Yleistä keskustelua mistä vain
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kiitos taas EeUu ja meidän lammaspoliitikot: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1450674192673.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuinka monta työtöntä ja kuljetusliikkeen konkurssia tämä taas aiheuttaa, taas on poliitikot lyöneet päänsä Brysselin pyökkiin
Oma toimeentulo myös huolena, sekin kun suurelta osin tienpäältä revittävä
Nuo polakit, unkarilaiset ym. ovat kyllä olleet täällä riesana jo useamman vuoden, aika moni puoliperänvetäjä on muu kuin suomalainen kun tuolla vastaan tulee
Kuinka monta työtöntä ja kuljetusliikkeen konkurssia tämä taas aiheuttaa, taas on poliitikot lyöneet päänsä Brysselin pyökkiin
Oma toimeentulo myös huolena, sekin kun suurelta osin tienpäältä revittävä
Nuo polakit, unkarilaiset ym. ovat kyllä olleet täällä riesana jo useamman vuoden, aika moni puoliperänvetäjä on muu kuin suomalainen kun tuolla vastaan tulee
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Totta on. SSS-hallitusta ja ministeriön virkamiehiä viedään kuin pässiä narussa. Tosin homma lähti käsistä jo pääministerinä öykkäröineen ja presidentin hommasta demarileirissä SAK:n tuella kilvoitelleen Paavo "Mooses" Lipposen alulle panema. Olen itse seurannut yli 25 vuotta maantiekuljetusten kaaosta, ja kyllä nyt aletaan olemaan niin pohjalla kuin olla voidaan. EU:n kuljetusdirektiivit eivät sinänsä kiellä kotimaisen kuljetusyrittäjien suosimista. Esimerkiksi polttoaine- ja ajoneuvoverotuksella sekä ylirajojen suuntautuvien maantiekuljetusten tieturvallisuutta, kuljettajan työaikaa ja ajoneuvon kuntoa sekä lastin kuormausta koskevilla maan omilla lainsäännöksillä pystytään vielä kohtuullisen helposti plokkaamaan esim. pahimmat venäläiset ja muut roistoi kuljetusyritykset pois markkinoilta. Toki vanja keksii heti jotain vastaavia ja heti rajalla eteen tulevia kalliita vastatoimia mutta länteen päin suuntautuavaa kilpailua pystytään, jos halutaan, tervehdyttää omin toimin.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Mutta asioille ei tehdä mitään, koska sehän saattais helpottaa oman maan kansalaisten elämää
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä ne tiemaksut pitäisi nyt ainakin laittaa pikapuolin täytäntöön, ja rengasvaatimukset, joita myös satamissa valvottaisiin
Ja muutenkin valvonta olisi ihan poikaa tuolla tienpäälläkin.
Ja muutenkin valvonta olisi ihan poikaa tuolla tienpäälläkin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No, toisaalta voisi karvaasti sanoa, että hyvä kun nyt muutkin alat alkavat päästä samaan pisteeseen missä maanviljelijät ovat olleet jo 20 vuotta, eli hintataso poljetaan suomen sisällä eu:n yhteiseen linjaan. Polakit, unkarilaiset ja vastaavat painaa bulkkiviljaa markkinoille sellaisella hintatasolla, että ei täällä homma kyllä kannata ja moni tila konkurssikypsä. Ja meillä vielä miinustetaan eu-hintatasosta itämeri -"kulu" pois euroopan keskihinnoista.nuhvi63 kirjoitti:Kiitos taas EeUu ja meidän lammaspoliitikot: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1450674192673.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuinka monta työtöntä ja kuljetusliikkeen konkurssia tämä taas aiheuttaa, taas on poliitikot lyöneet päänsä Brysselin pyökkiin
Oma toimeentulo myös huolena, sekin kun suurelta osin tienpäältä revittävä
Nuo polakit, unkarilaiset ym. ovat kyllä olleet täällä riesana jo useamman vuoden, aika moni puoliperänvetäjä on muu kuin suomalainen kun tuolla vastaan tulee
Mutta tästä ei päässyt kukaan lakkoa laittamaan päälle tai satamia tukkoon, kansahan hurrasi kun ruoka halpeni.
Joku pilapiirtäjä minusta kiteytti asian hienosti jo 90 luvulla, siinä työmies kehuu pomolleen, että hyvä kun eu:hun liityttiin, saadaan puolet halvempaa ruokaa, siihen patruuna sanoo, että hyvä niin kohta joku tekee sinunkin työsi puolta halvemmalla
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Lakko on aika viimeinen keino tähän asiaan, eikä maanviljely nyt liity tähän asiaan mitenkään.
Vika löytyy Arkadianmäeltä, ja on löytynyt sieltä jo vuosikymmeniä.
Vika löytyy Arkadianmäeltä, ja on löytynyt sieltä jo vuosikymmeniä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kyllä se vain liittyy. Maanviljelys on kokenut tuon saman jo aijemmin, ja siihen on ollut pakko totuttauduttua. Nyt sama tulee kuljetusalalle, ei auta kuin totuttauduttua euroopan meininkiin.
