Artikkeli

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

28 Loka 2014, 22:05

Tausta-asioista tietämättömänä pyydän anteeksi Joonakselta :!:
Mukana kuin peräpukama!
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

29 Loka 2014, 00:25

:oops: Eipä ole tuttu tuo HD kansi minullekaan, ennenkuin tällä palstalla luettuani ,lehti tuli ja kyseinen
artikeli tuli luettua ja eniten särähti nostolaitteen moittiminen ,omat kokemukset kyllä täysin erilaiset
kun vertaa muihin sen aikuisiin tr. kuten vaikka 574 IH joka itseläkin oli. Kyllähän se ajan myötä
rupesi pilkkimään ,mutta sai sen poiski kun käytti venttiilin lohkon korjauksilla ,niin meni sen jälkeen
tosi kauan ennenkuin rupiaa taasen häritsevästi pilkkimään.

Kyllähän ne keltaiset leukkut ,ehkä huolimattomin oli kasattu ,varsinki se keskilaakeri oli joko liian
tiukalle taikka liian löysälle säädetty ,löysä oli parempi koska silloin laakeri pysyi ehyenä ainoa haitta
lievä äänekkyys ,suurin töppi näissä keltaisen laatikoissa oli meltopellistä tehty öljynroiskia levy
ala-akselilla jonka tarkoitus oli turvata keskilaakerin voitelu. Tämä aikansa siellä pyöriesään menetti
akselille tartuntansa ,jolloin sen reikä suureni niin paljon ,että tuli holkkien välistä pois ja aiheutti
päittäis välyksen ala-akselille.
Vastaa Viestiin