Tapaninpäivän myrskyjen jälkeen tuli hankittua tälläinen kompakti kuormain/kärry yhdistelmä, alkuperäinen suunnitelma oli kerätä tuulenkaadot tällä ja käyttää veturina mönkijää. Käyttövoimansa nosturi saa 6,5 heppasesta hondan moottorista johon kiinnitetystä hydraulipumpusta luvataan tuottoa n. 7L/1000RPM, kuten arvata saattaa on tuo silakkapuntari tuskallisen hidas käytettävä. Muutamien kokeilujen jälkeen luovuttiin mönkijä ajatuksesta kokonaan ja nyt tuo on viritettynä leylandin perään, muuten oikein passeli yhdistelmä mutta nyt joutuu aina hyppäämään alas traktorista kuormaamaan koska venttiilipöytä on lyhyiden letkujen takia kiinnitettynä aisalle. Tarkoitus olisi nyt jatkaa noita letkuja joten samalla voisi viritellä kuormaajan toimimaan traktorin hydrauliikalla, mutta miten? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta sain pikaisen googletuksen jälkeen sen kuvan että tuo hoituisi ottamalla venttiilipöytään hydrauliikan tulopuoli traktorin yksitoimisesta hydrauliliittimestä ja paluu sitten esimerkiksi vaihteistoöljyn täyttökorkista sisään? Vai onko olemassa joku helpompi tapa?
Tyhmä kysymys hydrauliikasta
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuon kärrin lohkon virtauskyky mietityttää, tosin rakvaattorissa ei tietty paljoa tarvi varvia olla kun tuo 7L/min jo tuplaantuu....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Nyt olisi tuokin projekti toteutettu, letkujen jatkot tilattiin maanantaina ja tänään noudettiin valmiit pätkät. Kohtuu helpolla tuon sai toteutettua vaikka liittimet eivät sataprosenttisesti sopivia loppujen lopuksi olleetkaan, hydrauliikan tulo on kiinni leukun kippiventtiilissä ja paluu tulee pikaliittimellä peräöljyn täyttökorkkiin. Venttiilipöytä kiinnittyy hyttiin u-profiilin pätkällä. Tuntui toimivan hyvin kun pari kärryllistä puuta tuolla siirtelin, nopeutta on tullut huomattavasti lisää ja sopiva kierrosalue on n. 1200rpm-1600rpm.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Kärry kuin kärry, kuorma kuin kuorma, Leukulle melkeinpä kaikki käy , esim. : http://www.pottupellossa.fi/gallery/dis ... ?pid=17876" onclick="window.open(this.href);return false;tommi kirjoitti:Kärry traktoria myöden
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Siinä ollu kyllä oikeasti tekemisen meininkiä
Pienehköhän tuo kärri tosiaan on mutta eipähän ainakaan traktori joudu liian koville... Saattaa se olla että pientä modifikaatiota on tuohon kärryynkin tulossa nyt kun kuormaaja toimii halutulla tavalla, vähän korkeammaksi jos saisi maavaraa ja kuormatilaa leveämmäksi niin alkaisi puu liikkumaan halutulla tavalla.
Pienehköhän tuo kärri tosiaan on mutta eipähän ainakaan traktori joudu liian koville... Saattaa se olla että pientä modifikaatiota on tuohon kärryynkin tulossa nyt kun kuormaaja toimii halutulla tavalla, vähän korkeammaksi jos saisi maavaraa ja kuormatilaa leveämmäksi niin alkaisi puu liikkumaan halutulla tavalla.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Eipä kannata ahnehtia,antautuu kärrystä pyörännavat ensimmäisenä ja telinkeinut heti perään.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.