SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

04 Tammi 2014, 16:06

iippo kirjoitti:Minusta tuntuu että olen jo nostoväkeä. Harmittaa kun eivät pyydä kertauksiin.
Eikö kaikki ole nostoväkeä, kun harmaista pääsee..ja jos olet hyvin käynyt, mitäpä ne enää kutsuisivat.. itse piti käydä kertauksissa :oops: .. ja jos kuka haluaa, ottaa yhteyttä omaan sotilaspiiriinsä..pääsee kertauslomille.. :lol:
Viimeksi muokannut Jooseppi 1, 06 Tammi 2014, 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

04 Tammi 2014, 17:00

Nuorempi veli pitäis viedä viimeisen porukan mukana Keuruun varuskunnan porteille. Eivät ota saapumiserää enään kesällä.. :cry:
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

06 Tammi 2014, 18:08

kolmetonnine kirjoitti:Nuorempi veli pitäis viedä viimeisen porukan mukana Keuruun varuskunnan porteille. Eivät ota saapumiserää enään kesällä.. :cry:
Töllöstä näin, 1/2014 erä astunut palvelukseen, tuohan selvitti sumuisen päivän... :lol:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

06 Tammi 2014, 19:25

kolmetonnine kirjoitti:Eivät ota saapumiserää enään kesällä.. :cry:
Ja minäkin kerkesin satoja työkonetunteja kunnostaa Keuruun harjoitusalueita paremmaksi, turhaa työtä :( Kaikki kalustohallit, kentät, harjoitusalueet, räjäytystaskut, taisteluampumaradat yms oli kuitenkin minun mielestä tosi hyvässä kunnossa. Ja nyt ne hyljätään.. Mutta kai viisaammat on laskeneet että niin on parempi :roll: :?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

06 Tammi 2014, 20:10

nelosnuhvi kirjoitti:
kolmetonnine kirjoitti:Eivät ota saapumiserää enään kesällä.. :cry:
Ja minäkin kerkesin satoja työkonetunteja kunnostaa Keuruun harjoitusalueita paremmaksi, turhaa työtä :( Kaikki kalustohallit, kentät, harjoitusalueet, räjäytystaskut, taisteluampumaradat yms oli kuitenkin minun mielestä tosi hyvässä kunnossa. Ja nyt ne hyljätään.. Mutta kai viisaammat on laskeneet että niin on parempi :roll: :?
Montakohan niitä konejoukkueen tekemää nuotiopaikkaa sielä mettäs on? Joskus kun testattiin uusia G mesejä skapparien krossiradalla, tuntui että niitä on vähä sielä ja täälä.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

06 Tammi 2014, 20:53

Tämä Puolustusvoimauudistus tähtää siihen, että lopulta on vain kaksi aluetta joita puolustetaan ja ne ovat pääkaupunkiseutu ja Ahvenanmaa. He jotka eivät älyä siirtyä tämän tulevan kuntauudistuksen myötä näille alueille voivat syyttää itseään. Toivottavasti suntio on kerennyt kaivaa minulle poteron ennen kuin tämä suuri muutos tapahtuu.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

06 Tammi 2014, 21:36

Konemäki kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:
kolmetonnine kirjoitti:Eivät ota saapumiserää enään kesällä.. :cry:
Ja minäkin kerkesin satoja työkonetunteja kunnostaa Keuruun harjoitusalueita paremmaksi, turhaa työtä :( Kaikki kalustohallit, kentät, harjoitusalueet, räjäytystaskut, taisteluampumaradat yms oli kuitenkin minun mielestä tosi hyvässä kunnossa. Ja nyt ne hyljätään.. Mutta kai viisaammat on laskeneet että niin on parempi :roll: :?
Montakohan niitä konejoukkueen tekemää nuotiopaikkaa sielä mettäs on? Joskus kun testattiin uusia G mesejä skapparien krossiradalla, tuntui että niitä on vähä sielä ja täälä.
Olisiko puolenkymmentä erikuntoista tullut koettua :lol: :lol:

Meidän porukan nuotiopaikka oli siellä mäenpäällä, aika syrjässä kaikesta (ennen harjoitusalueen porttia lähtee kärrypolku vasemmalle, sitä n.400metriä mäen päälle). Pyöreestä puusta salvottu neliö, meillä oli nimittäin hirsimestari porukassa joten taitoa löytyi. Jos kukaan ei ollut vielä varastanut sitä kranaatinpyrstöä mikä siellä nuotion vieressä tuhkakuppina oli, niin se oli minun tuoma :mrgreen: Kaikkee sitä mettästä löytää :mrgreen:

Minun piti muuten hakea yksi kolmesta "uudesta" G-mesestä varuskuntaan, mutta lomat painoi päälle joten nakitin homman toisille...
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

