Vanha palvelija bolinder-munktell olis taas yhtenä kappaleena.
Aika rojekti ollu näin kesälomalla ottaa ensin hytti pois.Sitten poikki lootan etupuolelta ja heti perään aski lattialle ja purkuun.Käytökoneelta löyty ehjät rattaat jotka vaihtelin paikoilleen.
Kyllä helpotti kun sain valtra-huollosta katkasuradan lainaan.Enää olis jäljellä hytin ja muun pikkurihkaman takaisin asennus ja sit kytkimen kohdalta poikki ja tutkimaan syy ajoittaiseen jumittumiseen.
Mitäs tuli tänään touhuttua?
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
- Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kasinuffiin vaihdettu uusi kytkinlevy mutta ei pirulainen pidä vieläkään.
Tuo 11" kytkin taitaa olla liian pieni tuohon....mutta näillä mennään haastamaan kutosnuffi ja perkinssimajori
Tuo 11" kytkin taitaa olla liian pieni tuohon....mutta näillä mennään haastamaan kutosnuffi ja perkinssimajori
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Leuku ajettu Canterin lavalle ja todettu että öljy lentää kampiakselin etupäästä ihan suhonaan
Kiitos IKH
Otettava koko motti ylös ja käytävä läpi,kk-laakerit luultavasti ainakin huonot öljynpaineista päätellen.
Kisat kun kestäis vielä kunnialla...
Kiitos IKH
Otettava koko motti ylös ja käytävä läpi,kk-laakerit luultavasti ainakin huonot öljynpaineista päätellen.
Kisat kun kestäis vielä kunnialla...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tämän päivän touhut siinä,kun kävin Viljo messuilla jtn 3 tuntia ja sitten emännän mökillä uimassa ja veneen pesulla..
Paarmoja pirusti,muuten olisi mukava laiturilla löhöillä.
Grillailtu on ruokapolitiikka ja varjoa lähinnä etsitty.Töitä voi siirtää viileämmille keleille.
Viikko vielä duunia ja sitten lomille..
Paarmoja pirusti,muuten olisi mukava laiturilla löhöillä.
Grillailtu on ruokapolitiikka ja varjoa lähinnä etsitty.Töitä voi siirtää viileämmille keleille.
Viikko vielä duunia ja sitten lomille..
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kuusi päivää tälle viikkoa töitä, nyt saunan jälkeen Sakun olutta maistellen.
Menny kyllä ihan koko kesä aivan hukkaan, kun ei ole palkkatöiltä ehtinyt mitään omia hommia joista saisi jo yhden a4 kokoisen tarinan..
Menny kyllä ihan koko kesä aivan hukkaan, kun ei ole palkkatöiltä ehtinyt mitään omia hommia joista saisi jo yhden a4 kokoisen tarinan..
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Raktoriremppaa vähän sitä sun tätä.. Auton pesin toiseen kertaan tänäsuvena, vähän viileempää tulee kun kastaa ittensä. Yks työvaihe rempassa tyssäs ku yhdet, tietynmalliset tongit oli joku piilottanu johonkin ite en myönnä mitään Kertakaikkiaan liian kuuma tehdä mitään, kokoajan silti pitää jotain mukamas vääntää. Toiset ei vaan kuumuutta kestä, mää olen semmonen.
"Black smoke don't mean it's broke"
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Meripäivillä tässä muutama päivä mennyt....
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Emännän Stiili MS 250 rupes renkkaamaan, ei käy saha tyhjäkäyntiä. No virtuaalimaailmassa tein virtuaaliremppaa eli katselin diy sahankorjausvideoita ja virityin tunnelmaan. Iltasella kun saha kotiutui emännän mukana aloin tutkia ja purkuhommiksi meni.
Tämän päivän aamupuolelle meni mutta vika löytyi.
Toinen noista siirtokalvon kannen ruuveista oli löysällä. Vanhassa sahassa, en olis uskonut jos joku olis tuommoista vikaa ehdottanut.
Vaan sen tiukkasin, pensaputken tutkin ettei ole vuotoja ja taas sahataan. Kaasarin kannessa luki China.
Onneks Nuhvi toimii vaan siihenkii pitäs moottoriöljyt vaihtaa kun on pesuöljyinä universaalit
Tämän päivän aamupuolelle meni mutta vika löytyi.
Toinen noista siirtokalvon kannen ruuveista oli löysällä. Vanhassa sahassa, en olis uskonut jos joku olis tuommoista vikaa ehdottanut.