Toiset kehittyvät ja kasvavat suomessakin, mutta varmasti menee paljon nurinkin.
Maatiloja lopettaa nyt jonkun 1 per päivä, vauhti kiihtyy 3-4 yritystä per päivä 2020 luvulla. Sama kylmä kyyti odottaa nyt rahtipuolta.
EU siinä on syy, ja niiden jotka tähän hulluuteen halvan ruoan perässä lipposen hehkuttamana äänesti kyllä.
Toiset kehittyvät ja kasvavat suomessakin, mutta varmasti menee paljon nurinkin.
Maatiloja lopettaa nyt jonkun 1 per päivä, vauhti kiihtyy 3-4 yritystä per päivä 2020 luvulla. Sama kylmä kyyti odottaa nyt rahtipuolta.
EU siinä on syy, ja niiden jotka tähän hulluuteen halvan ruoan perässä lipposen hehkuttamana äänesti kyllä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jaksa kinastella...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Oli sitten oman pitäjän poikia tämä, oli ollut kuusankoskella kyläilemässä: http://www.kymensanomat.fi/Online/2015/ ... 20060378/4" onclick="window.open(this.href);return false;
Entinen työkaveri teki aikoinaan saman tempun, lääkärien mielipide oli että ei selviä, mutta hengissä on tänäpäivänäkin kun pääsi helsinkiin jonkun Pro-kirurgin hoitoon.
Ei ole kaunis poika, monet kerrat saunottu ja voin sanoa että on tosiaan ihme että selvisi.
Terottakaa nyt itsellenne ja jälkikasvulle että se lanka antaa 25000 volttia, ja yleensä tappaa.
Entinen työkaveri teki aikoinaan saman tempun, lääkärien mielipide oli että ei selviä, mutta hengissä on tänäpäivänäkin kun pääsi helsinkiin jonkun Pro-kirurgin hoitoon.
Ei ole kaunis poika, monet kerrat saunottu ja voin sanoa että on tosiaan ihme että selvisi.
Terottakaa nyt itsellenne ja jälkikasvulle että se lanka antaa 25000 volttia, ja yleensä tappaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1450674726528.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä meillä on järkeviä kansanedustajia
Kyllä meillä on järkeviä kansanedustajia
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Asiassa on myös toinen kantti. Ketä antaa tollaisen yhdistelmän jonnen käsiin, jonka traktoriajelut ovat olleet käytännössä äestämistä ja jyräämistä. Ei metriäkään maantietä. Työn teettäjällä on omasta mielestäni suurin vastuu jos näin tekee. Antaa mopojonnelle kuorma-autoa vastaavan, mutta kiikkerämmän yhdistelmän.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Ruotsissa rakenneltiin aikoinaan nuorille tieliikenteeseen kuorma-autosta traktori välitystä muuttamalla. Kortti- tai pätevyyskoulutus ei vielä tee kuljettajaa. Monelta kortin haltijalta ajo-oikeus on syystä otettu pois väliaikaisesti. Vastuuseen kasvetaan jos yleensä on terve. Lainsäädäntö tulee menemään kuitenkin muun maailman mukana.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joku kuorkkitraktori on/oli suomessakin jo -90 luvulla ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuo korttiluokan purku on todella hyvä asia maaseudulla. Se pelastaa monen tilan sesonkiajan työvoimapulalta, koska se 15 vuotias tilan tai naapurin poika on korvaamaton apu rehunteossa ym. Ne ei ole ensimäisen kysymässä sitä 10€ tunnilta kun ovat intoa täynnä kone hommista. Semmoisia kun ei maataloudessa voi maksaa nykypäivänä monellakaan tilalla.
En uskokkaan, että kukaan antaa 200 000 € vehkeitä ilman perehdytystä ajoon, saati, että kokemattomalle. Monesti maaseudulla traktorin ajo ja hallinta aloitetaan alta 10 vanhana, jopa 6 vuoden iässä. Monella nuorella traktorinkuljettajalla on 10-100 kertainen ajomäärä ja kokemus koneilla kuin 18 kesäisellä kerrostalon räkänokalla bemarin ratissa.
Vielä kun purkaisivat tuon järjettömän liikennelupa -höyryn traktoripuolelta niin tulisi hyvä.
En uskokkaan, että kukaan antaa 200 000 € vehkeitä ilman perehdytystä ajoon, saati, että kokemattomalle. Monesti maaseudulla traktorin ajo ja hallinta aloitetaan alta 10 vanhana, jopa 6 vuoden iässä. Monella nuorella traktorinkuljettajalla on 10-100 kertainen ajomäärä ja kokemus koneilla kuin 18 kesäisellä kerrostalon räkänokalla bemarin ratissa.
Vielä kun purkaisivat tuon järjettömän liikennelupa -höyryn traktoripuolelta niin tulisi hyvä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.