Arvuutellaans taas

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

07 Maalis 2013, 20:16

Joko tärppäisi, olette tekin nuhvimiehiä perk... muka näitä rempanneet. Eikö oo koprassa tuommonen käyny ikinään?

Tämän kunnon tarkastus ja kiristyshän pitäisi kuulua vuosikymmenhuolto-ohjelmaan vähintään.
Liitteet
WP_000315.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

07 Maalis 2013, 20:23

Ennoo omasta purkanu vielä perää purkanut(kaan), enkä ikänä nähnytkään sitä kokonaisena mutta veikataan sitä tappia jolla saa lukittua nostovarret yläasentoon? :roll:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Maalis 2013, 20:27

Bellevillemekanismin akseli.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

07 Maalis 2013, 20:34

Karille sulka hattuun ja omatoimi kaffet oot ansainnut :D Bingo :!:

Tuo taisi monia hämätä tuo suojavaha. Liekköhän vanhaa varastoa pistetty naftaliiniin huolella. Suojaa kyllä kuljetuksessa jne.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

07 Maalis 2013, 20:52

Vastahan tuo pari kesää sitten oli kädessä kun katkesi,onneks löyty varaosa kotoa,sillon oli hinta jotain 85 eur jos oikein muistan,paljon lienee nyt hinta??
Mie laitoin sillon niin paljon säätölevyjä väliin ettei välystä ole enää,Nuhvilla kun ei kynnetä enää :)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

07 Maalis 2013, 20:57

Empä etes hintaa kysynyt. Kun kuntoon saatava, niin ostettavahan se on.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

07 Maalis 2013, 21:12

Tuon mutterin kun näki niin aukes jopa meikäläisellekin :lol: Eipä noita ole kyllä tullut paljoa pideltyä :oops:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

07 Maalis 2013, 22:40

Omassa oli O-rengasura tuossa tapissa väärällä mitalla (liian syvä ura). Katsopa, että tiivistää.
Viimeksi muokannut lisenssi, 08 Maalis 2013, 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

08 Maalis 2013, 00:52

Leukkumies kirjoitti: Eipä noita ole kyllä tullut paljoa pideltyä :oops:
Ei tosiaan ole tullut moista käpisteltyä :roll:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

08 Maalis 2013, 17:03

Voikos tuokin osa mennä rikki

Omasta oli kyllä mutteri huono mutta takapyörän mutteri kävi suoraan :lol:
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

08 Maalis 2013, 19:53

Kyllä se voi,kun töitä tehdään :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Maalis 2013, 20:36

jamppi kirjoitti:Voikos tuokin osa mennä rikki

Omasta oli kyllä mutteri huono mutta takapyörän mutteri kävi suoraan :lol:
Joku oli kempin yleisliimaa tarjonnut mutterin päähän koneen historiassa :( Meni sitten samalla vaihtoon akseli ja mutteri.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Maalis 2013, 16:19

Arvuutellaampas taas:

Selitä käsite "Kuokoskerros"

:D :?: :?:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

31 Maalis 2013, 09:10

Voipi olla jonkinsortin murresanakin mutta niin ymmärtäen voisi tarkoittaa muokkauskerrosta näin kun kevään kylvöaika lähestyy vääjäämättä. Meillä tosin myös kaivinkoneen kuljettaja käytti suurinpiirtein tuota ilmaisua kun raivattiin peltoa kaivinkoneella kuokkimalla kääntäen kauhalla aina pala pintaa nurinpäin eli kivet, kannot ja risukko sinne alapuolelle pehmenemään, kivet tosin ei pehmene (korjaan ennenkuin joku viisas huomauttaa). Hän puhui myös kuokoskerroksesta että paljonko siihen jää em. aineksia jotka sitten aikanaan tulevat kyntäjän riesoiksi sieltä noustessaan :) ?
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Maalis 2013, 09:37

Hyvin olit perillä.

Kuokoskerros on käsite muokkauskerroksen paksuudesta. Tarkemmin uutismaan kuokalla käsipelissä tapahtuneesta ensimuokkauksesta ja käännetyn maan paksuudesta.

Tämä käsite tuli vastaan kirjassa Maa ja Metsä, Kasvintuotanto 1 vuodelta 1928.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin