Arvuutellaans taas
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ennoo omasta purkanu vielä perää purkanut(kaan), enkä ikänä nähnytkään sitä kokonaisena mutta veikataan sitä tappia jolla saa lukittua nostovarret yläasentoon?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Bellevillemekanismin akseli.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Karille sulka hattuun ja omatoimi kaffet oot ansainnut Bingo
Tuo taisi monia hämätä tuo suojavaha. Liekköhän vanhaa varastoa pistetty naftaliiniin huolella. Suojaa kyllä kuljetuksessa jne.
Tuo taisi monia hämätä tuo suojavaha. Liekköhän vanhaa varastoa pistetty naftaliiniin huolella. Suojaa kyllä kuljetuksessa jne.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Vastahan tuo pari kesää sitten oli kädessä kun katkesi,onneks löyty varaosa kotoa,sillon oli hinta jotain 85 eur jos oikein muistan,paljon lienee nyt hinta??
Mie laitoin sillon niin paljon säätölevyjä väliin ettei välystä ole enää,Nuhvilla kun ei kynnetä enää
Mie laitoin sillon niin paljon säätölevyjä väliin ettei välystä ole enää,Nuhvilla kun ei kynnetä enää
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Empä etes hintaa kysynyt. Kun kuntoon saatava, niin ostettavahan se on.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tuon mutterin kun näki niin aukes jopa meikäläisellekin Eipä noita ole kyllä tullut paljoa pideltyä
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Omassa oli O-rengasura tuossa tapissa väärällä mitalla (liian syvä ura). Katsopa, että tiivistää.
Viimeksi muokannut lisenssi, 08 Maalis 2013, 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ei tosiaan ole tullut moista käpisteltyäLeukkumies kirjoitti: Eipä noita ole kyllä tullut paljoa pideltyä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Voikos tuokin osa mennä rikki
Omasta oli kyllä mutteri huono mutta takapyörän mutteri kävi suoraan
Omasta oli kyllä mutteri huono mutta takapyörän mutteri kävi suoraan
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä se voi,kun töitä tehdään
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joku oli kempin yleisliimaa tarjonnut mutterin päähän koneen historiassa Meni sitten samalla vaihtoon akseli ja mutteri.jamppi kirjoitti:Voikos tuokin osa mennä rikki
Omasta oli kyllä mutteri huono mutta takapyörän mutteri kävi suoraan
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Arvuutellaampas taas:
Selitä käsite "Kuokoskerros"
Selitä käsite "Kuokoskerros"
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Voipi olla jonkinsortin murresanakin mutta niin ymmärtäen voisi tarkoittaa muokkauskerrosta näin kun kevään kylvöaika lähestyy vääjäämättä. Meillä tosin myös kaivinkoneen kuljettaja käytti suurinpiirtein tuota ilmaisua kun raivattiin peltoa kaivinkoneella kuokkimalla kääntäen kauhalla aina pala pintaa nurinpäin eli kivet, kannot ja risukko sinne alapuolelle pehmenemään, kivet tosin ei pehmene (korjaan ennenkuin joku viisas huomauttaa). Hän puhui myös kuokoskerroksesta että paljonko siihen jää em. aineksia jotka sitten aikanaan tulevat kyntäjän riesoiksi sieltä noustessaan ?
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hyvin olit perillä.
Kuokoskerros on käsite muokkauskerroksen paksuudesta. Tarkemmin uutismaan kuokalla käsipelissä tapahtuneesta ensimuokkauksesta ja käännetyn maan paksuudesta.
Tämä käsite tuli vastaan kirjassa Maa ja Metsä, Kasvintuotanto 1 vuodelta 1928.
Kuokoskerros on käsite muokkauskerroksen paksuudesta. Tarkemmin uutismaan kuokalla käsipelissä tapahtuneesta ensimuokkauksesta ja käännetyn maan paksuudesta.
Tämä käsite tuli vastaan kirjassa Maa ja Metsä, Kasvintuotanto 1 vuodelta 1928.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.