Hydraulihalkoja

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

08 Helmi 2014, 00:06

Tuossa iskua 116cm, ja kun se paluuliike sais olla nopeempi......
Ei taitane tuo venttiili toimia, kun sama paine menee molemmin puolin puristusvaiheessa, ja kun paine kasvaa, mäntien pinta-alan erosta johtuen, sehän silloin vaputtaa paluukierron vapaaseen paluuseen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

08 Helmi 2014, 17:49

Mihinkä koneisiin on tarkoitettu jousipalautteiset sylinterit.. :?: :roll:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

16 Helmi 2014, 18:27

Tälläiset sylkät sieltä sitten tuli tähän prokkikseen:
Liitteet
IMG_2244.JPG
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

16 Helmi 2014, 18:29

Mutta tämä projekti on vienyt pajatilan vielä(kin) tehokkaasti, runko hiottu+paikattu runsaasti+maalattu. Vanerit on kaikki uusia, sähköt ja renkaat samoiten.
Liitteet
IMG_2314.JPG
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

16 Helmi 2014, 18:39

Tälläisen oli joku koulussa väsännyt...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

25 Helmi 2014, 23:19

Huomenna olisi tarkoitus alkaa kasaamaan tätä projektia, nyt kun hevoskärrin pajasta ulos sain.

Mites kolmetonnine, onko prokkis siellä edistynyt?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

26 Helmi 2014, 21:46

Tälläistä tänään:
Liitteet
IMG_2322.JPG
IMG_2321.JPG
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

26 Helmi 2014, 21:47

Lisää:
Liitteet
IMG_2327.JPG
IMG_2326.JPG
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

26 Helmi 2014, 21:48

Ja vielä:
Liitteet
IMG_2328.JPG
IMG_2330.JPG
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

26 Helmi 2014, 21:50

Kuten kuvista näkee, esim. runkorakenne poikkeaa tyypillisestä omavalmisteesta/tehdaskoneesta. Aina pitää yrittää tehdä jotain uutta :)

Huomenna jatkuu terälaitteen tukemisella sekä terän korkeudensäätö mekanismin ihmettelyn puitteissa. Pääsylinterin korvakoihin pitää käydä porauttamassa tapeille reiät ja venttiilipöydälle tuki tehdä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

26 Helmi 2014, 21:58

Ohoh, täällä huudetaan nimeäni enkä huomaa :oops:

Kaikki aineet pääasiallisesti on, ei ole tullut vielä aloitettua. Se on nää kiireet.. :oops: I-palkki löytyi hukkapätkänä sopivaan hintaan..
Rakennetta tullaan luultavasti kopioimaan estre:stä (made in estonia) suurimmilta osin, tosin hieman laadukkaammin toteutettuna mm. tukijalat. :) Vanhoista auran kulutusteristä tulee "terä" tähän värkkiin.

Täytyis tehdä laskelmat tuon palkin kestävyydestä teoreettisella maksimikuormalla. Tosin saa olla aika pölli että vaatii tehoa niin paljon kuin tunkissa on voimaa.. :mrgreen:
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

26 Helmi 2014, 22:08

Jotenkin tulee mieleen tuosta että tunkki joutuu aika koville noin pitkällä iskulla jos pääsee yhtään vääntämään..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

26 Helmi 2014, 22:12

Kunnollinen tuenta sylinterille, ja järkevästi suunniteltu "painin" sinne männän päähän.. :)
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

26 Helmi 2014, 22:32

ramba kirjoitti:Jotenkin tulee mieleen tuosta että tunkki joutuu aika koville noin pitkällä iskulla jos pääsee yhtään vääntämään..
Kourun pohjalla on railo tuossa minun kötöstyksessä johon painimen tuenta perustuu. Kulkee kuin kiskoilla, tosin en sitä liukua perinteisesti I-palkin avulla toteuttanut vaan tuolla em tavoin. Sylinteri on pelkästään tapeillaan kiinni päistään, eli ei ole matkalta kiinnitetty runkoon.

Materiaalivahvuutta sen verta ettei tarvitse laskutoimituksia tehdä :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Helmi 2014, 01:10

Eipä tuota omatekelehalkojaa ole kans tunkin kinnikkeiden osalta tarvinnut parannella....
Iskua 112cm.... Mäntä 80mm....

Terää on kyllä tarvinnut oikoa ja alkuun parannella (vahvistaa/ tehdä lopulta uusiksi 25mm kamasta) , muttei sitäkään enää vimevuosina....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin