Jenkkien perässä suomi hörhöläksi?

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

28 Tammi 2014, 00:24

Yhä edelleen, koitan olla kommentoimatta asiaan pahemmin tai jyrkemmin, vaikka asioista tiedänkin jotain..... :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

28 Tammi 2014, 09:51

Nuffieldmaster kirjoitti:Mitäpä mieltä olette näistä huumehöyryisten höyryämisistä, että suomi pitäisi muuntaa jenkkilän tapaan huumehörhöjen valtakunnaksi laillistamalla kannabis?

Minä olen itse vahvasti sitä mieltä, että jokaiselta jonka verestä löytyy noita huumausaineita niin munat valtiolle ilman kipulääkkeitä (nehän kulkee jo veressä) ja tervaa haavoihin :twisted:
Nuffieldmaster kirjoitti:

Edelleen olen sitä mieltä, että huumehörhöille armolaukaus...
Oliko ahvenen kommentti liian raju, kalahtiko ns."omaan nilkkaan", vai miksi se piti poistaa :?: :?:
Kun tuollaisia, ylläolevia kommentteja kirjoittelee, niin pitäis myös hyväksyä muittenkin kommentointi.
Mietippä joonas tarkaan, sitten kun sinulla, toivottavasti tulevaisuudessa, on omia lapsia, ja sattuiskin niin että joku heistä jossain elämän vaiheissa haksahtaa huumeisiin, vieläkö pysyis kommentit tuollaisina :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

28 Tammi 2014, 10:23

Eikös Joonas sanoessaan " Edelleen olen sitämieltä...." jätä takaportin mielipiteensä muuttamiselle jos tarve vaatii. Eli niin kuin politikot vastaavat "Ehdoton ehkä" kysyttäessä mielipidettä johonkin asiaan.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Tammi 2014, 10:59

kari t kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Mitäpä mieltä olette näistä huumehöyryisten höyryämisistä, että suomi pitäisi muuntaa jenkkilän tapaan huumehörhöjen valtakunnaksi laillistamalla kannabis?

Minä olen itse vahvasti sitä mieltä, että jokaiselta jonka verestä löytyy noita huumausaineita niin munat valtiolle ilman kipulääkkeitä (nehän kulkee jo veressä) ja tervaa haavoihin :twisted:
Nuffieldmaster kirjoitti:

Edelleen olen sitä mieltä, että huumehörhöille armolaukaus...
Oliko ahvenen kommentti liian raju, kalahtiko ns."omaan nilkkaan", vai miksi se piti poistaa :?: :?:
Kun tuollaisia, ylläolevia kommentteja kirjoittelee, niin pitäis myös hyväksyä muittenkin kommentointi.
Mietippä joonas tarkaan, sitten kun sinulla, toivottavasti tulevaisuudessa, on omia lapsia, ja sattuiskin niin että joku heistä jossain elämän vaiheissa haksahtaa huumeisiin, vieläkö pysyis kommentit tuollaisina :?:
Empä ole ahvenen kommenttia poistanut. Olisiko itse pyytänyt? Miksi kari epäilet heti minua kommentin poistamisesta ja erittäin kärkkääseen sävyyn :?:

Olen sitä mieltä, että jos kasvatus on mennyt niin päin persettä että uusi polvi sortuu huumeisiin on peiliin katsomisen paikka ja ehkä se nappi ohtaan vaikka sille peilikuvalle. Kyllä jos lainsäädäntöä muutetaan kuten jenkkilässä, niin alkaa loppua maaseutukasvatukseltakin pohja. Väitän, että syrjäseuduilla puhdas luonto ja elämä antavat hyvät avut kasvattaa suoria kansalaisia kuten itsekkin olen saanut kasvaa täällä pienessä kylässä, mutta jos jenkkilän villitykset tuo höpöheinän tänne maaseudullekkin jokatarhurin tarhaan niin kovasti on maailma sekaisin...

Jotenkin jää nyt sellainen kuva, että jos armolaukaus teksti olisi tullut muun kuin minun suusta, kari ei olisi asiaan tarttunut lainkaan :?: 8)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

28 Tammi 2014, 11:50

Aika on surkea nyt kun metsä ja teknologia sakkaa pahasti, ja valtiolla pasmat sekaisin kaiken suhteen. Sinällään olis toivottavaa että ensin päästäisi tästä irtisanomisten sekä tehdaiden alasajon aikakaudesta- sitten voitais miettiä uudestaan jotain hampunkasvatuksen laillistamista.

Jos jotain hyvää haluttaisiin niin suomen pitäisi panostaa tuohon bioteknologiaan yms, siinä vois olla sarkaa :idea:
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

28 Tammi 2014, 12:32

Voishan se olla niin kin, että pistetään kaikki pellot kasvamaan kannabista niin sais kaikki Suomalaiset kuolla onnellisina nälkään. Leipähän tästämaasta loppuu tällämänöllä jokatapauksessa. On se yhtä p***el***ä ettei suomenkansa tajua ettei tämä ns. Ameriikanonni ole mahdollista meidän resursseilla. Jenkkiläisiltäkin se onni on karkaamassa käsistä kun orjien pito on laitonta. Se vaan on silllälailla, että orjat eli nämä reilusti tummempi-ihoiset ovat aikoinaan luoneet USA:n hyvinvoinnin ja nyt sitä yritetään ylläpitää riistämällä öljyvaltioilta energia pilkkahintaan. Jos eivät myy niin pistetään velkavaroin hankitut hävittäjät ja panssarit asialle syrjäyttämään vastaanhangoitteleva valtionpäämies. Jenkit on niin maar perusteelisesti velkaa Kiinalle, että jos Kiina sanoo velat irti on konkka valmis ja silloin alkaa se ISORYTINÄ jossa toteutuu se Vesivehman jenkka, eli menee nuoret sekä vanhat samanlailla. Kyllä Suomen pitäis vaan kylmänviileästi niin kuin jääkuski irtautua Eurosta ja otta oma valuutta käyttöön eikä liittyä Natoon. Itsenäisessä Suomessa saisimme päättää suvereenisti omista asioistamme. Tämä ryssänpelon lietsominen on aivan turhaa ei niillä ole mitään käyttöä meidän maaperällemme nykyaikana koska heidän puolustuksensa kannalta yltävät ohjuksillaan riittävän pitkälle. Se oli eriasia silloin -39 luvulla kun ei vielä ollut pitkänmatkan taisteluvälineitä.
Nyt varmaan kiihkokapitalismit leimaa minut kommariksi, mutta sitä en ole enkö siksi tule. Olen maalta lähtöisin, kohtuullisen kokoisen maatilan poika, mutta leipätyöni tehnyt ansiotyössä (En kylläkään Hankkijan niin kuin joku minua nimitteli) elämänkatsomus on kehittynyt työnivuoksi erilaisten ihmisten kanssa keskustellessa.

Saimpas pers...es purkautua! Poistakaa teksti jos se joitakin loukkaa tai on muuten sopimatonta.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

28 Tammi 2014, 14:48

Sompion teeseistä uskallan kirjoittaa muutaman. Yksi on tuo ryssänpelko, sodankäyneellä ja läheltä nähneellä sukupolvella se oli ymmärrettävää. Tosin onhan heistäkin moni nähnyt venäläisiä veteraaneja, ihan tavallisia ihmisiä ovat sielläkin rajan toisella puolen. Hallintokoneisto siellä on ollut jotain mitä ei voi käsittää, eikä maa niin vain pääse karvoistaan.

Venäläiset ovat mahdollisuus suomelle, eivät uhka tällähetkellä, tuskin tulevaisuudessakaan.

Toinen asia; (en ole itsekkään kommunisti, enkä kapitalisti. Niiden välillä tasapainoilemalla pääsee pitkälle)
Valtiolla tulisi olla tietyt perustoiminnot ns. omassa hallinassa, kuten sähkö, tiedonsiirtoverkot, posti, tieverkot
Erityisesti sapettaa lopettelevan tilan poikana tuo kemiran myynti, toki muitakin suuria hölmöyksiä tehtiin 2000-luvun alkuvuosina

Maatalous on öljyriippuvainen, ja suomi tahtoo olla hieman energiariippuvainen muista maista. Paljon on vielä ratkottavaa näissä asioissa ja suunta on hieman hapuileva
*Onneksi nuhviin saa laitettua helposti uuden moottorin sitten kun öljy loppuu erillisrungon päälle :mrgreen:*

Kyllä ihmisten yleiseen mielialaan vaikuttaa tämä jatkuva toitotus kuinka huonosti menee, tosiasiassahan on joitain valopilkkuja mutta savupiipputeollisuus on murroksessa. Valitettavasti..

