Artikkeli

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 12:54

Siirrän tämän aiheen sotkemasta väärää topickkia.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 12:57

Nuffieldmaster kirjoitti:Siirrän tämän aiheen sotkemasta väärää topickkia.
nuffiko kirjoitti:Lehdessä juttua vetokisoista(nuffia et leukkua), sitten 704 lelusta likipitäen realitytarinaa(ööh Vincent-hytti?) etupainoineen..omavalmiste mehtänuffi 460, nelosnuhvin konepäivät... samaten vallu 1502 kiinnosti... (valmistusmäärä edelleen arvoitus :? )

Hiukan odottaisi tarkkuutta kuitenkin eli oikiaa tietoa..... :evil: :!:
jusape kirjoitti:Olihan tuokin värkki juu päässyt livahtamaan kuvaan näköjään.....
Ihan hyvä paketti taas yleisesti ottaen. Jossain oli tietty valitettavia asiavirheitä, mutta ei ne lehdentekijätkään kaikkitietäviä ole.
Juttu kelpaa n.99.5% :sesti lukijaporukkaan täydestä vaikka jokin asia olisi kirjoitettu päin honkia.......

Toivotavasti ensvuonnakin Nuffi/Leyland kalustoa olisi kattavasti esillä lehdessä, ja usein.... :wink:
Nuffieldmaster kirjoitti:
nuffiko kirjoitti:Lehdessä juttua vetokisoista(nuffia et leukkua), sitten 704 lelusta likipitäen realitytarinaa(ööh Vincent-hytti?) etupainoineen..omavalmiste mehtänuffi 460, nelosnuhvin konepäivät... samaten vallu 1502 kiinnosti... (valmistusmäärä edelleen arvoitus :? )

Hiukan odottaisi tarkkuutta kuitenkin eli oikiaa tietoa..... :evil: :!:

Leyland -juttuun annetun palautteen pohjalta saatu vastine kirjoittajalta tänään. Asia ok, ja Leylandin mainetta tullaan lehdessä nostamaan, eikä sorruta samanlaiseen vikalistaan toiste, näin käsitin. Mielestäni meidän merkin harrastajien erittäin tärkeä tehtävä on omien merkkiemme julkikuvan puolustaminen. Itse tein mitä kykenin, toivottavasti joku muukin on aukaissut sanaisen arkkunsa toimitusta kohti, etten huutele vain yksiksein. Kait joku muukin merkin mies välittää siitä, mitä Leyland traktoreista "totuutena" julkisesti kerrotaan :?:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 12:59

nuffiko kirjoitti:Eipä taida s-posti mattimeikäläiseltä hetkauttaa mihinkään, epäilen..
Laitoin joskus wanhoille "roadless nuffista" palautetta, mutta edelleen odotan vastausta.
Mitäs mää näistä harrastelija tiedän?? :oops:
Maailmassa on aina ihmisiä jotka tietää asiat parhaiten tai luulee tietävänsä.
Pätee vähän kaikissa asioissa. :wink:

