Korholan Perinnepäivät 6-7.9.2014

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Loka 2014, 22:38

Vähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
Vajaan vuoden sisällä olen avannut kaksi bmc:n konetta, 95 mm putkilla, molemissa kaksi putkea poikki, joten syy ei liene 100 mm putkissa vain jossain muualla, missä, sen kun tietäiskin :shock:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Loka 2014, 22:50

Tiedä tuota sitten..... Joskos ei olakkeen linja ole ihan putkilinjan kanssa ok ?

Tai jos vesien käyttö on ruostuttanut olakepintaa ja turvottanut jonkun tuhannesosan sitä vinoon ??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 07:41

Poistettu sotkemasta mainiota topickia tapahtumasta.

Siirretty tänne: http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 803#p78803" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 07:53

kari t kirjoitti:
Vähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
Vajaan vuoden sisällä olen avannut kaksi bmc:n konetta, 95 mm putkilla, molemissa kaksi putkea poikki, joten syy ei liene 100 mm putkissa vain jossain muualla, missä, sen kun tietäiskin :shock:
googlaa ja tutki Pitting.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

28 Loka 2014, 09:50

Nuffieldmasterille, lähdeviitteet kysymyksiisi löytyy Vanhat Koneet lehdestä 07/2014, tässähän omistajat kertoilevat vain ja ainostaan omista kokemuksistaan, kait heillä jonkinlainen perstuntuma on kun on leukulla ajelleet 30:ntä vuotta, ihmetyttää vain kun tuollaisten kokemuksien jälkeen haluavat keltaisen leukun vielä pitää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Loka 2014, 09:54

Eli satuja saa kertoa mm. HD -nostolaitekannesta, Marshallista ym. kunhan omistaa Leylandin :?: :shock: Ihme ajattelutapa.

Ei esim. yhden isännän kokemukset tee oikeutta julistaa koko traktorisarja yleisessä jakelussa olevassa lehdessä "pikkuvikaisen maineiseksi"

Kyllä jos jotain asiaa faktana lehdessä julkaistaan, kuten esimerkiksi vahvaa tietoa siitä miksi Marshallin tuotanto loppui palaneisiin traktoreihin, on tämä väite jotenkin muutoin pohjustettava jutun kirjoittajan, kuin pohjautuen pelkkiin huhupuheisiin yhdeltä käyttäjältä. Tämähän on aivan naurettava väite joka hitusenkaan on lukenut esim. Tony Thomaksen kirjaa Flying the flag.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

28 Loka 2014, 09:59

Nuffieldmaster kirjoitti:
kari t kirjoitti:
Vähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
Vajaan vuoden sisällä olen avannut kaksi bmc:n konetta, 95 mm putkilla, molemissa kaksi putkea poikki, joten syy ei liene 100 mm putkissa vain jossain muualla, missä, sen kun tietäiskin :shock:
googlaa ja tutki Pitting.
Guukletin ja lueskelin, tosin suomeksi käännettynä, mikä tieten vääristää asiaa.
Mielestäni nämä putkien katkeamiset eivä tosiaankaan liity korroosioon, aivan terveestä kohdasta putkissa on poikkeimia, mutta enhän minä mikään insinööri olekaan, aivan tavallinen kouluja käymätön eläkeläinen joka koneista ei mitään tiedä eikä ymmärrä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Velu

28 Loka 2014, 13:46

Mulla oli kuutosessa se kansitaso melko mutkalla. Putket oli siis toiselta laidaltaan ylempänä kuin toiselta. Tämä kyllä viittaa siihen, ettei putki ole vastannut olakkeeseen kuin toiselta laidalta. Silloin kyllä putki joutuu lujille, enkä sitä katkeamista olakkeen kohdalta ihmettele.

Korroosio ei minusta liity mitenkään tuohon putkien halkeamiseen.

Jossain koneissa, kuten vaikka valmetissa, putkiin tulee kolosyöpymää, pittinkiä. Siihen vaikuttaa nesteet ja painekorkki. Liekö myös nuffissa ollut tuota, koska eikös niitä putkia pinnoitettukin syöpymisen estämiseksi.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

28 Loka 2014, 17:06

Nuffieldmaster kirjoitti:Poistettu sotkemasta mainiota topickia tapahtumasta.

Siirretty tänne: http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 803#p78803" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos :!: :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin