Traktorin tieliikennekelpoisuus?

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

sytky
Kolmos -nuffisti
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Syys 2016, 14:49
Konekalustoani: leukku

19 Joulu 2016, 11:26

Jaahas!
Tontilla on tollanen vanha ukkomestarin kuokalla varustettu leukku vm-70. On rekisterissä, mutta rekisteriotteessa ei ole mitään erillistä merkintää takana olevasta kuokasta.
Saakohan sillä ajaa liikenteessä millä edellytyksellä?
Takarenkaat aivan huonot, täynnä halkeemia ja pykimiä. Pintaa renkaissa kyllä on. Ruukaako polliisi, joita täällä ajelee aktiivisesti ja varmasti pysäyttää, kun näkee ko. värkin. Eli onko renkailla jotkut normit?
Valoja on ja ne on paleneet viimeeksi joskus parikymmentävuotta sitten. Eli mitkä valot pitää toimia?
Jarrut toimii, kun oikein polkee.

Mitäs pitäs olla kunnossa, jotta ei tule maksuosoituksia?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Joulu 2016, 11:48

Traktoriksi se on silloin rekisteröity, työlaite on työlaite perässä, vaikka onkin melko kiinteä.

Koneen tieliikennekunnosta vastaa aina kuljettaja, tämä lienee selvää.

Kankaita/säikeitä ei saa renkaissa näkyä, mutta muuten voi olla pintapykimää. Tämän olen itse tienpäällä kuullut huomautuksien kera virkavallalta.

Valoista on löydyttävä 2 ajovaloa eteen, parkit 2kpl eteen ja 2kpl taakse sekä vilkut jotka ovat eteen ja taakse näyttävät. Hitaan ajoneuvon kolmio on löydyttävä takaa.

Vakuutusmaksun kun maksaa ajallaan ja ylläolevat asiat toimii niin eikun tien päälle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Maikki_S
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Helmi 2016, 15:39
Konekalustoani: Leyland 255 -73 + Vilske

19 Joulu 2016, 13:32

Verollinen polttoaine tai päivämaksu. trafin sivuilla lisätietoa.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Joulu 2016, 13:40

Eikä tarvitse. Se on traktori joka muuttuu moottorityökoneeksi kun siinä on kaivulaite, joten kulkee löpöllä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Joulu 2016, 15:13

Aikakautenansa vaadittu valovarustus riittää. Vilkkuja ei esim -64 ollut traktoreissa juurikaan, niin niitä ei niissä tarvita myöhemminkään.
Jarruissa pitää tietty olla jonkinlainen tieto, jotka tän ikäluokan vehkeissä on ollut jo alkujaan mitä on, jos ajatellaan kuormia, mitä silloin on aikoinaan noilla kärryilläkin ajettu ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

19 Joulu 2016, 17:14

Vilkut pitää olla jos suuntamerkkiä ei voi kädellä näyttää eli käytännössä kopillinen.
Se mitä poliisi jossain on sanonut, kannattaa jättää omaan arvoonsa koska heillä on liikaa tulkintoja syistä tai toisista.
Mukana kuin peräpukama!
Vastaa Viestiin