Ps.Jotenkin olettaisin että virallinen kerho(hallitus) oikaiseisi pahimmat väärinkäsitykset, kun niihin törmää. Olisiko painoarvoa enempi?
kari t kirjoitti:Mitenkäs tuohon juttuun pitäis sitten reakoida :?: Kahteen kertaan piti oikein lukea, lehden saapuessa ja nyt ennen kommentia.
Totuushan tuossa viljankeltaisesta leukusta kerrottiin, mitäs me harrastajat voimme, jos, ja kun noinkin vähillä tuntimäärillä ajettu lelulantti sorvaa laakerivaurion takia koteloon reiän ja valuttaa peräöljyt tielle :o
Olihan tuossa muistakin ongelmista / ominaisuuksista kerrottu, täyttä tottahan nuo on.
Ei leukuistakaan särkymättömiä saada vaikka kuinka vaahdotaa täällä merkkikerhon foorumilla :wink:
Tunnustetaan vain rehellisesti ongelmat / viat, korjataan kun kohdalle sattuu, näinhän se on jokaisen traktorimerkin kohdalla :wink:
Turpaan tulee, mutta tulkoon, itekkin aiemmin viljankeltaista nelikkoleukkua havittelin, haaveissa lienee vieläkin :lol:
jusape kirjoitti:Monilla merkeillä on tapahtunut mokia, kun koneita on koitettu saada liian nopeasti markkinoille kehityksen kelkassa pysyäkseen, tuohon aikaan kilpailu oli kovaa, kun monia koneita kyseltiin enemmän kuin saatiin tehtyä, ja merkkien keskinäinen kisa oli todella kiivasta.
Ja joissain kohdin, kun on ollut vähän jo lopun alamäkeä, koitettu kursia säästöjä ja laatu tai laadunvalvonta ja koneiden kunnollinen testaus on kärsinyt.
Ei suoranaisesti tehtaan vika, mutta jos rahaa ei ole ja yritetään sinnitellä hengissä josko se ylämäki sieltä löytyisi.....

Vähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
nuhvi63 kirjoitti:Juu, samoilla 100mm putkilla kulkee mein nuhvi edelleen, jotka sinne on 60-luvulla konerempassa laitettu 8)
Tiiä sitten niitten heikkoudesta,ja vesilläkin on välillä ajettu kun syyläri oli rikki :shock:
nuffiko kirjoitti:Asiavirheistä lie kyse?
Vikojahan on joka koneessa, toisissa enempi, toisissa vähempi.
kari t kirjoitti:
Vähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
Vajaan vuoden sisällä olen avannut kaksi bmc:n konetta, 95 mm putkilla, molemissa kaksi putkea poikki, joten syy ei liene 100 mm putkissa vain jossain muualla, missä, sen kun tietäiskin :shock:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 13:00

jusape kirjoitti:Tiedä tuota sitten..... Joskos ei olakkeen linja ole ihan putkilinjan kanssa ok ?

Tai jos vesien käyttö on ruostuttanut olakepintaa ja turvottanut jonkun tuhannesosan sitä vinoon ??
Nuffieldmaster kirjoitti:Jaha, karilla lienee parempaa tietoa seuraaviin väitteisiin:

-Vaihdekepit sijoitettu omituisesti. Mitä hittoa, jo 1968 Zetor Crystal -sarjassa oli vaihdekepit kahdella sivulla penkkiä, enkkunatikoissa vaihdekepit vasemmalla puolen, suurimmassa osassa vaihdekepit (JD, MF, Ford) tuohon aikaan vielä munien välistä hämmentäen.
- Keltainen Leyland sarja pikkuvikainen ja siksi lyhytikäinen. Lähdeviite tähän kiitos!?
- Marshall:t paloivat uutena. Kova väite, lähde?
- Nostolaitteen pilkkiminen on korjaamaton paikka, männänrenkaista johtuu, mutta vaihto ei auta. Kone ei pysy halutussa korkeudessa Todellista faktaa?
- Kuvan traktorissa väitetään olevan HD-nostolaitekannen. En minä vain näe. Lähde?
Tehtaan asentama hytti mallia/merkkiä vincent -lähde? Kyllä se Q-cab on Victor cabsin tekemä (myöh. Airflow Streamline ltd plc)
- Keltaisten leylandien kohdalla väitetään ensin muutosten olleen kosmeettisia, sitten toisella sivulla jo mainitaan, ettei varaosat käyneet entisistä malleista... aika ristiriitainen kuva... Mitä olisi pitänyt muuttaa, että nuo todella suuret parannukset olisi olleet muuta kuin "kosmeettista"?
- Miksi Leylandin kohdalla mainitaan 4/5 takuuhuollossa käyneestä traktorista, ikäänkuin koettaen pönkittää sen huonomaineisuutta eteenpäin. Jos ken traktoreista yhtään tietää, pitää tuollaisesta turpansa kiinni, tai laittaa eteen VAIN sanan, koska varsinkin nykyään 5/5 valmistuneesta uudesta traktorista käy takuukorjauksessa takuun aikana.

