Vejetön jäähytinneste

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Helmi 2015, 22:27

Englannin foorumilla tuumailivat, oisko tästä apu pittingiin, muihin syöpymiin ym ongelmiin nuffeissa ja muissa märkäputkikoneissa?

http://www.evanscoolants.co.uk/classic-cool-180.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
sakkuli
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 17:58
Paikkakunta: loppi

12 Helmi 2015, 18:20

Mitä tarkotat pittingillä? Itse olen oppinut että pitting on hammasrattaan kuoppaantumista kulutuksen alla. Voin hyvin olla väärässä.
sakkuli
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 17:58
Paikkakunta: loppi

12 Helmi 2015, 18:22

http://en.wikipedia.org/wiki/Pitting_corrosion
vois sitä tietty käyttää googeliakin...

my bad, eli suomeksi mun lepakko.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

12 Helmi 2015, 18:42

Hammaspyörien hampaiden pitting ei niinkään johdu "kulutuksesta", vaan liian suuresta kuormituksesta, jonka johdosta hampaiden pinta väsyy ja kuoppautuu. Siksi pyörien mitoituksessa on aina laskettava niiden hammastuksen pintapaineen kestävyys eikä pelkästään hampaiden tyvilujuuden riittävyys.

Vedetön jäähdytysneste saattaisi todellakin olla ratkaisu sylinteriputkien pitting-korroosioon.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Helmi 2015, 22:11

http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... g.php?c=84" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta tietoa...

Jusapella oli ainakin välillä melkosta kuivat paikat, oisi halvempi kokeilla heti rempan jälkeen... ei tarvitsisi tuota välinestettä käyttää...

mielenkiintoiselta kuulostaa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Helmi 2015, 23:08

Eipä tuo vieläkään mikään mahdoton olisi toteuttaa.... Ilman välihuuhtelua.......

Hintaa tuolle kertyisi silti.... 3 x 5L kannu a69ekee - eli yht 210 ekee...... Jos joku puoletkin sponssaa, niin harkitaan tosi vakavasti.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin