Vanhojen traktoreiden hinnat

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

06 Syys 2015, 12:20

V-M kirjoitti:Kysynnän ja tarjonnan lakihan se sanelee hinnat,esim. 25 A Setorit maksaa aihiona 4-5 tonnia ja valmiina 8-12 000 e keskimäärin ja sen ne tulee oikeasti maksamaan,itekki muutaman laittanu ja joka haluaa marssivalmiin koneen valmiina maksaa noita hintoja koneestaan :oops:

Täällä Nuhvipuolella olen huomannu että vanhat traktorit ja työkoneet ei saisi maksaa juuri mitään,aika kovaa kritiikkiä noista myynti ilmotuksista tahtoo näkyä,pitäisi saada lähes ilman,nuhveja on tarjolla niin paljon että hinnatki pysyy alhaalla ja varmaan on vaikeuksia päästä edes omilleen joka oikeasti kunnolla noita entisöi,harmillinen juttu sinällään,ite arvostan kovasti tunnollisia tekijöitä joiden kunnostus ei jää maalailuksi :oops: niitäki tahtoo olla.

Eli itse olen sitä mieltä että kunnolla entisöidystä ja laitetusta koneesta pitäisi saada kunnollinen hinta ja se ei aina ole helppoa,setkamiehet on parhaiten tuon asian oivaltanu,ne ei rummutakkaa halpojen hintojen perään olenkaan.

Sitten on koneita joita on tarjolla paljon ja vanhempanaki pyynnit on korkealla ja menevät nopeaan kaupaksi...seki kaupankäynti perustuu johonki :D
Vai on Setoreissa tuollaiset hinnat. Sillä puolella ovat onnistuneet luomaan hyvän imagon. Tämä oli todella rohkaisevaa kuulla. Ja olen edelleen sitä mieltä, ettei Nuhvienkaan hintoja pidä mielipiteen muokkauksella pudottaa aina minimiin.

Kun hinnat ovat kohdallaan, se vain parantaa harrastuksen mielekkyyttä. Täytyy antaa setoristeille täydet pisteet. Juuri noin se tulisi mennäkin. Jos sijoittaa traktoriinsa vähän enemmän ja voi olla tietoinen, että siitä saa omansa pois myöhemmin, niin eihän se ole negatiivinen juttu kenenkään kannalta.

Ja onhan tässä päästy keskustelemalla aika hyvin yhteiseen näkemykseen hyvistä koneista ja niiden kauppahinnoista. Hyvä kauppa on sellainen, jossa molemmat osapuolet voivat olla tyytyväisiä. Ja on ihan varmaa, että seuraavan 50 vuoden päästä näiden arvo on noussut.

Jos ottaa esiin vaikkapa maalaukset eli taulut, niin niissä imago-vaikutus on huipussaan. Tekijän nimi ratkaisee tosi paljon.

Niinpä Nuhvi-klubi voi nostaa kunnostusten laatua asiallisella neuvonnalla ja ohjeistuksella ja vaikuttaa hyvin entisöityjen koneiden imagoon ja sitä kautta myös hintaan. Traktorissa pitää olla kunnostuksen tekijän nimi tiedossa. Hyvän maineen omaavan tekijän koneesta maksetaan silloin enemmän. Foorumillahan pääsevät tekijät esille ja tunnetuiksi. Ja samalla on dokumentaatiokin valmiiksi tehtynä, kun sen on julkaissut.

Olen hyvin kiitollinen tästä V-M:n asiaa tuntevasta kirjoituksesta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

06 Syys 2015, 18:39

Hei haloo. Ihan aikuisten totta.

EI kukaan maksa kymppitonnia vanhasta Zetorista eikä nuffista. Eikä fergusta eikä majoristakaan sen puoleen. Laitetusta tai laittamattomasta. Pyytää saa mitä tahansa ja rahaa saa laittaa niihin niin paljon kuin haluaa. Jotain saa pois, ei kaikkea.

