SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

20 Tammi 2014, 23:00

Ite olin 1 viikon yksin tuvassakin, 5 lämäriä oli leiril, 2 päivystäjän terveys asemal, ite olin päivät terv.asemal, illat kassul :D
-fiigumies-
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

20 Tammi 2014, 23:02

"näkkärit" oli hyviä teltan pohjia, olis muuten tullu yhellä leirillä kosteet paikat, huhtikuun alku ja sulamis vedet..
-fiigumies-
Raataja
Nuhvitietäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 25 Maalis 2010, 18:35

21 Tammi 2014, 15:59

Vieläkö lie ruotsalaisia PanWagenin telavetoisia miehistönkuljetusvaunuja käytösä. Itse olen roikkunut ko. härvelin peräsä Pomokairasa hiihtohinnauksessa (useita?) satoja kilometrejä. Yksi ko sekosi suksiinsa taisteluvarustus päällä oli koko puolijoukkue samasa läjäsä vaan niistäki selevittiin. Harjoituksen aiheina oli silloin 1970-luvulla Kilpisjärven kautta Suomeen tunkeutuneen moottoroidun monikansallisen Nato-divisioonan motittaminen ja tuhoaminen. Varusmieskokelaana en asiaa sen kummemmin pohtinut, mettäkeikka mikä mettäkeikka alta pois. Jälkeen päin olen ajatellut, että olipa pataljoonan komentaja aikaansa edellä tai sitten vasemmistohenkinen, kun jo silloin älysi ottaa Nato-joukot harjoituksen maaliksi. Tosin ei kait monikansallisen panssaroiduilla ajoneuvoilla liikkuvan, Coca Colan, MacDonalsin -hampurilaisten ja energiapatukoiden ryydittämällä raivolla höökiviä Nato-divisioonan joukkoja olisi saanut tiettömään -30 pakkasen ja metrisen lumihangen syleilyyn kääriytyneeseen Pomokairan erämaahaan kuin korkeintaan vankeina käsiraudoissa. Ja mitä net sielä olisi teheny talavisesa kairasa. :D
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

08 Helmi 2014, 00:56

Ja sitten kun mikään ei riitä:

http://www.mortarinvestments.eu/product ... rrency=EUR" onclick="window.open(this.href);return false;

Hintalappua 36t€ ja rapiat+ rahtikulut+ jonkinverran paperisotaa..

Painoa koneella muhkeat 44tonnia, polttoaineen kulutus 450-600litraa sadalle...
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

25 Maalis 2014, 00:16

Kalkusta kuuluu taas sellaista että vihreitä vehkeitä olisi taas tarjolla: https://www.huutokaupat.com/fi/v/65585" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

25 Maalis 2014, 23:15

Hyvää tavaraa olis, pakkaa vaan hinnat useaste nousemaan :roll: ...ylös :?
"Black smoke don't mean it's broke"
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

30 Maalis 2014, 22:55

Ruudinkeksijä kirjoitti:Hyvää tavaraa olis, pakkaa vaan hinnat useaste nousemaan :roll: ...ylös :?
Niin se valitettavasti on noissa vihreissä vehkeissä :?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

02 Huhti 2014, 21:56

Jaahas.. 184 uutta Scaaniaa tulee puolustusvoimille..
"Black smoke don't mean it's broke"
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

02 Huhti 2014, 22:05

Laatuvärkkiähän nuo ovat.. Tavallaan taita yksi virstapylväs olla takanapäin kun alkavat ZILIT olla kaikki hamsterien takapihoilla tai odottamassa kohtaloansa Tampereella. :cry: :)
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

02 Huhti 2014, 22:14

Onhan ne parhaita maantiellä, mutta kun mettään mennään pahaan paikkaan niin... Tämäkin tuli huomattua, viimevuoden intissä kuljetusmiehenä olleena :D
"Black smoke don't mean it's broke"
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

03 Huhti 2014, 11:58

Ruudinkeksijä kirjoitti:Onhan ne parhaita maantiellä, mutta kun mettään mennään pahaan paikkaan niin... Tämäkin tuli huomattua, viimevuoden intissä kuljetusmiehenä olleena :D
Ei tartte edes pahaan paikkaan yrittää, kun jäi kiinni. Telivetoisella 2+2:lla jäi tyhjänä uskomattomiin paikkoihin jumiin, kun ei millään saanut painoa vetäville ja toinen etuakseli laahas vastaan.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

03 Huhti 2014, 15:22

3 - akselinen telivetonen maantiemalli meni kyl lava ja kuorma päällä ihan suht hyvin jyrkän hiekkasen mäen ylös, mut sitten ku menin ilman lavaa niin siihen jäi... Maastomallin Scania 8x8, kyllähän se jotenkin kumminki meni, mut ei silti ollut Sisu e11 6x6 voittanutta!
"Black smoke don't mean it's broke"
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

03 Huhti 2014, 15:54

Maasto Scanialla ja 6X6 Eemelillä en päässyt koskaan ajamaan, kun Keuruulla ei sellaisia ollut. 8X8 Eemelillä, 6X6 SK 250:llä, Rasilla Masilla ja Zilillä sitten jonkinverran. Pääosa ajoista oli kuitenkin maantiemallin Scanioilla ja 6X2 Eemelillä.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

03 Huhti 2014, 17:00

No kyl ite pääsin suht monel intin vehkeel ajelemaan, masit, eemelit, maasto ja maantie sk:t, maasto ja maantie scaaniat, sisu e13 8x8 "sammakko", sekä monet henkilöautot. Rovajärvellä kahteen kertaan, ensin tykkiä vetämäs eemelillä, toisen kerran scanialla ja täysperällä.
"Black smoke don't mean it's broke"
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

03 Huhti 2014, 19:06

Suomen herrat on niin Brysseliin kallellaan ettei voinu taaskaan kilpailutuspykäliä kiertää ja tilata autot Sisulta :evil: :evil: :evil:
Olis ollut sanamuodoin kierrettävissä 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin