SA-INT kalustokeskustelua yleisesti
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Ite olin 1 viikon yksin tuvassakin, 5 lämäriä oli leiril, 2 päivystäjän terveys asemal, ite olin päivät terv.asemal, illat kassul
-fiigumies-
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
"näkkärit" oli hyviä teltan pohjia, olis muuten tullu yhellä leirillä kosteet paikat, huhtikuun alku ja sulamis vedet..
-fiigumies-
Vieläkö lie ruotsalaisia PanWagenin telavetoisia miehistönkuljetusvaunuja käytösä. Itse olen roikkunut ko. härvelin peräsä Pomokairasa hiihtohinnauksessa (useita?) satoja kilometrejä. Yksi ko sekosi suksiinsa taisteluvarustus päällä oli koko puolijoukkue samasa läjäsä vaan niistäki selevittiin. Harjoituksen aiheina oli silloin 1970-luvulla Kilpisjärven kautta Suomeen tunkeutuneen moottoroidun monikansallisen Nato-divisioonan motittaminen ja tuhoaminen. Varusmieskokelaana en asiaa sen kummemmin pohtinut, mettäkeikka mikä mettäkeikka alta pois. Jälkeen päin olen ajatellut, että olipa pataljoonan komentaja aikaansa edellä tai sitten vasemmistohenkinen, kun jo silloin älysi ottaa Nato-joukot harjoituksen maaliksi. Tosin ei kait monikansallisen panssaroiduilla ajoneuvoilla liikkuvan, Coca Colan, MacDonalsin -hampurilaisten ja energiapatukoiden ryydittämällä raivolla höökiviä Nato-divisioonan joukkoja olisi saanut tiettömään -30 pakkasen ja metrisen lumihangen syleilyyn kääriytyneeseen Pomokairan erämaahaan kuin korkeintaan vankeina käsiraudoissa. Ja mitä net sielä olisi teheny talavisesa kairasa.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ja sitten kun mikään ei riitä:
http://www.mortarinvestments.eu/product ... rrency=EUR" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintalappua 36t€ ja rapiat+ rahtikulut+ jonkinverran paperisotaa..
Painoa koneella muhkeat 44tonnia, polttoaineen kulutus 450-600litraa sadalle...
http://www.mortarinvestments.eu/product ... rrency=EUR" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintalappua 36t€ ja rapiat+ rahtikulut+ jonkinverran paperisotaa..
Painoa koneella muhkeat 44tonnia, polttoaineen kulutus 450-600litraa sadalle...
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kalkusta kuuluu taas sellaista että vihreitä vehkeitä olisi taas tarjolla: https://www.huutokaupat.com/fi/v/65585" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Hyvää tavaraa olis, pakkaa vaan hinnat useaste nousemaan ...ylös
"Black smoke don't mean it's broke"
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Niin se valitettavasti on noissa vihreissä vehkeissäRuudinkeksijä kirjoitti:Hyvää tavaraa olis, pakkaa vaan hinnat useaste nousemaan ...ylös
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Jaahas.. 184 uutta Scaaniaa tulee puolustusvoimille..
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Laatuvärkkiähän nuo ovat.. Tavallaan taita yksi virstapylväs olla takanapäin kun alkavat ZILIT olla kaikki hamsterien takapihoilla tai odottamassa kohtaloansa Tampereella.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Onhan ne parhaita maantiellä, mutta kun mettään mennään pahaan paikkaan niin... Tämäkin tuli huomattua, viimevuoden intissä kuljetusmiehenä olleena
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Ei tartte edes pahaan paikkaan yrittää, kun jäi kiinni. Telivetoisella 2+2:lla jäi tyhjänä uskomattomiin paikkoihin jumiin, kun ei millään saanut painoa vetäville ja toinen etuakseli laahas vastaan.Ruudinkeksijä kirjoitti:Onhan ne parhaita maantiellä, mutta kun mettään mennään pahaan paikkaan niin... Tämäkin tuli huomattua, viimevuoden intissä kuljetusmiehenä olleena
Hyvin menee, kun on Nuffield.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
3 - akselinen telivetonen maantiemalli meni kyl lava ja kuorma päällä ihan suht hyvin jyrkän hiekkasen mäen ylös, mut sitten ku menin ilman lavaa niin siihen jäi... Maastomallin Scania 8x8, kyllähän se jotenkin kumminki meni, mut ei silti ollut Sisu e11 6x6 voittanutta!
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Maasto Scanialla ja 6X6 Eemelillä en päässyt koskaan ajamaan, kun Keuruulla ei sellaisia ollut. 8X8 Eemelillä, 6X6 SK 250:llä, Rasilla Masilla ja Zilillä sitten jonkinverran. Pääosa ajoista oli kuitenkin maantiemallin Scanioilla ja 6X2 Eemelillä.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
No kyl ite pääsin suht monel intin vehkeel ajelemaan, masit, eemelit, maasto ja maantie sk:t, maasto ja maantie scaaniat, sisu e13 8x8 "sammakko", sekä monet henkilöautot. Rovajärvellä kahteen kertaan, ensin tykkiä vetämäs eemelillä, toisen kerran scanialla ja täysperällä.
"Black smoke don't mean it's broke"
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Suomen herrat on niin Brysseliin kallellaan ettei voinu taaskaan kilpailutuspykäliä kiertää ja tilata autot Sisulta
Olis ollut sanamuodoin kierrettävissä
Olis ollut sanamuodoin kierrettävissä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.