Vaan sen tiukkasin, pensaputken tutkin ettei ole vuotoja ja taas sahataan. Kaasarin kannessa luki China.
Onneks Nuhvi toimii vaan siihenkii pitäs moottoriöljyt vaihtaa kun on pesuöljyinä universaalit
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Tulipa nuffen sähköt tänään tehtyä kokonaan uusiksi. Viikko sitte meinas palaa koko vehje, menee noi johdot paikotellen aika mureaksi 55 vuodessa... Vanhan tasurin jätin paikalleen, toisen releen laitoin (ehjemmän)
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Rötvätty. Eilen päätin korkata vuoden tauon jälkeen kun tuli harvoin käyviä vieraita kylään. Meneepäs muuten tulivesi aika äkkiä päähän kun on hetken aikaa höperehtinyt selvää.
Kirpputorilta ostin kaksi autoradioo. Toinen on vissiin 240 Volvon orkkis. Tarvis räpeltää niistä jotain kivaa.
Kirpputorilta ostin kaksi autoradioo. Toinen on vissiin 240 Volvon orkkis. Tarvis räpeltää niistä jotain kivaa.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Eilis aamu alkoi matonpesulla,pakoputken vaihdolla,jatkui traktorin takarenkaan paikkauksella(tossu),päättyi uuniremppaan.Kiva olla lomalla.30 astetta mitarissa.Tuo takarengas meinasi jo ruveta kyrsimään,mutta teinpäs.
One thistle, maybe two among the roses.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Astran ilmastoinnin kennon+ kuivaimen vaihto
Pikkumersun alapallon vaihto
Kellarikerroksen lattian valun valmistelua...
Hikeä pukkaa
Pikkumersun alapallon vaihto
Kellarikerroksen lattian valun valmistelua...
Hikeä pukkaa
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Puimuri kiskaistu eilen kotio, sopi se tuolle lavetille ihan hyvin
Tänään sitten aloitin huoltoja ja korjauksia.
Viimesyksynä tuhoutunut silppuri uusiutuu purkuosalla massikkasamposta ja samoin purkatorveen jatko massikkasamposta hitsattu hovihitsarin toimesta tänään. Millistä peltiä ja puikkokone 2 mm puikoilla, mutta ammattilainen osaa näköjään Saa nähdä kestääkö torven lähtö tuota lisääntynyttä painoa, tarkoitus laittaa ainakina yksi sinkki vantilla tukemaan aivan ylhäältä.
Moottoritilan pesin ihan pesuaineella. Ei oltu tehty ikinään tuossa sitä. On hyvä tuollainen pesuaineen vaahdotin, lähtee todella pienellä vaivalla tuollainen pölyöljytahma irti kun se pesuaine ei valahda heti alas eikä kuiva vaan vaahto pehmittää sitä pitempään. Olipa mukava vaihtaa öljyt puhtaaseen moottoriin.
Tänään sitten aloitin huoltoja ja korjauksia.
Viimesyksynä tuhoutunut silppuri uusiutuu purkuosalla massikkasamposta ja samoin purkatorveen jatko massikkasamposta hitsattu hovihitsarin toimesta tänään. Millistä peltiä ja puikkokone 2 mm puikoilla, mutta ammattilainen osaa näköjään Saa nähdä kestääkö torven lähtö tuota lisääntynyttä painoa, tarkoitus laittaa ainakina yksi sinkki vantilla tukemaan aivan ylhäältä.
Moottoritilan pesin ihan pesuaineella. Ei oltu tehty ikinään tuossa sitä. On hyvä tuollainen pesuaineen vaahdotin, lähtee todella pienellä vaivalla tuollainen pölyöljytahma irti kun se pesuaine ei valahda heti alas eikä kuiva vaan vaahto pehmittää sitä pitempään. Olipa mukava vaihtaa öljyt puhtaaseen moottoriin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
On siististi kyllä torvi jatkettu. Lisätuenta auttanee lähtöpään kestossa, ilman sitä saattaa käydä hassusti aikaa myöten. Ja hyvinhän se Sampo uudelle alustalle sopi
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Pelastusoperaation vaihe kun alkaa jotain näkymäänkin.. Hommia joissa tarkenisi ilman 30 celsiuksen lämpötiloja kun tehdään pitkähköä päivää..
- Liitteet
-
- perustusremppa.jpg (106.61 KiB) Katsottu 8362 kertaa