Sivu 2/4

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 26 Elo 2015, 20:50
Kirjoittaja nuhvi63
Ei ennee valakeita sormia, hommoo Case :lol: :lol: :lol:
Sattuu tuo Ahvenen kommentti tähänkin 8)

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 26 Elo 2015, 21:20
Kirjoittaja jusape
Mut jossei mikkää hajoisi eikä vikaa tulisi, olis remppaukot työttömiä ja uusia koneita ja autoja ei senkään vertaa myytäisi......

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 27 Elo 2015, 20:33
Kirjoittaja jusape
Nelikkoloota tipahti pois

Kuva

Ihmettelin tuon akselin 2-3cm päittäisliikettä, mut sit tuli mieleen, sen pitääkin jostain liikkua, koska kartaani on suora puikko ilman liukuja ja pulttikiriste-booriholkit molemmis päisä

Kuva

Kuva

Vetokoukkuhässäkkä pois, siinäkin jotkin kiinnityspultit oli kiinni, muutama "melkein kiinni" ja muutama lähti normiräikällä ranneliikkeellä auki....

Kuva

Täskohtaa oli taas pohdintaa, miten ruodon pukeille tukee ettei heti pukit tiellä olisi

Kuva

Tuonne keskemmälle ja tarpeeksi eteen, niin eiköhän siinä mahdu jatkaan purkua

Kuva

Ronkkia pois

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Huomenna nuo jarrukotelot kaivaa pois, ja josko tasipyörästö sitten kans jo nousee.... Laakerointi on meinaan noihin jarrukoteloihin....

Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 27 Elo 2015, 20:55
Kirjoittaja Nuhvikalle
Kuka tuon härvelin kasaa :?: :?: :mrgreen:

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 27 Elo 2015, 21:04
Kirjoittaja jusape
Mitä luulisit, kenelle se lankeaa.....

Seuraavaks jarruhimmelit pois, tasuripyörästö käppärisysteemeineen pois, sitten kytkimestä poikki ja sitten lootaa alkaa suolistaan, se vaihteistorunko pitää viel pistää katki samalla rataslåådaa suolistaessa....... :roll:

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 30 Elo 2015, 08:23
Kirjoittaja V-M
Sieltähän se vika löyty,saa nähdä onko ehtiny vaurioittaa akselia ja pyörää,kyllä tuo iso työ on mutta niin ne tahtoo kunnolla tehdyt koneet olla,niitä ei ole aateltu joka viikko purettaviksi.

Raskasta rautaa on ronkatki mutta on ilo jo silmälle tuo työnjälki,ei oo röpösennäköistä patavalua ja vaihteistoki on sisältä siistiä ja jämerää työtä.

Englanninnatikoita olen joskus purkanu ja tuosta ei löydy mitään yhtäläisyyttä niihin.

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 02 Syys 2015, 16:20
Kirjoittaja tommi
Kai sentään valun laatu :D

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 02 Syys 2015, 20:25
Kirjoittaja jusape
Ja palikat on kasaan koottu TUUMAkokoisilla pulteilla .....

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 28 Syys 2015, 20:08
Kirjoittaja jusape
Natikkakuvia ei paljoa ole tullut otettua, mutta muutaman päivän takainen, ja tänpäivistä telineen tekoa


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 30 Syys 2015, 15:34
Kirjoittaja jusape
Katki.....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 30 Syys 2015, 20:54
Kirjoittaja Nuhvikalle
Joopa joo, tuohan on ihan irti poikki :oops: :mrgreen: :mrgreen:

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 01 Loka 2015, 19:51
Kirjoittaja jusape
Kooste, 10 kuvaa vasemmalle: ( osa täällä julkaisemattomista kuvista löytyy selaamalla oikealle, ehkä 25-40kpl kaikkiaan )

Kuva

Ei tää mikään kovin ihmeellinen taija olla.... Kytkinvivustot kun on pois, kytkinakselin maljaputki ja etummainen kytkinakseli, sieltähän löytyi sokka-pari jokka pois , sitten ala-akseli lyömällä kiinni oleva peltikuppi, sen pääsee laatikon puolelta vääntään irti, sen takaa löytyvä ala-akselin sokka irti.

Kuva

Kuva

Sitten vaan rakoa tekemään, kun saumasta ne 14 pulttia pois, 2/puoli, 4 alla ja 6 askissa sisältäpäin

Kuva

Kuva

Ennen kuin tästä eteenpäin pääsi, piti ylä- ja ala-akselilta etulaakerin sisäkehä poistaa, että etummaisen ison rattaan sai alhaalta pois ja siirtäjän vipstaakin

Kuva

Reilu tunti kaikkiaan täs katkaisussa, niin ollaan tässä kohtaa

Kuva

Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 02 Loka 2015, 20:37
Kirjoittaja jusape
Nyt on palasina, kooste tältäpäivältä, 34 kuvaa tuosta vasemmalle:

Kuva

Hiukan päänvaivaa aiheutti parin rattaan irroitus, ja vähän rakenne, kun osakirja ei ihan sata täsmää koneeseen, kun on Natikan 956 malliin, ei CASEn, eli vanhemman sivukardaanikoneisen osakirja.
Mutta omavalmiste-ulosvetäjällä+12T pullotunkilla+pikku-kosaanilämmittimellä, hommasta selvittiin

Kuva

Ratasta ja synkroa irti

Kuva

Kuva

Keskiosan rattaat pois, niin alkoi näkymään pinjonin mutterit

Kuva

Kuva

Ihan yksin ei tarvinnu tehä, kun Tico halus kätensä kans rasvaan.....

Kuva

Tässä sitten sitä kulunutta siirtohaarukkaa, millejä uupuu materiaalia

Kuva

Saman haarukan toinen sakara, sama puoli

Kuva

Tästä välistä on neulalaakeri totaalisesti kadonnut, missä lienee....

Kuva

Akselin ja rattaan pinnat vaikuttaa siltä, että laakerit vain tarvitaan, samoin siirtäjän ura tuntui olevan yllättävänkin ok myöskin

Kuva

Kuva

VOA-ajopuolen kytkentäratas on kyllä kaput.....

Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 02 Loka 2015, 21:04
Kirjoittaja nuhvi63
Täystuho on ollut jo hyvällä mallilla...

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 02 Loka 2015, 21:07
Kirjoittaja jusape
nuhvi63 kirjoitti:Täystuho on ollut jo hyvällä mallilla...
Joo, mut ehkä odotettua pinemmällä pääsee, itse vaurioiden osalta, mutta, tosin iso liuta palikkaa sisältyy osalistaan, mitä täskohtaa tosiaan kannattaa laittaa samalla uusiksi, on tää niin työläs purkaa.....