Kertokee joku joka on maksanut tuommoisia. Vaikka yyveellä.
One thistle, maybe two among the roses.
V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

06 Syys 2015, 19:23

Täällä yksi joka on mainitsemassani haarukassa :oops: eritelmänki voin laittaa mutta en yleisesti...
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

06 Syys 2015, 19:45

Tuolla kun ajelee ympäri tätä Isänmaata niin näkee siellä täällä Nuuhveja talojen pihoissa, mutta en ole vielä nähnyt yhtään Zetor 25 A:ta ihan vaan pilkekoneen edessä.
Itsekkin ostin tuon 460 Nuhvin olettaen, että on jo harvinainen ja kunnostan sen viimmeisen päälle alkuperäis kuntoiseksi. Järki kuitenkin voitti kun huomasin nettiä ja tätä palstaa selatessani, että turhan kallis homma kun ei sillä arvo nouse lähellekkään sijoitettua rahamäärää. Elikkäs nyt olen vaan tyytynyt siihen kunhan vaan jotenkin toimii ja palvelee tehtävässään. Just tuo saatavuusmäärä varmaankin ratkaisee sen ettei Nuhvista makseta juuri mitään Zetoriin verrattuna.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

06 Syys 2015, 19:46

nuffiko kirjoitti:Kertokee joku joka on maksanut tuommoisia. Vaikka yyveellä.
""Täällä yksi joka on mainitsemassani haarukassa""

Siis pyysit kymppiä vai ostit kympillä :? :shock:

Ootte kyllä rahamiehiä.

Kyykkyyn meen ja kumarran. :oops:
One thistle, maybe two among the roses.
V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

06 Syys 2015, 19:58

yritin laittaa yvn nuffikolle,ei anna lähettäjää lisätä yksityisviestiin,missä vika kertoisin tarkemmin miten siirtyi hiljattainki kone harrastajalta toiselle,jonkunlaisen nelivetorattorin sillä hinnalla olis saanu,jos soitat niin kerron tarkemmin mitä itseki maksoin,maksaahan ne harrastukset... :D
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

06 Syys 2015, 20:12

sompio kirjoitti:Tuolla kun ajelee ympäri tätä Isänmaata niin näkee siellä täällä Nuuhveja talojen pihoissa, mutta en ole vielä nähnyt yhtään Zetor 25 A:ta ihan vaan pilkekoneen edessä.
Vähän samaa huomannut, nuffeja näkyy pihoilla jonkin koneen edessä, muttei muistu 4v aikana reissuilta nähtynä yhtään kaksvitosta setkaa bongattuna mielee, kllapikoneen , äkeen tai lumilevyn kanssa varustettuna "ready to go" valmiudessa, valjastettuna siis edes jonkinlaisiin töihin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

06 Syys 2015, 20:34

Zetor 25A/K mallit ja Ferguson TE20 mallit hylättiin työkäytöstä jo 60-luvullä,pienen tehon ja epäkäytännöllisyyden takia.Nuffieldit,Fordsonit yms.järeämmat traktorit säilyivät työkäytössä näihin päiviin.Zetorien ja Fergujen arvoa nostaa lähinnä nostalgia ja helppo kunnostus,koska ne eivät ole loppuun ajettuja.Harvinaisuutta niillä taas lisää se että niitä sulatettiin surutta 70-luvulla
3DL -60,4DM-61
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

07 Syys 2015, 06:25

Männäviikolla näin zetkan myynti-ilmoituksen ja olikohan
hinta 4700 euroa. Mietin että hinta noissa säilyy!
Mulla soi illalla puhelin ja tarjottiin Voa vikaista 272:sta
Sekä 272 synchron raatoa. Juteltiin ja tarjosin tonnin
näkemättä. Vartin päästä soi puhelin ja pyydettiin rojuja
katsomaan että kannattaako mun niistä tonnia maksaa.
Nämä on niitä ääriharvinaisuuksia eikä käytäntö...
Mukana kuin peräpukama!
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

07 Syys 2015, 07:21

Kerran olen päässyt setorilla ajamaan. Kaasua kun painoi, niin pakoääni muuttui, mutta juuri muuta muutosta ei sitten tapahtunutkaan. Kyllä johtopäätös oli se, ettei tuolla mitään varsinaisia töitä voi tehdä, mutta huviajelua voi kyllä ajella.

