Korholan Perinnepäivät 6-7.9.2014
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Huomenna kello 10.00 pärähtää Korholassa, kun perinnepäivät polkaistaan käyntiin Koneita on saapunut enemmän kuin koskaan osastoille, suuret kiitokset harrastajille tästä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Jokos nelosnuhvi viikonlopusta väsynyt mutta onnellinen..?
Kartano täynnään savua, räminää, kolinaa ja pauketta?Totta jo hiljentynyt.
Tänä vuonna ei kerinnyt paikan päälle, otetaan taas ensi vuonna kiikariin..
Kartano täynnään savua, räminää, kolinaa ja pauketta?Totta jo hiljentynyt.
Tänä vuonna ei kerinnyt paikan päälle, otetaan taas ensi vuonna kiikariin..
One thistle, maybe two among the roses.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Joo, vähän tuollaiset tuntemukset nyttennuffiko kirjoitti:Jokos nelosnuhvi viikonlopusta väsynyt mutta onnellinen..?
Kohan tästä jotenkin selvitään, niin laittelen hieman yhteenvetoa tapahtumasta
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
No niin Perinnepäivät ovat tältä vuodelta ohitse, koneita palauteltu omistajilleen ja omiakin jo korjailtu katoksiin talteen. Yleisöennätys syntyi tänäkin vuonna, vilskettä ja vilinää riitti molemmille päiville.
Ohessa kuvalinkki tapahtumasta https://plus.google.com/photos/10544887 ... su_rs8y8KQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos kaikille kävijöille ja yhteistyökumppaneille!
Ohessa kuvalinkki tapahtumasta https://plus.google.com/photos/10544887 ... su_rs8y8KQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos kaikille kävijöille ja yhteistyökumppaneille!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Sitä oli päästy vanhatkoneet lehdessä julkisuuteen oikein urakalla
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Täytyykin käydä hakemassa tämä lehti itselle
Lehdessä juttua vetokisoista(nuffia et leukkua), sitten 704 lelusta likipitäen realitytarinaa(ööh Vincent-hytti?) etupainoineen..omavalmiste mehtänuffi 460, nelosnuhvin konepäivät... samaten vallu 1502 kiinnosti... (valmistusmäärä edelleen arvoitus )
Hiukan odottaisi tarkkuutta kuitenkin eli oikiaa tietoa.....
Hiukan odottaisi tarkkuutta kuitenkin eli oikiaa tietoa.....
One thistle, maybe two among the roses.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Näin oli päässyt käymään Sarvitraktorikin sai nyt julkisuutta ison kuvan myötä, ja nuffi+volvokin oli yhteen kuvaan livahtanut. Ja puintikuvassakin sama ukko näyttäisi heiluvan hangon varressanuhvi63 kirjoitti:Sitä oli päästy vanhatkoneet lehdessä julkisuuteen oikein urakalla
Varsin kattavasti muutenkin Nuffield-Leyland linjaa taas esillä, mm. Jusapen vetonuffia yms.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Olihan tuokin värkki juu päässyt livahtamaan kuvaan näköjään.....
Ihan hyvä paketti taas yleisesti ottaen. Jossain oli tietty valitettavia asiavirheitä, mutta ei ne lehdentekijätkään kaikkitietäviä ole.
Juttu kelpaa n.99.5% :sesti lukijaporukkaan täydestä vaikka jokin asia olisi kirjoitettu päin honkia.......
Toivotavasti ensvuonnakin Nuffi/Leyland kalustoa olisi kattavasti esillä lehdessä, ja usein....
Ihan hyvä paketti taas yleisesti ottaen. Jossain oli tietty valitettavia asiavirheitä, mutta ei ne lehdentekijätkään kaikkitietäviä ole.
Juttu kelpaa n.99.5% :sesti lukijaporukkaan täydestä vaikka jokin asia olisi kirjoitettu päin honkia.......
Toivotavasti ensvuonnakin Nuffi/Leyland kalustoa olisi kattavasti esillä lehdessä, ja usein....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
nuffiko kirjoitti:Lehdessä juttua vetokisoista(nuffia et leukkua), sitten 704 lelusta likipitäen realitytarinaa(ööh Vincent-hytti?) etupainoineen..omavalmiste mehtänuffi 460, nelosnuhvin konepäivät... samaten vallu 1502 kiinnosti... (valmistusmäärä edelleen arvoitus )
Hiukan odottaisi tarkkuutta kuitenkin eli oikiaa tietoa.....