Tuossa sellaiset pääkohdat plus myös vielä monia muita jotka tekstistä tuli ilmi. En ole vastaavaa "vikapesä" -pönkitystä lukenut muiden merkkien kohdalla.

Jos noille väitteille löytyy todella lähteet niin uskon, mutta muuten tuo on ihan turhaa mustamaalaamista. Tekstin kirjoittanut ei pystynyt niitä todentamaan.

Sanoinkin kirjoittajalle, että välttämättä en olisi tekstiin puuttunut, mikäli keväällä ei olisi julkistettu tätä Pekka Myyryn kirjoittamaa "Suuri traktorikirja" -kirjaa. Käskinkin polttaa/hävittää kyseisen teoksen kohdan joka käsittelee Nuffield - Leyland traktoreita. Siinä kirjassa kun ei oikein mikään ole totta jota todeksi väitetään. Se on vielä niin hienoa, kun ihmiset luottavat painettuun tekstiin sokeasti :evil: Kukahan perhana senkin lie oikolukenut, kuulema on ollut ihan harrastaja. No, ei ole kyllä mistään mitään tiennyt :( Nuffieldin kohdalla useammin tiedot ovat oikeelliset, mutta nähtävästi todelliset Leyland harrastajat ja historiantutkijat ovat sen verran harvassa, että näitä mutu-tuntumalla annettuja kirjoittajan omia tai baarinpenkillä kuultuja olettamuksia lipsahtelee teksteihin aivan liikaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 13:03

Nuffieldmaster kirjoitti:
kari t kirjoitti:
Vähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
Vajaan vuoden sisällä olen avannut kaksi bmc:n konetta, 95 mm putkilla, molemissa kaksi putkea poikki, joten syy ei liene 100 mm putkissa vain jossain muualla, missä, sen kun tietäiskin :shock:
googlaa ja tutki Pitting.
kari t kirjoitti:Nuffieldmasterille, lähdeviitteet kysymyksiisi löytyy Vanhat Koneet lehdestä 07/2014, tässähän omistajat kertoilevat vain ja ainostaan omista kokemuksistaan, kait heillä jonkinlainen perstuntuma on kun on leukulla ajelleet 30:ntä vuotta, ihmetyttää vain kun tuollaisten kokemuksien jälkeen haluavat keltaisen leukun vielä pitää.
Eli satuja saa kertoa mm. HD -nostolaitekannesta, Marshallista ym. kunhan omistaa Leylandin :?: :shock: Ihme ajattelutapa. Mitä varten järjestö ja me oikeat merkin miehet olemme, jos emme puolusta ja oijo vääriä väittämiä oikeiksi?

Ei esim. yhden isännän kokemukset tee oikeutta julistaa koko traktorisarja yleisessä jakelussa olevassa lehdessä "pikkuvikaisen maineiseksi"

Kyllä jos jotain asiaa faktana lehdessä julkaistaan, kuten esimerkiksi vahvaa tietoa siitä miksi Marshallin tuotanto loppui palaneisiin traktoreihin, on tämä väite jotenkin muutoin pohjustettava jutun kirjoittajan, kuin pohjautuen pelkkiin huhupuheisiin yhdeltä käyttäjältä TAI pahimmassa tapauksessa referoiden tietolähteestä jonka taso on ala-arvoinen kun kukaan ei ole koskaan asiaan puuttunut, kenties jopa fanaattisen belarusmiehen kirjoittama juttu!?. Tämähän on aivan naurettava väite joka hitusenkaan on lukenut esim. Tony Thomaksen kirjaa Flying the flag.

Tämä kyseinen lehtihän on ollut todella positiivinen poikkeus koneharrastajien lukuvalikoimiin ja artikkelien taso ollut todella hyvä ja mielekäs. Sinänsä yksi juttu vain ampui "kaiken keskellä" liian monesta kohtaa harhaan.

VK:ssa ei esim. toljoteta mustan röörin tuumalukuja, kromikoristetingentangelia ym. vaan keskitytään asiaan, klassikoiden esilletuontiin niiden nyky-ympäristössä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 13:03

nuffieldmaster kirjoitti:
googlaa ja tutki Pitting.
kari t kirjoitti: Guukletin ja lueskelin, tosin suomeksi käännettynä, mikä tieten vääristää asiaa.
Mielestäni nämä putkien katkeamiset eivä tosiaankaan liity korroosioon, aivan terveestä kohdasta putkissa on poikkeimia, mutta enhän minä mikään insinööri olekaan, aivan tavallinen kouluja käymätön eläkeläinen joka koneista ei mitään tiedä eikä ymmärrä.
Tuota asiaa oli vain englannin palstalla tutkittu yhtenä vaihtoehtona, en ole itsekkään asiaan perehtynyt, siksi sinulle linkkasinkin tuon, olisiko se syynä, kun en katkenneita putkia ole päässyt hypistelemään ja asiaa selvittämään, jos siitä kukaan saa ikinään selvää. Hyvä kun tutkit käsitettä, nähtävästi vika ei ole siinä siis.

Valmetin uudemmissa moottoreissa putki on tuettu värinän takia myös keskeltä. Syytä en osaa sanoa, enkä muista artikkelia jossa tätä teknistä muutosta käsiteltiin, mutta veikkaisin sen liittyvän putkivärinään. Tarpeettomanahan tuollaisia konstruktioita ei muuteta, joten jonkin ongelman takiahan tuokin muutos on valmetin lohkoihin tehty.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

28 Loka 2014, 15:54

Tulipa itelleki vanhat koneet lehti, keuhkosyöpä vei henkilön joka oli tilannut lehden, tuossa naapurissa hänen kotipaikkansa, hänen vaimo sitten vaihto et tulee meille tuo lehti jatkossa, henkilöllä muuten aikoinaan ollut 460 nuffield
-fiigumies-
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

28 Loka 2014, 17:54

Kolme kertaa on vaihdettu yhteen 272 Leukuun putket tässä lähiseudulla jo uutena, sitten vasta uskoi Keskon asentaja että jotain on muutakin kuin materiaalivika.
Putkenpaikan koneistus oli vinossa lohkon tasopintaan nähden, eli susi lohko. Eivät antaneet uutta lokia takuuseen, omistaja vaihtoi Perkinssin tilalle.
Tämän kertoi minulle ko. yksilön omistaja itse.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

28 Loka 2014, 18:25

muistelisin kouluajoilta juttua että valmetissa putken keskimmäisellä tuella pyrittiin tasaamaan jäähdytystä ja bonuksena saatiin putkelle parempi tuenta joka paransi putkien kestävyyttä 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

28 Loka 2014, 18:55

Minäkin hankin tänään sen lehden...
Ja laitan lasivitriiniin, koska siinä on se 704 ja tietysti paljon muutakin mielenkiintoista.
1981 syksyllä tuli keltainen Leyland 704 ja oli se märkänä syksynä hyvä lähteä kyntämään.
Se oli eka neliveto mulle. Paljon vähemmän vikoja minun leukussa oli, kuin tuossa lehden yksilössä.
No, vaihteiston pääakselin laakerit kyllä vaihdettiin, vaan sen jälkeen ei isompaa.
Nostolaitten kansi ja kotelo oli vahvisettu entisestään, muistelen että raaka-ainekin oli entistä lujempaa.
Koskaan ei ollu leukuissa huonot nostolaitteet, jos muutaman millin laski, korjasi takas, ei laskenu, kuten lehdes väittää alas ja sitte ylös...
Muista ominaisuuksista olen tainnu jo aiemmin mainitakin, hyvä traktori :!: :D

Ne oli/on suurimmaksi osaksi kateutta ne mustamaalaukset, kilpailijoiden piti keksiä jotain...
Olihan keskolla repäisevät mainokset lehdissä Täältä pesee...keltainen Leyland!
Käyttökokemusta koneesta on.

Ja mitä niihin putkien kestävyyteen tulee, kumpa olis tilastoa/anturit, millä kierroksilla kukin käyttäjä on konettaan ajanu. Sitkeävetoinen, pitkäiskuinen kone, jos aina vedättää vain lähes tyhjäkäynnillä, siinä kyllä rasituksia tulee...outoja kyllä ne putket, toisessa koneessa vuosikymmeniä ympärivuotista käyttöä, jossain sitten ilmeni ongelmia, niitäkin paisuteltiin...kilpailijat. On se kumma, kun vanhat luulot vieläkin kummittelee
myös toimittajien mielessä...Paljon on Nuffilla/Leukulla suomessa tehty ja tullaan vieläkin tekemään.

:wink:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 19:24

Ei voi kuin tykätä ylläolevasta kommentista.

Tosiaan veikkaan jostain huhusta haetun tuossa HD-nostolaitekannessa nyt sitä, että jo hieman aijemmin nostolaitekotelon ja kannen valumateriaali vaihtui valuteräksestä pallografiittivalurautaan. Sitä kesko taisi laajemmin mainostaa keltaisten kohdalla, mutta se ei ole HD-kansi.

Ohessa tehtaan tekemän HD-nostolaitekannen kuva. Ja tästä uupuu ylöslukitus. Kesko ei tätä kerennyt käsittääkseni suomessa myymään.
Liitteet
leylandhdlinkage.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

28 Loka 2014, 19:39

Jätähän Joonas ylläpito toimet niille kelle se kuuluu.
Olet ilmoittanut jättäväsi foorumin ylläpidon muille jo aikapäivää sitten.
Toivon jokaiselta hyviä käytöstapoja, rönsyilyä tapahtuu, sille ei voida mitään
mutta jonninjoutavat kinat saakoon oman topikin.
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 19:43

???

Siis juurihan tuo tehtiin, että rönsyily laitettiin omaan topickiin. Siis homma ok, mutta olisi pitänyt jonkun toisen tehdä niinkö?

Minä olen ollut kokoajan siinä käsityksessä, että kun palstan ylläpitäjän oikeudet ovat niin saan niitä tehtäviä halutessani hoitaa, vaikka päämoderaattorina toimii Tuomo. Ottakaa pois vain ylläpitäjän oikeuteni, mutta ensin pöytäkirjan päätös esiin asiasta kiitos.

Mielestäni tuo pamahti niin laajaksi väärässä alueessa tuo jutustelu lehdestä, ei itse tapahtumasta, että sille oli parempi perustaa oma hiekkalaatikko. Mitäs me hienon tapahtuman topickia pilaamaan tällä asialla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

28 Loka 2014, 19:59

Olet ilmoittanut jättäväsi foorumin ylläpidon muille jo aikapäivää sitten.


Mitä tästä et ymmärtänyt?
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 20:03

En ole kyllä kokonaan "vallan kahvasta" missään ilmoittanut poistuvani, mutta päävastuusta kyllä mm. sivuston ja foorumin hoidon osalta. Sitä puoltaa mm. se, ettei tunnuksiltani ole koskaan ylläpitäjän oikeuksia poistettu, eikä VPJ kyllä moista muista hänkään. Sen muistaa kyllä, että tehtäviin nimitettiin petri ja tuomo ihan virallisesti, mutta koskaan ei minulta lopullisia oikeuksia olla oltu viemässä ko. tehtäviin ja niitä olen kyllä foorumilla hoitanutkin siinä uskossa aina tarpeen mukaan. mm. n. kerran vuodessa tyhjentänyt MYYTY otsikolla varustetut o/m palstan kun sitä ei kukaan muukaan ole tehnyt.

Mutta tuo ylempi kommenttisi, että jankkaukset uuteen topickiin, niin oliko tämä nyt hyvä vaiko ei? Siis teinkö totaalisen väärin vai oliko tämä siirto nyt mikä olisi pitänyt tehdä, mutta jonkun muun toimesta vain?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin