Levylautanen
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mikä tuossa vinkumisessa nyt niin miellyttävää oli
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Kuulostaa kalliilta ja vaikeasti tavoitettavalta... Tuli idea mieleen, että jos pelkkä ääni riittää niin kirpparilta tämmönen: http://www.youtube.com/watch?v=K_c1UNLGxeA" onclick="window.open(this.href);return false; Tosin se mustanuppinen 70-luvun lopun metallirunkoinen versio on vielä lähempänä 411CX:ää, vai mikä se Jehun kone nyt olikaan. Erikoinen ääni on, ei kyllä oikein omaa korvaa miellytä, mutta harvinaisia ovat nuo Comprex-Valmetit nykyään ja hienoa, että niitä vaalitaan harrastajien keskuudessa.Nuffieldmaster kirjoitti:Musiikkia konemiehen korville, on siinä vaan mahtava ääni vaikka valmetti onkin... Tuollaisen moottorin omaavalla koneella olisi mukava tehdä töitä, tietäsi kyläläisetkin nyt äestä vedettävän
ah... http://www.youtube.com/watch?v=o6ZyzI1hP0s" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Kuuluu muuten parin kilometrin päähän, kun 1203:lla vedetään 6m:stä äestä...Nuffieldmaster kirjoitti:Musiikkia konemiehen korville, on siinä vaan mahtava ääni vaikka valmetti onkin... Tuollaisen moottorin omaavalla koneella olisi mukava tehdä töitä, tietäsi kyläläisetkin nyt äestä vedettävän
ah... http://www.youtube.com/watch?v=o6ZyzI1hP0s" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Muistan elävästi kun nuorena poikana kuunneltiin kalkkikärryä vetävän 1203 valmetin ujellusta.Komeasti lauloiLeuku 344 kirjoitti:Kuuluu muuten parin kilometrin päähän, kun 1203:lla vedetään 6m:stä äestä...Nuffieldmaster kirjoitti:Musiikkia konemiehen korville, on siinä vaan mahtava ääni vaikka valmetti onkin... Tuollaisen moottorin omaavalla koneella olisi mukava tehdä töitä, tietäsi kyläläisetkin nyt äestä vedettävän
ah... http://www.youtube.com/watch?v=o6ZyzI1hP0s" onclick="window.open(this.href);return false;
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Asian sivusta.. Aikoinaan kotipaikan lähistöllä vielä ajettiin kannolta tehtaalle tyylillä vanerikoivuja sittemmin edesmenneelle vaneripajalle. Urakka-ajureilla oli kaikilla 1203 valttereja, jumalattoman suuria volvon nelikoita sekä ursuksia 80-luvulla kuumimpaan aikaan. Kuulemma isompaan mäkeen se 1203 kuulosti sangen miehekkäältä 15m3 jäistä koivua kyydissään isäukko muisteli. Tiedä mikä noiden koneiden kohtalo, mäkien keskellä kenelläkään tavallisella jyväjemmarilla käyttöä noille ollut. Hyvä että K-kauppa myi edes kolmen metrin äkeinä niihin aikoihin..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä sillon isompiakin äkeitä oli, meillekkin tuli antti sampon 3,6metrinen, muutamaa vuotta myöhemmin vaihtu rattorit.
Ensin,-81 vuonna -78 1410 Taavi tuli 700vallun kaveriks, ja ukko manas että olis tarvinnu ottaa se äes sillon parivuotta aiemmin 4,2metrisenä, pari vuotta myöhemmin vaihtu 700nen vm-81 903seen....
Ensin,-81 vuonna -78 1410 Taavi tuli 700vallun kaveriks, ja ukko manas että olis tarvinnu ottaa se äes sillon parivuotta aiemmin 4,2metrisenä, pari vuotta myöhemmin vaihtu 700nen vm-81 903seen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
On tuota pätkää tullut katteltua jo aikoja sitten, ääni on sellainen, jota harvalla edes mahdollisuutta päästä luonnossa kuulemaankaan. Monet jäljellä olevat 1203set on vaihdettu turbolle, comprex alkaa olla todellinen harvinaisuus.
Ääni on sellainen, ettei videolta oikeaa tunnelmaa saa millään, luonnossa se olisi kuultava, livenä...
Ääni on sellainen, ettei videolta oikeaa tunnelmaa saa millään, luonnossa se olisi kuultava, livenä...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Juu, kyllähän tuo (ainakin toistaiseksi) on riittänyt kun juutuubissa kuuntelee vinkuvalmetia , tuolla myös: http://www.youtube.com/watch?v=ZmzmOYG5gAc" onclick="window.open(this.href);return false; . AS ja BS-koneissa omaan korvaan valmeteista mukavammat äänet, toki toi CX on erikoinen, eikä sinne tilalle mikään normiturbo kuulu. Suvussa on ollut 1203-4, 1102-4 ja on vielä tälläkin hetkellä 1103-takapotku. Ensiksi mainitun laatikko ei tahtonut kestää moottorin voimia raskaassa urakoinnissa, mutta kahdessa viimeksimainitussa se kesti. Nelikot oli samalla omistajalla samanlaisessa raskaassa käytössä kumpikin, rutkasti oli myös maantieajoa jota näiden ei kuulemma pitäisi alkuunkaan kestää, mutta kyllä sen laatikon täälläpäin hajotti kompreksivallun voima ihan työssä. 1203 ei kauaa talossa pysynyt mutta sillä vanhalla 1102:sella ajettiin paljon, ajovoimanotto oli erityisen kestävä siinä.UniversalDM4 kirjoitti:Kuulostaa kalliilta ja vaikeasti tavoitettavalta... Tuli idea mieleen, että jos pelkkä ääni riittää niin kirpparilta tämmönen: http://www.youtube.com/watch?v=K_c1UNLGxeA" onclick="window.open(this.href);return false; Tosin se mustanuppinen 70-luvun lopun metallirunkoinen versio on vielä lähempänä 411CX:ää, vai mikä se Jehun kone nyt olikaan. Erikoinen ääni on, ei kyllä oikein omaa korvaa miellytä, mutta harvinaisia ovat nuo Comprex-Valmetit nykyään ja hienoa, että niitä vaalitaan harrastajien keskuudessa.Nuffieldmaster kirjoitti:Musiikkia konemiehen korville, on siinä vaan mahtava ääni vaikka valmetti onkin... Tuollaisen moottorin omaavalla koneella olisi mukava tehdä töitä, tietäsi kyläläisetkin nyt äestä vedettävän
ah... http://www.youtube.com/watch?v=o6ZyzI1hP0s" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vääntöhän siinä oli aika julma aikalaisekseen, jos esim 1103 turbolla 107hv/370Nm vs 1203 110hv/424Nm,
moottori kuitenkin samankokoinen, 4,4litranen.....
Ja 903 97hv/337Nm, sama lohko....
1102-1203 kaikissa sama laatikko, 03 mallit siis hi-trac vaihteistolla, 903 tais olla kans sama laatikko, mutta alennuspyörästöt pienemmät...?
moottori kuitenkin samankokoinen, 4,4litranen.....
Ja 903 97hv/337Nm, sama lohko....
1102-1203 kaikissa sama laatikko, 03 mallit siis hi-trac vaihteistolla, 903 tais olla kans sama laatikko, mutta alennuspyörästöt pienemmät...?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jopas oli vinkumista valmetin meno, kyllä jos tuota huutamista pitäisi koko työpäivä kuunnella Mutta tosiaan pitäisi livenä kuulla millainen äänimaailma on, mutta tuon videon perusteella aika kauhia
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
Samantapanen mekkala oli terexin pyöräkuormaajassa joskus -80 luvun puolivälissä, sitä kun päivän vingutti niin soipa korvissa vielä läpi yön, tiijä sitten miten hauskaa se lopulta on.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
No joo, tarkoitin tuossa voimalla osittain myös vääntöä Joo isoissa kaikissa sama laatikko + -03:sissa alentaja, mutta luulen että 903:sen loota on vähemmästä raudasta tehty, sehän on 702:sen loota puolittajalla varustettuna ja vähän alimittainen 903:sen teholle, lisäksi siinä on painevoitelu jota noissa isommissa 1102jne. taas ei ole.jusape kirjoitti:Vääntöhän siinä oli aika julma aikalaisekseen, jos esim 1103 turbolla 107hv/370Nm vs 1203 110hv/424Nm,
moottori kuitenkin samankokoinen, 4,4litranen.....
Ja 903 97hv/337Nm, sama lohko....
1102-1203 kaikissa sama laatikko, 03 mallit siis hi-trac vaihteistolla, 903 tais olla kans sama laatikko, mutta alennuspyörästöt pienemmät...?
Ihmetyttää kun näitä ison valmetin voimansiirtoja yleensä kehutaan niin lujiksi, ja sitten kuitenkin 1502:ssa se sama vaihteisto onkin heikko. Ja tehoa ei 1502:ssa ole kuitenkaan kuin se 136hv. Oikeasti luja näissä koneissa on ulosotto. Kytkinkään ei ole 1203:ssa kuin 12-tuumainen, toki se on cerakytkin, monessa kylläkin lienee varmaan jo massalevy tilalla.
Viimeksi muokannut Leukkumies, 21 Joulu 2012, 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
http://www.youtube.com/watch?v=sNNDAea3pps" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
http://www.youtube.com/watch?v=alHwnlVwaTw" onclick="window.open(this.href);return false;10/60 TenSpeed kirjoitti:Samantapanen mekkala oli terexin pyöräkuormaajassa joskus -80 luvun puolivälissä, sitä kun päivän vingutti niin soipa korvissa vielä läpi yön, tiijä sitten miten hauskaa se lopulta on.