06 Tammi 2014, 23:47

sompio kirjoitti:Tämä Puolustusvoimauudistus tähtää siihen, että lopulta on vain kaksi aluetta joita puolustetaan ja ne ovat pääkaupunkiseutu ja Ahvenanmaa. He jotka eivät älyä siirtyä tämän tulevan kuntauudistuksen myötä näille alueille voivat syyttää itseään. Toivottavasti suntio on kerennyt kaivaa minulle poteron ennen kuin tämä suuri muutos tapahtuu.
Olen samaa mieltä Sompion kanssa, päättäjät ovat täysiä tumpeloita.. :twisted:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

07 Tammi 2014, 15:01

nelosnuhvi kirjoitti:
Konemäki kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:
Ja minäkin kerkesin satoja työkonetunteja kunnostaa Keuruun harjoitusalueita paremmaksi, turhaa työtä :( Kaikki kalustohallit, kentät, harjoitusalueet, räjäytystaskut, taisteluampumaradat yms oli kuitenkin minun mielestä tosi hyvässä kunnossa. Ja nyt ne hyljätään.. Mutta kai viisaammat on laskeneet että niin on parempi :roll: :?
Montakohan niitä konejoukkueen tekemää nuotiopaikkaa sielä mettäs on? Joskus kun testattiin uusia G mesejä skapparien krossiradalla, tuntui että niitä on vähä sielä ja täälä.
Olisiko puolenkymmentä erikuntoista tullut koettua :lol: :lol:

Meidän porukan nuotiopaikka oli siellä mäenpäällä, aika syrjässä kaikesta (ennen harjoitusalueen porttia lähtee kärrypolku vasemmalle, sitä n.400metriä mäen päälle). Pyöreestä puusta salvottu neliö, meillä oli nimittäin hirsimestari porukassa joten taitoa löytyi. Jos kukaan ei ollut vielä varastanut sitä kranaatinpyrstöä mikä siellä nuotion vieressä tuhkakuppina oli, niin se oli minun tuoma :mrgreen: Kaikkee sitä mettästä löytää :mrgreen:

Minun piti muuten hakea yksi kolmesta "uudesta" G-mesestä varuskuntaan, mutta lomat painoi päälle joten nakitin homman toisille...
Pyrstö taisi olla jostain taskun läheisyydestä, sieltä niitä ainakin löytyi. Nää G meset oli aivan uusia, muutama sankari kävi ne Veholta hakemas, itellä taisi olla silloin nosturihommia. Saivat vielä mersun lippalakit siltä reisulta. Ja nämä oli rekisteröity kuorma-autoiksi.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

20 Tammi 2014, 13:33

Ei virallisesti liity aiheeseen, mutta nyt tammikuussa menneil alokkail on helppoa olla metässäkin kun ei lunta ole paljoa, telamiinan hautaus voi olla vähän vaikeaa, kun lunta ei ole, 2 vuotta sitte kun itse olin alokkaana tähän aikaa, oli lunta ainakin 40cm..
-fiigumies-
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

20 Tammi 2014, 14:06

fiigumies kirjoitti:Ei virallisesti liity aiheeseen, mutta nyt tammikuussa menneil alokkail on helppoa olla metässäkin kun ei lunta ole paljoa, telamiinan hautaus voi olla vähän vaikeaa, kun lunta ei ole, 2 vuotta sitte kun itse olin alokkaana tähän aikaa, oli lunta ainakin 40cm..
Samoin, lunta riitti vähintäänkin riittävästi. Hankikerros ei kuitenkaan kantanut yhtään joten kahlata sai. Telttapaikkojen lapioinnissa riitti hommaa.. Nyt taas routaantuu maaperä joten miinasijojen kaivuu voi tosiaan olla varsin mukavaa :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

20 Tammi 2014, 21:09

Kuulemma perkeleen kylymä ompi telttailla, jossei saa telttaa aivan jetsulleen.. Ei pysty lumella tilkitseen, kehui kotona käynyt suojelumiehen alkuaste. Kuulemma zilttoneita ei ole enään edes keuruulla, näin topikkiin liittyen :cry:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

20 Tammi 2014, 21:41

Lumenpuute tosiaan aiheuttaa tilkitsemisongelmia,näin vähälumisena talvena.

Kaiken a ja o on että jättää pelkät kalsarit jalkaan kun menee sinne makuupussiin,vaatteet päällä siellä ei tarkene.
Pojat sano aikoinaan -96 mopoleirillä et jos tulee häly ni ei kerkiä pukeutua,mie sanoin että niin kiire tän talon touhuissa ei tulekaan ettei kerkiä maastopukua päälle vetäsemään :mrgreen: :mrgreen:
Toiset ei uskonu ja palelivat...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

20 Tammi 2014, 22:44

Itse nukuin makuupussissa alokasleirillä kesämallin vaatteet päällä ja hyvin tarkeni, ulkona oli se -25C ainakin :D
-fiigumies-
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

20 Tammi 2014, 22:50

Mahtaakos siittä ajasta, vuosilta -90-91 kehdata edes kirjoittaa mitään tarinpätkää, senverran välillä tuli lipsuttua "säännöistä" ( (omaa)lomaa oli vähän enempi kuin kalenterissa oli )..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Eikä narahduksia..... :mrgreen:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin