Sivu 2/4
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 26 Elo 2015, 20:50
Kirjoittaja nuhvi63
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 26 Elo 2015, 21:20
Kirjoittaja jusape
Mut jossei mikkää hajoisi eikä vikaa tulisi, olis remppaukot työttömiä ja uusia koneita ja autoja ei senkään vertaa myytäisi......
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 27 Elo 2015, 20:33
Kirjoittaja jusape
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 27 Elo 2015, 20:55
Kirjoittaja Nuhvikalle
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 27 Elo 2015, 21:04
Kirjoittaja jusape
Mitä luulisit, kenelle se lankeaa.....
Seuraavaks jarruhimmelit pois, tasuripyörästö käppärisysteemeineen pois, sitten kytkimestä poikki ja sitten lootaa alkaa suolistaan, se vaihteistorunko pitää viel pistää katki samalla rataslåådaa suolistaessa.......
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 30 Elo 2015, 08:23
Kirjoittaja V-M
Sieltähän se vika löyty,saa nähdä onko ehtiny vaurioittaa akselia ja pyörää,kyllä tuo iso työ on mutta niin ne tahtoo kunnolla tehdyt koneet olla,niitä ei ole aateltu joka viikko purettaviksi.
Raskasta rautaa on ronkatki mutta on ilo jo silmälle tuo työnjälki,ei oo röpösennäköistä patavalua ja vaihteistoki on sisältä siistiä ja jämerää työtä.
Englanninnatikoita olen joskus purkanu ja tuosta ei löydy mitään yhtäläisyyttä niihin.
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 02 Syys 2015, 16:20
Kirjoittaja tommi
Kai sentään valun laatu
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 02 Syys 2015, 20:25
Kirjoittaja jusape
Ja palikat on kasaan koottu TUUMAkokoisilla pulteilla .....
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 28 Syys 2015, 20:08
Kirjoittaja jusape
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 30 Syys 2015, 15:34
Kirjoittaja jusape
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 30 Syys 2015, 20:54
Kirjoittaja Nuhvikalle
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 01 Loka 2015, 19:51
Kirjoittaja jusape
Kooste, 10 kuvaa vasemmalle: ( osa täällä julkaisemattomista kuvista löytyy selaamalla oikealle, ehkä 25-40kpl kaikkiaan )
Ei tää mikään kovin ihmeellinen taija olla.... Kytkinvivustot kun on pois, kytkinakselin maljaputki ja etummainen kytkinakseli, sieltähän löytyi sokka-pari jokka pois , sitten ala-akseli lyömällä kiinni oleva peltikuppi, sen pääsee laatikon puolelta vääntään irti, sen takaa löytyvä ala-akselin sokka irti.
Sitten vaan rakoa tekemään, kun saumasta ne 14 pulttia pois, 2/puoli, 4 alla ja 6 askissa sisältäpäin
Ennen kuin tästä eteenpäin pääsi, piti ylä- ja ala-akselilta etulaakerin sisäkehä poistaa, että etummaisen ison rattaan sai alhaalta pois ja siirtäjän vipstaakin
Reilu tunti kaikkiaan täs katkaisussa, niin ollaan tässä kohtaa
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 02 Loka 2015, 20:37
Kirjoittaja jusape
Nyt on palasina, kooste tältäpäivältä, 34 kuvaa tuosta vasemmalle:
Hiukan päänvaivaa aiheutti parin rattaan irroitus, ja vähän rakenne, kun osakirja ei ihan sata täsmää koneeseen, kun on Natikan 956 malliin, ei CASEn, eli vanhemman sivukardaanikoneisen osakirja.
Mutta omavalmiste-ulosvetäjällä+12T pullotunkilla+pikku-kosaanilämmittimellä, hommasta selvittiin
Ratasta ja synkroa irti
Keskiosan rattaat pois, niin alkoi näkymään pinjonin mutterit
Ihan yksin ei tarvinnu tehä, kun Tico halus kätensä kans rasvaan.....
Tässä sitten sitä kulunutta siirtohaarukkaa, millejä uupuu materiaalia
Saman haarukan toinen sakara, sama puoli
Tästä välistä on neulalaakeri totaalisesti kadonnut, missä lienee....
Akselin ja rattaan pinnat vaikuttaa siltä, että laakerit vain tarvitaan, samoin siirtäjän ura tuntui olevan yllättävänkin ok myöskin
VOA-ajopuolen kytkentäratas on kyllä kaput.....
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 02 Loka 2015, 21:04
Kirjoittaja nuhvi63
Täystuho on ollut jo hyvällä mallilla...
Re: CASE IH 956 XL
Lähetetty: 02 Loka 2015, 21:07
Kirjoittaja jusape
nuhvi63 kirjoitti:Täystuho on ollut jo hyvällä mallilla...
Joo, mut ehkä odotettua pinemmällä pääsee, itse vaurioiden osalta, mutta, tosin iso liuta palikkaa sisältyy osalistaan, mitä täskohtaa tosiaan kannattaa laittaa samalla uusiksi, on tää niin työläs purkaa.....