Aku ankkaa siteeratakseni "elämme kovia aikoja ystävä hyvä"
Satunnainen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Huhti 2013, 07:04

28 Tammi 2014, 15:33

Sinällään hyvä että muualla maailmassa kokeilevat huumeidenkin laillistamista, "sota" huumeita vastaan kun ei ole oikein toiminut. Muutaman vuoden kun siellä kokeilevat niin jo vähän paremmin voi sanoa kannattaako, mieluummin jossain muualla moiset kokeilut kuin suomessa.

Henkilökohtaisesti en koskaan ole ollut humalassa (kenties syntymähumalassa) ja minun puolesta kahvinkin voisi kieltää :)
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

28 Tammi 2014, 16:47

Empä ole ahvenen kommenttia poistanut. Olisiko itse pyytänyt? Miksi kari epäilet heti minua kommentin poistamisesta ja erittäin kärkkääseen sävyyn :?:
No jospa sitten ahven olis itse pyytänyt poistamaan, mutta kuitenkin poistettiin, ja ajattelin automaatisesti, kun koski sinua ja niskalaukausta että olisit kommentin poistanut.
Tämäkö mielestäsi "erittäin kärkästä" :?:
Oliko ahvenen kommentti liian raju, kalahtiko ns."omaan nilkkaan", vai miksi se piti poistaa :?: :?:
Jotenkin jää nyt sellainen kuva, että jos armolaukaus teksti olisi tullut muun kuin minun suusta, kari ei olisi asiaan tarttunut lainkaan :?: 8)
Satavarmasti olisin kommentoinut, olispa tullut keneltä tahansa.

Ameriikan ihannoia en missään tapauksessa ole, päin vastoin, mutta kuten aiemmin sanoin.
Jos laillistavat kannapiksen niin viranomaiset pääsee helpommalla, säästyy yhteiskunnan varoja kun ei tarvii joka hörhöä käräjillä käyttää ja luonto hoitaa loput.

Sitten vielä sompiolle, aikoinaan sähköpostissa itse mainitsit, "Olen Hankkian miehiä", kyseinen sähköposti on vielä tallessa :wink:
Omalta osalta en enään kommentoi kyseistä asiaa vaikka joku varmaan jatkokysymyksiä esittääkin :!:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

28 Tammi 2014, 17:49

Elekäähän hyvät miehet ennää tapelko mokomasta aiheesta...
Teällä moalla sitä on muutakin puuhaa, ku tehä persiensä kans rätinkiä
suuren maailman ongelmista.. :D :D
Tännäänkin oli niin mukava olla mehtässä, juuva sitä kahvia termoksesta,
Havumetsän hämärtyessä, puhtaassa ja raikkaassa ilmassa.

Kohta tulloo nuffiin osia paketti, näkkyypähän kevään/kesän tullen kylällä
BMC raketti...

Hiekkalaatikolla haaveilin mä vaan...voe kun joskus pääsis nuffia fiksoomaan...

Ottaa asiat huumorilla...ei ahista, eikä naamaa nahista, kahvi ee oo pahista.... :wink:
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

28 Tammi 2014, 17:59

ite poestin sen kirjutteluni mutta kantani on se mitä oli siinä maenittu
:cry:
aja millä ajat mutta majorilla loput
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

28 Tammi 2014, 20:43

Pistäppä Kari minulle takaisin se sähköposti missä kehun olevani Hankkijan miehiä. Itse en kylläkään löytänyt sitä lähetetyistä vuodelta 2003-tämäpäivä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

28 Tammi 2014, 22:21

Palataanpas raiteille, ja asiakeskusteluun ( ja asialliseen keskusteluun).....

Kyllä sen tupakan ja alkoholin on todettu olevan myös aika "koukuttavaa" huumetta, samoin kaffeen kofeiini.....
Itsellä nuo 2 ensin mainittua tahtoo olla lievästi hiukan suurella kulutuksella, ilman kaffeeta pystyn olemaan viikkojakin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

29 Tammi 2014, 08:04

Eiköhän jokaisella liene oma valtansa mitä nauttii tai kokeilee, vaikkapa naapurin emäntää.. :lol:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

29 Tammi 2014, 08:40

http://www.youtube.com/watch?v=2DI9VUvQfV8" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Vastaa Viestiin