Kaivurin telaremppa vähä jumii nyt.. Muuten olisi kohta valmista mutta tilatut ja saapuneet uudet johtopyörät ovat "liukupaloiltaan" vääränlaiset
Sopivia ei löydy mistään selvitysten mukaan. Itse pyörä on oikeankokoinen, mutta liukupalat ovat 10mm liian korkeat mahtuakseen kotelon kiskoihin.. Ja haarukan pultinreiät eivät ole oikealla kohdalla
Selvittelyjen jälkeen tässä koneessa on M-mallin isot pyörät, mutta perusmallin pienet liukupalat.. Ja tämmöisiä ei nyt löydä mistään.. Joku sekasikiö telaston osalta siis tämä rakenne Huoltomiehen kanssa asiaa vähän selvitelty tänään, mutta ei ole vielä ainakaan kuulunut mitään ratkaisua sieltä.
Alla kuva uudesta ja vanhasta johtopyörästä. Onko vaihtoehtoina se että otetaan liukupalat vanhoista pyöristä vielä käyttöön (miten purkautuu ja mitä purkautuu), ja täytellään niistä kulumat pois? Tai työstetäänkö uusista "paloista" sentti pois? Tällöinkään tosin pultinreiät ei käy.. Koneistamolle? Onko muita vaihtoehtoja?
Remppaa
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
ikinä ennen ei oo käyny ja taas kävi osaa olla pirun tiukassa vanhat, muistelen jotta nuissa olis tyyliin m12 ruuvi ja sen vastapuolella kiilatappi joten vaihto perjatteessa helppo juttu, liipperiin tilattiin alkuperäiset uudet liukupalat... €€€
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Onko kuinka paha ottaa sieltä koneen puolelta sentti pois että nuo mahtuu
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
No kun just harmittavasti se koneen liukukotelot on kasattu lattatyyppisesti, eli sieltä lähtee tuon sentin mukana just joko ylä tai alareunan rakenne kokonaan Eli lisää työmäärää aikapaljon jos joutuu ne uudelleen kokonaan tekee. Jos olisi ollut työstövaraa, niin sitten olisi ollut hyvä vaihtoehtonuhvi63 kirjoitti:Onko kuinka paha ottaa sieltä koneen puolelta sentti pois että nuo mahtuu
Karskein vaihtoehto (ja nopein) olisi rälläkällä sipaista liukupalan alareunasta se sentti pois, ja haarukka kemppiliimalla liukupalaan kiinni... Tällä ratkee sopivuusongelma niin leveyden kuin pulttienkin osalta Seuraava korjaaja sitten saa kirota näitä
Uudet liukupalat on isolla putkisokalla varmistettu akseliin, vanhoissa on joku umpitappi tyyppinen ratkaisu, mikä on kulunut palan mukana. Nimenomaan mietityttää että miten tiukassa nuo on, jos vaihtaisi keskenään.. Ei kehtaisi uusiakaan turhaan yrittää paukuttaa irti, tuskin huolivaat sit enää niitä pyöriä takaisin jos joutuu palauttaa jostain syystä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!