Leyland -juttuun annetun palautteen pohjalta saatu vastine kirjoittajalta tänään. Asia ok, ja Leylandin mainetta tullaan lehdessä nostamaan, eikä sorruta samanlaiseen vikalistaan toiste, näin käsitin. Mielestäni meidän merkin harrastajien erittäin tärkeä tehtävä on omien merkkiemme julkikuvan puolustaminen. Itse tein mitä kykenin, toivottavasti joku muukin on aukaissut sanaisen arkkunsa toimitusta kohti, etten huutele vain yksiksein. Kait joku muukin merkin mies välittää siitä, mitä Leyland traktoreista "totuutena" julkisesti kerrotaan
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Eipä taida s-posti mattimeikäläiseltä hetkauttaa mihinkään, epäilen..
Laitoin joskus wanhoille "roadless nuffista" palautetta, mutta edelleen odotan vastausta.
Mitäs mää näistä harrastelija tiedän??
Maailmassa on aina ihmisiä jotka tietää asiat parhaiten tai luulee tietävänsä.
Pätee vähän kaikissa asioissa.
Ps.Jotenkin olettaisin että virallinen kerho(hallitus) oikaiseisi pahimmat väärinkäsitykset, kun niihin törmää. Olisiko painoarvoa enempi?
Laitoin joskus wanhoille "roadless nuffista" palautetta, mutta edelleen odotan vastausta.
Mitäs mää näistä harrastelija tiedän??
Maailmassa on aina ihmisiä jotka tietää asiat parhaiten tai luulee tietävänsä.
Pätee vähän kaikissa asioissa.
Ps.Jotenkin olettaisin että virallinen kerho(hallitus) oikaiseisi pahimmat väärinkäsitykset, kun niihin törmää. Olisiko painoarvoa enempi?
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mitenkäs tuohon juttuun pitäis sitten reakoida Kahteen kertaan piti oikein lukea, lehden saapuessa ja nyt ennen kommentia.
Totuushan tuossa viljankeltaisesta leukusta kerrottiin, mitäs me harrastajat voimme, jos, ja kun noinkin vähillä tuntimäärillä ajettu lelulantti sorvaa laakerivaurion takia koteloon reiän ja valuttaa peräöljyt tielle
Olihan tuossa muistakin ongelmista / ominaisuuksista kerrottu, täyttä tottahan nuo on.
Ei leukuistakaan särkymättömiä saada vaikka kuinka vaahdotaa täällä merkkikerhon foorumilla
Tunnustetaan vain rehellisesti ongelmat / viat, korjataan kun kohdalle sattuu, näinhän se on jokaisen traktorimerkin kohdalla
Turpaan tulee, mutta tulkoon, itekkin aiemmin viljankeltaista nelikkoleukkua havittelin, haaveissa lienee vieläkin
Totuushan tuossa viljankeltaisesta leukusta kerrottiin, mitäs me harrastajat voimme, jos, ja kun noinkin vähillä tuntimäärillä ajettu lelulantti sorvaa laakerivaurion takia koteloon reiän ja valuttaa peräöljyt tielle
Olihan tuossa muistakin ongelmista / ominaisuuksista kerrottu, täyttä tottahan nuo on.
Ei leukuistakaan särkymättömiä saada vaikka kuinka vaahdotaa täällä merkkikerhon foorumilla
Tunnustetaan vain rehellisesti ongelmat / viat, korjataan kun kohdalle sattuu, näinhän se on jokaisen traktorimerkin kohdalla
Turpaan tulee, mutta tulkoon, itekkin aiemmin viljankeltaista nelikkoleukkua havittelin, haaveissa lienee vieläkin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Monilla merkeillä on tapahtunut mokia, kun koneita on koitettu saada liian nopeasti markkinoille kehityksen kelkassa pysyäkseen, tuohon aikaan kilpailu oli kovaa, kun monia koneita kyseltiin enemmän kuin saatiin tehtyä, ja merkkien keskinäinen kisa oli todella kiivasta.
Ja joissain kohdin, kun on ollut vähän jo lopun alamäkeä, koitettu kursia säästöjä ja laatu tai laadunvalvonta ja koneiden kunnollinen testaus on kärsinyt.
Ei suoranaisesti tehtaan vika, mutta jos rahaa ei ole ja yritetään sinnitellä hengissä josko se ylämäki sieltä löytyisi.....
Vähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
Ja joissain kohdin, kun on ollut vähän jo lopun alamäkeä, koitettu kursia säästöjä ja laatu tai laadunvalvonta ja koneiden kunnollinen testaus on kärsinyt.
Ei suoranaisesti tehtaan vika, mutta jos rahaa ei ole ja yritetään sinnitellä hengissä josko se ylämäki sieltä löytyisi.....
Vähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Juu, samoilla 100mm putkilla kulkee mein nuhvi edelleen, jotka sinne on 60-luvulla konerempassa laitettu
Tiiä sitten niitten heikkoudesta,ja vesilläkin on välillä ajettu kun syyläri oli rikki
Tiiä sitten niitten heikkoudesta,ja vesilläkin on välillä ajettu kun syyläri oli rikki
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.