Setorissa ääni ja ulkonäkö nostavat hintaa. Ja eikös se miehissäkin ole sama. Kun on oikeen rujo, on oikeastaan aika komea!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

07 Syys 2015, 07:48

Kyllä näillä hinta säilyy... ja omistaja... :wink:

http://www.tori.fi/satakunta/Zetor_supe ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Syys 2015, 08:38

Zetkojen hinnoissa alkaa hintakupla puhkeamaan :lol:
http://www.nettikone.com/zetor/25a-rekisterissa/1444892" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

07 Syys 2015, 13:24

Eikös tuo ollut Transiitti ja transiitin hinta. Ei ole setorin saundeja tiedossa.

Kyllähän ne hinnat siellä kymppitonnin kratinoissa pyörii hyvistä yksilöistä.
Raataja
Nuhvitietäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 25 Maalis 2010, 18:35

07 Syys 2015, 14:44

Hinnoista niin osaa sanoa, kauppa on ostajan ja myyjän välinen diili, mutta kyllä Zetoreillakin on töitä tehty. Meillä kotipuolessa Siuranjokivarressa oli useampia Zetoreita, ja kaikki olivat työajossa. Itse tein poikasena kotona kaikkia asutustilan pelto- ja metsätöitä 25 Zetkalla mutta totta kai työkoneet olivat pieniä ja keveitä, osin hevosvetoisista vehkeistä itse modattuja. Tukkipuutakin puoliteloilla varustetulla Zetkalla ajettiin talvella metsästä periaatteella vähän päivässä, paljon viikossa. Varmaan Zetkoja on mennyt muita enemmän sulattoon, ja moni pienviljelijä vaihtoi Zetkan 1970 -luvulla Belkkuun. Näin meilläkin erehdyttiin tekemään mutta pian Belkku vaihtui takaisin Zetkaan kun öljyvuodot ja laakerirempat alkoivat olla joka viikkoista hupia. :)
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

09 Syys 2015, 18:22

niin se vain menee että siittä maksettaan mitä ei ole... itsellä tuplalamppuinen lada ajettu todistetusti 127 tuhatta,yhdeltä omistajalta hitsaamaton ja ruosteeton.
paras tarjous on ollut 2500e.. enkä sillä myy
niin akuutti käteispula ei ole ja kun kerrankin on saannut jotain mielestä niin piruako sitä hukkaamaan.
kymmenen vuotta takaperin olisi pidetty kajahtaneena jos edes tonnin itä raudasta.

aikanaan kaverit naljaili kun ajoin 70 luvun crossi pyörillä jotta mitä nää nuit romuja, viimeisimmät hukkasin ajanpuuten takia sarjana 125,250 ja 400cc rm suzuki vm 79.. kyllä niistäkin omillensa jäi.
ainua mikä harmittaa jälkeenpäin, oli ktm gs 125 175 pytyllä ja tehtaan tehopakoputkella.. ei tulis enää montaa vastaan.

mutta liekkö käy zetorien niinkuin pappa tunturien, se mitä omastakin maksoin markoissa aikanaan on muuttunut euroiksi...(en kyllä myy siltikään)
no hinnat kun nousi niin alettiin kaivelemaan joka nurkasta nyt buumi selkeästi laskussa. hinnatkin tippunu kummasti
kuplien kanssa hivenen sama juttu.

ja juu on sitä väkeä mikä ostaa isolla rahalla valmista, harvassa mutta kuintenkin.. vaan nee on sitten hallin nurkassa ja tutuille esitellään "jotta kun mulla on"
kyllä minä kympillä mieluusti sitten 2000 luvun belkun kuin jottain nurkkiin pölyyntymmään ja nee pienemmät hommat on menny muutaman satkun 74 vudoen belkulla paremmin kuin hyvin.. ja ei kyllä voida työnteossa puhua saman päivänä 25 zetorin kanssa, toisessa sentääs ollu jottain ominaisuuksiakin.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Vastaa Viestiin