Sivu 1/4

CASE IH 956 XL

Lähetetty: 12 Touko 2015, 20:31
Kirjoittaja jusape
Noniin, tänään se sitten saapui, noin vuoden viivytysten jälkeen.
Eli vaihteen hylkimisongelmaa havaittavissa, jollei aluekepistä pidä parilla sormella isolle puolelle vastaan kun kaasusta päästää, hyppää samantein vapaalle, ja pienipuoli ei tahdo oikein mennä päälle, ja liikkeessä rutisoo jos yrittää ....

Aukomishommaa siis oikein jonkin verran tiedossa. Avataan ja katsotaan, ennenkuin hutkitaan ja hätäillään....
Eli koppi pois, ronkat irti, katki kenties kahdesta kohtaa, ja rataslååda osiksi...

Senverran tässä nyt muuta ohjelmaa, että vasta Paukepäivien jälkeen kunnolla tähän paneudun, eli Touko-Kesäkuun taitteessa alkanee purku....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 13 Touko 2015, 19:52
Kirjoittaja V-M
No niin nyt sitten on sen vuoro,mielenkiintoinen seurata mitä siellä on,tuskin isompaa mutta töitä se teettää,otahan kuvia kun homma etenee.

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 13 Touko 2015, 22:25
Kirjoittaja jusape
Noh, enhän mä mitään projekteja yleensäkään kuvaile tai muutenkaan etenemisestä kerro mitään..... :lol:

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 14 Touko 2015, 05:59
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Mikäs se semmonen pieni remontti on joka teetättää paljon töitä, nyt en tajunnunna :?

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 14 Touko 2015, 06:44
Kirjoittaja V-M
Eli tarkoitin sitä että pieni osa saattaa teettää joskus töitä ja nämä koneet on suunniteltu saksalaisella perusteellisuudella joten ei varmaan ihan yksinkertaisia purettavia,luulen,tosi kestäviä kyllä,lähes ikiliikkujan maineessa :D

Setäni oli aikanaan nuhvi,leulantin,taavetin ,caseihn ja setorin huoltomies,yhteenkää saksalaiseen ei lootaan koskaan kajonnu,englantilaisiin kyllä :oops: sillä odotan mielenkiinnolla mikä tuolla on kulunu.

Itellä oli joskus 1056 caseih jossa jo silloin yli 10 000 vaijerih,toimii edelleenki seuraavalla omistajalla hienosti.

Suunnanvaihtajan puute suurin puute noissa mielestäni käyttöä aatellen.

Rakennehan on ZF

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 14 Touko 2015, 08:19
Kirjoittaja tommi
Muuten ikuisia, vaan ei kestä peruutella ajovoimanulosotto päällä, kuulemma. Perä- ja vaihdelaatikko-remontteja ei kaikissa briteissä ole... Fordeissa. 300 tuntia olen ajanut nyt tuolla Manuelilla, ilman ainoatakaan vikaa itse Fordsonissa. Aika hyvin oikeassa työkäytössä yli 50 vuotiaalta. Kuutosen murinaa on ollut niin mukava kuunnella, että tuommoinen kuutos-natikkakin on herätellyt kiinnostusta.

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 15 Touko 2015, 08:16
Kirjoittaja sakkuli
Mulla 1056xl jossa käsijarru ei pidä. Kun purat, niin otappa kuvia käsijarrun seudusta niin näen vähän millainen projekti sen ehjääminen olisi.

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 15 Touko 2015, 14:53
Kirjoittaja jusape
Kyllä siittä varmaan aika hyvinkin kattava kuvakooste sitten aikanaan tulee näkyviin, purkamisesta ja kasaamisesta.
Kuten multa yleensäkin noista joistain touhuista....
Mutta otetaan käsijarrusysteemistä lisäksi paremmin kuvia sitten, vaikkei tähän liitykkään, mutta pyynnöstä erikseen sillä silmällä ajatellen....

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 07 Heinä 2015, 16:57
Kirjoittaja jusape
Siittä se alkaapi sitten......

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 23 Elo 2015, 13:12
Kirjoittaja jusape
Eiliset kuvat, 12 kpl tuosta vasemmalle:

Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 23 Elo 2015, 13:12
Kirjoittaja jusape
Nyt alkaa Natikan ruoto olla senverran puhdas, että kelpaa alkaa purkaan....

Kuva

Kuva

Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 25 Elo 2015, 22:17
Kirjoittaja Joonas Potkonen
ristus mikä määrä putkea ja tankoa, vipua ja vipstaakia. Tommoseen kun samalla tavalla kolmos ropsi rumahtaa poikittain kopin ja vaihteistokuoren väliin kuten miulla teki leylandissa, niin olisi sepälle asiata ja euroja sais latoa tiskiin... on niin paljon särkyvää... hui. Ja kallista purkaa tommosta konetta, vaikka vaiva oisi pieni sisällä, kun on nippeliä. Samaa kirosi pikkuserkku joka 885:sta purki kun nostolaite halvaantu.

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 25 Elo 2015, 22:23
Kirjoittaja jusape
Ja kuvista ei sitä todellista kuvaa silti saa ......

Oletin jo valmiiksi taustatutkinnan pohjalta, että on melkoisen pirullinen savotta tää, muuta onkin osoittauunut aivan helvetilliseksi.....
Ja se, mitä alkoi tänään låådan sisuksista oireiden syyksi esiintymään, niin ...... Helvettikin olisi kiva paikka.......

Laskinkohan mä että 13-14 öljyputkea piti kopista irrottaa, orbitin, jarrujen ja nostolaitekontrollin pillejä yhteensä..... Sen seittemän vipstaakia lisäksi, kaasu, tuntikellon, kytkimien, ryöminnän ja voimanoton alueen valinnan ja sammutin sekä koukunlaukaisuvaijeria, lisäksi erinäinen määrä sähköpiuhaa, orrkista ja tietty järkevästi laitettua "jälkiasennusjohtoa" .... AAAGHH..... Kuva

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 25 Elo 2015, 23:24
Kirjoittaja jusape
Tosta 8 kuvaa vasemmalle taas.... On juu helppohuoltoinen käsijarrukin tässä..... Jarrusysteemiä siinä lautaspyörän vierellä näkyvissä....

Kuva

https://www.youtube.com/watch?v=cB4jc1iVK_A" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: CASE IH 956 XL

Lähetetty: 26 Elo 2015, 20:39
Kirjoittaja jusape
Ehkä täst kuvast selkii siirtohaaukan välys ja kuluneisuus....

Kuvan alareunassa se ratas, josta ne neulalaakerit on ilmeisemmin porsineet, eli sama ratas joka videolla holkkaa sivusuunnassa.
Lisäksi siis koko tää pinjoniakseli, jossa nää ratakset on, holkkaa päittäin 1-1.5mm, eli lautaspyörässäkin poikkeuksellista kulumajälkeä, muttei onneksi vielä niinpahaa, että hylkyyn pitäisi laittaa.
Eli tässä juuri alareunassa näkyvä ratas on se laakeripipinen ( toivottavasti ei reikä tai akseli ole tuostakohden sökö. kop kop..... )
Laatikossa on ennenkin käyty, tai koitettu ainakin käydä, kun yläkannesta yhen pulttireiän kierteet on korkattu ja kannen reikä sitten tilkitty silikoonilla, punaista siliä kannen raossa ja sinista nelikon kotelon raossa lootan alla....


Kuva