Juhannuspäivä menikin rattoisasti heinätöiden merkeissä, aika hyvän laatuista pienpaalia saatiin talteen tänä vuonna
Ja brittitraktorithan työn teki taasen No oli se kotimainenkin yhden kärrin aisankannattajana
Heinätyöt (kesäkuvia)
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mulla pelottavat paikat, aivan inan verran kosteaa oli tänään eilen kaadetut, eikä uskaltanut paalata, huomiseksi luvannut 53% varmuudella vettä vähäisiä määriä
Tuossa kuvissa näkee kaivojen kohdalla lopetetun lannoituksen rajan aika selvästi. Kyllä se vaan venäläinen apulanta auttaa.
Kaivojen takia tuossa naapurille menevän tien laidassakin on tuota paskaruohoa, kun ei uskalla torjunta-aineita kaivojen takia pellolla käyttää...
Tuossa kuvissa näkee kaivojen kohdalla lopetetun lannoituksen rajan aika selvästi. Kyllä se vaan venäläinen apulanta auttaa.
Kaivojen takia tuossa naapurille menevän tien laidassakin on tuota paskaruohoa, kun ei uskalla torjunta-aineita kaivojen takia pellolla käyttää...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Meillä on sadetta tullut joka päivä. Ilmankosteus likellä sataa. Pellolla laihehtii lammikot. Vaikka lämmintä on, ei kuiva heinä tällä kelillä. Onneksi en ole niittänyt vielä.
Toisen romu on toisen aarre
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
402 paalia varastossa, sitten tuli sade. reilu ha jäi peltoon. No katsotaan, voihan noista tulla kakkoslaatua vielä, koska sade ei aivan mahdoton ollut.
Nuhveilla oli iso rooli täälläkin, pöyhintä ja karhotus oli isomman vastuulla ja paalasin pienemmällä.
Nuo neljäsataa paalia jotka talliin saatiin on laadultaan ensiluokkaista.
Nuhveilla oli iso rooli täälläkin, pöyhintä ja karhotus oli isomman vastuulla ja paalasin pienemmällä.
Nuo neljäsataa paalia jotka talliin saatiin on laadultaan ensiluokkaista.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tonni rikki paalimäärässä.
Ens vuonna tulee hankomiehille helpotusta, ostaa päräytin elhon väliakseli-paaliradan justi äsken
On muuten tuo uusrämävelsakärri mahoton paalinkuskaukseen. Yli 150 paalia mahtuu siihen, ja kun vertaa sitä pitkän puulavan 120 paaliin ja 6 tonnin tuhtin 90:n paalin vetoisuuteen, niin mahdoton on... Johtunee tekemistäni puulisälaidoista ja kärrin mittasuhteista. Kun tuhti on leveä ja lyhyt, tuo kapea ja pitkä...
Ens vuonna tulee hankomiehille helpotusta, ostaa päräytin elhon väliakseli-paaliradan justi äsken
On muuten tuo uusrämävelsakärri mahoton paalinkuskaukseen. Yli 150 paalia mahtuu siihen, ja kun vertaa sitä pitkän puulavan 120 paaliin ja 6 tonnin tuhtin 90:n paalin vetoisuuteen, niin mahdoton on... Johtunee tekemistäni puulisälaidoista ja kärrin mittasuhteista. Kun tuhti on leveä ja lyhyt, tuo kapea ja pitkä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
600-700 paalia tuli juhannuksena tuolta yhdeltä palalta ja sen pitäisi nipinnapin riittää talven yli hevosille ja lampaille, katellaan miten käyNuffieldmaster kirjoitti:Tonni rikki paalimäärässä.
Ens vuonna tulee hankomiehille helpotusta, ostaa päräytin elhon väliakseli-paaliradan justi äsken
.
Paalirata ihan kätevä, helpottaa juurikin hankomiesten hommia. Kärrin kytkentä vaan aikas hankala, koukku oltava just oikealla korkeudella ja väliakseli mennä mongertaa vaikka mihin suuntaan. Kylillä nähtyä, omaa paalainta ei ole. Apumies oltava kärrin lavalla niputtamassa.
Itse suosin ainakin matalia puukärrejä, ei tarvitse hangolla heilua ja heitellä korkeiden laitojen yli, sama paalimäärä tai enemmänkin soppii.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 30 Huhti 2013, 07:04
Itellä ollut paalirata siitä asti kuin oma paalain, ei mitään isompia ongelmia kärrin kiinnittämisessä siihen. Peruuttaessa saa lukittua akselin kääntymisen, pitää muistaa irrottaa lähtiessä tai hajoaa kuorman kanssa(sattunut on )
Korkeutta varten tuossa on "putket" joita pitkin nousee ja laskee kärrin kiinnitys, aisa vedetään vaijerilla paikalleen, tyhjä kärri nousee yläasennon lukitukseen suht helposti vivulla mutta täysi kärri vaatii jo vähän voimaa että saa avattua lukituksen yläasennosta irrottaessa.
Työ nopeus sellainen että 2 henkeä tekee pellolla kuorman ja minä ajan pihaan ja tyhjennän, joku laittaa kuivuriin samalla, kutakuinkin ehdin takaisin tyhjän kanssa kun on uusi kuorma valmis
vanhoja kuvia, en uudempia löytänyt -09
Noiden kärrien kanssa ei oikein täytenä taakse näe niin pitää peilejä vilkuilla julkisilla teillä ajaessa josko joku takana jumissa, valojakaan ei ole/toimi niin kääntymisissä pitää blokata koko tie varmuuden vuoksi ettei kukaan mahdu ohi tunkemaan
Korkeutta varten tuossa on "putket" joita pitkin nousee ja laskee kärrin kiinnitys, aisa vedetään vaijerilla paikalleen, tyhjä kärri nousee yläasennon lukitukseen suht helposti vivulla mutta täysi kärri vaatii jo vähän voimaa että saa avattua lukituksen yläasennosta irrottaessa.
Työ nopeus sellainen että 2 henkeä tekee pellolla kuorman ja minä ajan pihaan ja tyhjennän, joku laittaa kuivuriin samalla, kutakuinkin ehdin takaisin tyhjän kanssa kun on uusi kuorma valmis
vanhoja kuvia, en uudempia löytänyt -09
Noiden kärrien kanssa ei oikein täytenä taakse näe niin pitää peilejä vilkuilla julkisilla teillä ajaessa josko joku takana jumissa, valojakaan ei ole/toimi niin kääntymisissä pitää blokata koko tie varmuuden vuoksi ettei kukaan mahdu ohi tunkemaan
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tänä päivänä otimme emännyyven kanssa videota tuosta kielenkantoja kirvoittavasta kelapöyhimellä pöyhimisestä:
http://www.youtube.com/watch?v=UsjeACo4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=UsjeACo4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Saman tyylistä menoa täälläkin juhannukselta:Nuffieldmaster kirjoitti:Tänä päivänä otimme emännyyven kanssa videota tuosta kielenkantoja kirvoittavasta kelapöyhimellä pöyhimisestä:
http://www.youtube.com/watch?v=UsjeACo4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eilissä iltana saatiin heinät tehtyä tältä kesältä loppuun. 1200 paalia varastoon ja 760 ajettiin asiakkaille suoraan. Varastosaldo olisi siis n. 2000 paalia talven myyntiin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti: