät ja sosiaalinen media. Se on vaan tätä nykypäivää, halusimme sitä sitten myöntää tai ei. Somea on helppo ja vaivaton seurata vaikka kesken työpäivän, ihan vaikka autolle kävellessä tms.
Muistissa on kyllä vielä nuhvifooruminkin vauhdikkaimmat vuodet, asialliset tekniikkakeskustelut niin KariT:een kuin Masterinkin kanssa, ja aina vauhdikkaisiin yöllisiin viestitulituksiin Jusapen ja kolmetonnisen kanssa, vain näin muutamia nimimerkkejä mainitakseni. Muistellaan ylpeydellä näitä hetkiä ja pidetään lippu korkealla myös jatkossa, keskustelutavat ja elämä muuttuu, mutta silti saman hienon harrastuksen parissa puuhaillaan!
Kyllähän sitä me kaikki yritetään juosta kovempaa ja perusasiat jää taustalle kuten traktoreiden ja muiden romujen rassaus.. eikun..
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Se noihin reaaliaikaisiin ryhmiin/someen ehkä paremmin sopii sellainen "pienet kysymykset" -tyyli, kuten aiemmin totesin olen itse sillä kannalla että tällaisella foorumilla asiat pysyy löydettävissä kun taas somevirtaan ne hukkuvat.
Sitäpaitsi, minä kirjoitan tätäkin viestiä puhelimella (Xcover 1) ja kuvien lisääminenkin viesteihin sujuu näin ollen lennosta, en ole tietokonetta tarvinnut kuin monimutkaisempiin muotoiluihin.
Sitäpaitsi, minä kirjoitan tätäkin viestiä puhelimella (Xcover 1) ja kuvien lisääminenkin viesteihin sujuu näin ollen lennosta, en ole tietokonetta tarvinnut kuin monimutkaisempiin muotoiluihin.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
No TERE!kolmetonnine kirjoitti:
TERE!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä kohta jo pastori lapioi kauhalla santaa
Hiljasta on ku jään alla...
Hiljasta on ku jään alla...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Meinasinpa vielä sunnuntaina jusapea ärsytää tallinlämityksen tiimoilta, no, sitten ajatelin että anetaanpa olla, ja keskitytään nojatuoliurheillu, sitä kyllä riiti sunnuntainanuhvi63 kirjoitti:Kyllä kohta jo pastori lapioi kauhalla santaa
Hiljasta on ku jään alla...
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Muttei joukkuemäki oikein vaan kulkenut....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eikä miehillä muutkaan lajit, paitsi yhdistetyn joukuekisa. Naisilla taas Ristan ja Kaisan toimesta loistavia suorituksia, eikä Kertulakaan kovin huonosti mennyt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En kans merkillisiä odotellut miesten osalta, mut sentään nyt vähän esityksiä parempaa tasoa odotin, en suoranaisesti mitaleita odottanutkaan...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
http://notes.evl.fi/Virsikirja.nsf/30a7 ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false;
1.
Minä vaivainen, vain mato, matkamies maan,
monet vaellan vaikeat retket.
Isänmaatani outona etsiä saan,
pian ehtivät ehtooni hetket.
Surutonta, ah, matkalla en majaa saa,
sinne kiirehdin, missä on toivoni maa,
lepo iäinen missä mun kätkee.
2.
Kuka lie kodin, kaupungin löytänytkään,
joka säilyä voisi maan päällä!
Ilo häipyy vain hetkisen kestettyään,
kuten kuihtuvi kukkanen täällä.
Elo täällä kuin unta ja varjoa on,
kuten kuohuva koski se on levoton,
veden lailla se hiekkahan haihtuu.
3.
Tämä ruumis kun kylmäksi jäähtyvä on
ja kun kuolema silmäni sulkee,
ilo taivaassa lahjoita loppumaton,
pyhät minne sun tielläsi kulkee.
Isä, Poika ja Henki, sun kunniatas
joka paikka on täynnä ja kirkkauttas.
Sinun kiitos ja kunnia. Aamen.
1.
Minä vaivainen, vain mato, matkamies maan,
monet vaellan vaikeat retket.
Isänmaatani outona etsiä saan,
pian ehtivät ehtooni hetket.
Surutonta, ah, matkalla en majaa saa,
sinne kiirehdin, missä on toivoni maa,
lepo iäinen missä mun kätkee.
2.
Kuka lie kodin, kaupungin löytänytkään,
joka säilyä voisi maan päällä!
Ilo häipyy vain hetkisen kestettyään,
kuten kuihtuvi kukkanen täällä.
Elo täällä kuin unta ja varjoa on,
kuten kuohuva koski se on levoton,
veden lailla se hiekkahan haihtuu.
3.
Tämä ruumis kun kylmäksi jäähtyvä on
ja kun kuolema silmäni sulkee,
ilo taivaassa lahjoita loppumaton,
pyhät minne sun tielläsi kulkee.
Isä, Poika ja Henki, sun kunniatas
joka paikka on täynnä ja kirkkauttas.
Sinun kiitos ja kunnia. Aamen.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Nytpä nimimerkki mämitääntiedä pisti pahan noin äkkiä vilkaistuna. Mutta tarkemmin ottaen tuo taitaa olla niinsanottu Lapuan taisteluvirsi Suomen sodan 1808-09 ajoilta. Takkiinhan tuossa kahinassa suomalaisjoukoille taisi tulla mutta näin pitkällä perspektiivillä varmaan hyväkin niin. Eli tarkoitan sitä että ilman tuota Venäjän kautta olisimme varmaan nykyäänkin Ruotsin köyhä itäinen maakunta. Se siitä geopolitiikasta. Hiljaistahan täällä on ollut josta itsekin tunnen lievää syyllisyyttä. En itse käytä feispuukkia eikä muita somekanavia ja täälläkin on tullut harvemmin kirjoiteltua mutta yritän parantaa aktiivisuutta omalta osaltani . Uskoisin että kun päivä pitenee ja kevät koittaa niin täälläkin kirjoittelu vilkastuu kun niitä talviuniNuffeja ruvetaan herättelemään uniltaan pilkekoneen eteen tai muihin kevään askareihin. Monesti vain näyttäisi tulevan käytöönoton jälkeen vanhoihin koneisiin uusia vaivoja . Elikkä summasummarum tsemppiä foorumille, eihän me vielä luovuteta.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
Ennen tuli seurattua tätäkin palstaa, nyt voi olla puolikin vuotta taukoa. Jotenkin v-mäiseksi meni henki -ei kaikkien kirjoittajien takia- vaan lähinnä tämän masterin. Joka viestissä lytätään toisten tekemiset ja itse tiedetään absoluuttinen totuus. Ei kai kukaan viitsi huudella tekemisistään kun kuitenkaan mikään ei mene oikein. Onneksi siniselle ei ole käynyt samalla tavalla, vaan siellä on leppoisia kirjoittajia, ja homma ei ole kuolemanvakavaa. Kuulin eilen radiossa sanonnan: "jos et huomaa yhteisössäsi kusipäätä, olet se itse todennäköisesti". Anteeksi jos oli loukkaavaa ja poistakaa vaikka tunnukset, mutta tästä voi ottaa toisaalta opiksikin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96